X
اینستاگرام دکتر دلشاد
فرم درخواست
Loading...

در صورت نیاز به مشاوره میتوانید شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس بگیرند

چه ساعتی با شما تماس بگیریم؟

عمل ابدومینوپلاستی چیست؟ راهنمای کامل جراحی زیبایی شکم

09057734032 نوبت دهی
ابدومینوپلاستی چیست؟

ابدومینوپلاستی نوعی عمل زیبایی برای حذف چربی و پوست‌های اضافی شکم است که جراح در این روش، برش‌هایی به منظور حذف چربی و پوست اضافی شکم ایجاد می‌کند. در دنیای امروز می‌توان به کمک جراحی ابدومینوپلاستی مقدار زیادی از چربی های زائد بدن را برای همیشه از بین برد. افرادی که در اطراف ناف و شکم خود پوست یا چربی سرسخت و اضافی دارند، بهتر است تا انتهای مقاله از دکتر بلال دلشاد همراه ما باشند.

دکتر بلال دلشاد
دکتر بلال دلشاد

ابدومینوپلاستی چیست؟

عمل ابدومینوپلاستی، جراحی زیبایی شکم و یا  جراحی کوچک کردن شکم یک نوع عمل زیبایی به منظور اصلاح ظاهر شکم می‌باشد که در آن چربی و پوست اضافی نواحی شکم از بین می‌رود و عضلات آن توسط جراح تنگ و صاف می‌شود. در طول این جراحی برای سفت شدن شکم، پزشک پوست و چربی اضافی را حذف می‌کند تا ظاهر ناحیه شکمی شما مانند سابق شود. بسیاری از افراد عمل لیپوماتیک را با عمل ابدومینوپلاستی اشتباه می‌گیرند. تفاوت این دو جراحی در نوع روش و محل مورد استفاده است. برای مثال افرادی که دارای چربی زیاد در نواحی بازو، ران، بالای زانو و... هستند بهتر است از روش لیپوماتیک استفاده کنند. اما افرادی که دارای پوست شل و آویزان در نواحی شکمی خود هستند بهتر است از عمل ابدومینوپلاستی استفاده کنند.

ابدومینوپلاستی یا جراحی زیبایی شکم

در چه زمانی می‌توان عمل ابدومینوپلاستی انجام داد؟

هر یک از مواردی که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم، با انجام جراحی آبدومینوپلاستی به صورت کاملا تصحیح می‌شوند و می‌توان آنها را ترمیم کرد.

  • اگر در اطراف شما پوست اضافی به صورت چروک، جمع شود و ظاهر آن به گونه ای باشد که شما را آزار دهد می‌توانید از عمل آبدو برای رفع ظاهر ناف خود و تغییر ظاهر آن استفاده کنید.
  • ممکن است در اثر زایمان های متعدد و یا ورزش های سنگین، ضعف جدار پایین شکم در شما پدید آید که با انجام جراحی ابدو می‌توانید این مشکل را نیز برطرف کنید و عضلات را با کشیدن قوی تر کنید.
  • ظاهر شکم اغلب بعد از زایمان و یا کاهش وزن ناگهانی به صورت غیر منتظره ای تغییر می‌کند و ممکن است شل و یا دارای خط و خطوط بسیار زیادی شود که با انجام عمل ابدومینوپلاستی می‌توان به بهبود ظاهر شکم بسیار کمک کرد.
  • برخی افراد برای درمان زخم های سزارین قبلی نیز اقدام به انجام جراحی ابدومینوپلاستی می‌کنند.

چه کسانی نمی‌توانند عمل ابدومینوپلاستی انجام دهند؟

در صورتی که دارای محدودیت های زیر باشید انجام عمل ابدومینوپلاستی اصلا به شما توصیه نمی‌شود:

  • افرادی که سیگار و مواد مخدر استفاده می‌کنند.
  • افرادی که دارای دیابت هستند.
  • افرادی که می‌خواهند با رژیم غذایی مقدار قابل توجهی وزن کم کنند.
  • افرادی که دارای بیماری های زمینه ای مانند بیماری قلبی، نارسایی کلیه، سندروم روده تحریک‌پذیر و... هستند.
  • افرادی که از سوء تغذیه رنج می‌برند.
  • افرادی که در ترمیم زخم دارای اختلالاتی هستند.
  • افرادی که چاقی شدید با BMI بالاتر از ۴۰ دارند.
  • کسانی که دارای اختلال ایمنی هستند.
  • افرادی که داروهای ضد انعقاد خون مصرف می‌کنند.
  • افرادی که در روده و مثانه خود دارای اختلال هستند.
  • افرادی که تمایل به بارداری و یا حاملگی مجدد دارند.
  • کسانی که کم خونی شدید و یا متوسط دارند.
  • افرادی که پوستشان هیچ انعطافی ندارد.

چه کسانی نمی‌توانند عمل ابدومینوپلاستی انجام دهند؟

آیا انجام عمل ابدومینوپلاستی همزمان با سزارین امکان‌پذیر است؟

بله همزمان با انجام سزارین در صورت وجود یک پزشک جراح زیبایی شکم در اتاق عمل، می‌توان عمل ابدومینوپلاستی هم انجام داد.

 در صورتی که می‌خواهید این دو جراحی را به صورت همزمان انجام دهید، باید از قبل با دکتر متخصص زیبایی شکم هماهنگ کنید تا در روز و ساعت زایمان برای انجام عمل ابدو در بیمارستان حاضر باشد.

در این شرایط پس از اتمام سزارین و تولد نوزاد، جراحی زیبایی و اصلاحی شکم انجام می‌شود. اما اگر می‌خواهید عمل سزارین بعد ازعمل ابدومینوپلاستی انجام دهید؛ باید حدود 4 تا 6 هفته صبر کنید تا دوره نقاهت سزارین به اتمام برسد.

آیا انجام عمل ابدومینوپلاستی همزمان با سزارین امکان پذیر است؟

عمل ابدومینوپلاستی چه خطرات و عوارضی دارد؟

در کنار خطرها و عوارضی که بیهوشی و جراحی به همراه دارد، جراحی زیبایی شکم یا ابدومینوپلاستی نیز می‌تواند خطراتی به دنبال داشته باشد که این عوارض ابدومینوپلاستی عبارتند از:

  • عدم تقارن
  • ماندگاری اثر زخم
  • افتادگی پوست
  • بی حسی در ناحیه جراحی شده
  • برجسته شدن زخم
  • پیدا شدن مجدد زخم
  • تجمع خون یا مایع زیر پوست
  • ترمیم نامناسب زخم جراحی
  • اسکار ناشی از جراحی شکم
  • نکروز بافتی
  • تغییر حس پوستی
  • عفونت
  • آمبولی ریه

آیا جراحی ابدومینوپلاستی دردناک و خطرناک است؟

افراد متقاضی جراحی ابدومینوپلاستی این سوال را در ذهن دارند که آیا عمل ابدو درد دارد و یا خطرناک است؟ می‌توان گفت دوران نقاهت و مراقبت های بعد از عمل ابدومینوپلاستی با درد نسبتا زیادی همراه است. پزشک برای کم کردن درد عمل ابدومینوپلاستی، مسکن برای شما تجویز می‌کند که در صورت مصرف به موقع درد شما کاهش می‌یابد. عمل ابدومینوپلاستی تحت بیهوشی عمومی و در طی سه ساعت انجام می‌شود. دوره نقاهت ابدومینوپلاستی 10 روز تا 2 هفته می‌باشد و ممکن است تا مدتی ناحیه جراحی بی حس باشد.

آیا عمل ابدومینوپلاستی خطرناک است؟

ابدومینوپلاستی جزئی یا مینی تامی تاک چیست؟

نام دیگر ابدومینوپلاستی تامی تاک است که در جراحی از نوع جزئی، برش ها و دوره ریکاوری آن کوتاه تر می‌باشد و این عمل برای افرادی که انباشته چربی زیادی در پایین شکم خود دارند می‌تواند مناسب باشد. بیماران مراجعه کننده معمولا جوان تر و در محدوده 25 تا 50 سال هستند.

مراحل عمل ابدومینوپلاستی چگونه است؟

جراحی ابدومینوپلاستی شکم شامل مراحل زیر می‌شود:

قبل از جراحی ابدومینوپلاستی باید آزمایشات لازم جهت اطمینان از سلامت عمومی فرد انجام شده باشد. برای بررسی وضعیت هموگلوبین، توانایی انعقاد خون، الکترولیت‌ها و کراتین باید یک آزمایش خون به صورت ناشتا انجام داد. است. در رابطه با زمینه بیماری قبلی خود در صورت وجود بهتر است به صورت کامل با پزشک صحبت کنید.

در طول جراحی ابدو، جراح یک برش در قسمت فوقانی استخوان شرمگاهی تا اطراف پهلوها و زیر ناف به صورت بیضی ایجاد می‌کند. این برش به منظور حذف پوست اضافی و چربی جدار شکم انجام می‌شود. در ادامه جراح، عضلات دیواره شکم را برای سفت تر شدن به یکدیگر نزدیک می‌کند. 

پس از اتمام عمل ابدومینوپلاستی، محل‌ جراحی با پانسمان پوشیده می‌شود. برای تخلیه ترشحات و خونابه نیز لوله ای کوچک به بیمار متصل می‌شود. بعد از جراحی بهتر است تمام مراقبت های بعد از عمل ابدومینوپلاستی مانند نحوه خوابیدن بعد از عمل ابدو، ورزش، تغذیه، نحوه مراقبت از پانسمان و... را سر موقع و به درستی انجام دهید.

ریکاوری جراحی ابدومینوپلاستی

برای تخلیه مایعات اضافی از قسمت جراحی شده، یک لوله موقت زیر پوست قرار می‎‌دهند. در طول دوره ریکاوری یک لباس فشرده سازی (گن) باید پوشید. بعد از عمل ابدومینوپلاستی باید اقداماتی مانند بلند نکردن چیزهای سنگین، عدم فعالیت شدید و... صورت گیرد تا بهبودی حاصل شود. ریکاوری و دوره نقاهت ممکن است از 2هفته تا 2 ماه طول بکشد که با مشورت دکتر و اجازه او می‌توانید از یک زمان مشخص فعالیت های خود را آغاز کنید.

چه زمانی به جراحی ابدومینوپلاستی نیاز است؟

شاید برای شما سوال باشد که چه زمانی باید این جراحی زیبایی شکم انجام شود. به صورت کلی اگر یک یا دو مورد از مشکلاتی که در ادامه به آن می‌پردازیم را داشته باشید یا می‌خواهید شکمتان کاملا تخت و صاف باشد، می‌توانید از عمل ابدومینوپلاستی یا تامی تاک برای اصلاح نواحی مورد نظر استفاده کنید. تصمیم با شماست.

1-   شل شدن پوست

در طول دوره بارداری یا افزایش وزن ناگهانی، اتفاقی کاملا طبیعی کشیده شدن پوست شکم است. پوست شکم بعد از زایمان و یا کاهش وزن سر جای اولیه خود باز نخواهد گشت. رژیم غذایی، ورزش های سنگین، دراز و نشست و... هیچ تاثیری بر روی این قسمت نخواهد داشت. در این زمان افراد به انجام عمل زیبایی یا ابدومینوپلاستی دست خواهند زد.

عده ای به اشتباه بر این باورند که با عمل لیپوساکشن شکم شان تخت و به حالت اولیه خود باز خواهد گشت. عمل لیپوساکشن نیز می‌تواند چربی ها و مشکلات ظاهری بدن را از بین ببرد اما این عمل نمی‌تواند مشکلات ظاهری بدنی که به علت شل شدن پوست اتفاق افتاده را برطرف کند. تصمیم گیرنده نهایی برای عمل ابدومینوپلاستی جراح است که بعد از معاینه های لازم به شما امکان یا عدم انجام آن را خواهد گفت. عمل ابدومینوپلاستی یا تامی تاک مانند هر عمل جراحی دیگری خطرات و عوارضی د پی خواهد داشت.

2-چین شکم

چین شکم یک حالت تا خوردگی و چین روی پوست شکم است که به خاطر پوست اضافی موجود چنین ظاهری به خود گرفته است. اگر می‌خواهید از شر آنان خلاص شوید جراحی ابدومینوپلاستی می‌تواند به شما کمک کند.

3-آویزان بودن شکم

این حالت زمانی اتفاق می‌افتد که پوست شکم به سمت پایین آویزان شود. پوست آویزان شده ممکن است تا قسمت بالای لباس زیر یا شلوار فرد را بپوشاند که به چنین حالتی اصطلاحا مافین تاپ گفته می‌شود. اگر از چنین وضعیتی خشنود نیستید می‌توانید به سراغ ابدومینوپلاستی بروید.

4-اخم کردن ناف

ظاهر ناف معمولا بیضی یا گرد است. اگر این حالت به شکل اخم تغییر پیدا کند یعنی پوست اضافی، شل یا چربی وجود دارد. اگر طرفدار لباس هایی هستید که این ناحیه را به خوبی نمایش می‌دهد اما چنین شرایطی دارید عمل ابدومینوپلاستی می‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد.

5-دو تکه شدن شکم

اگر شکمتان به دوحالت یکی بالای ناف و یکی پایین آن تقسیم شده است، نشانه آن است که پوستتان شل شده است. با انجام عمل ابدومینوپلاستی می‌توانید شکم خود را به حالت اولیه برگردانید.

عمل ابدومینوپلاستی در کرج

ابدومینوپلاستی برای آقایان

Abdominoplasty یا جراحی شکم برای آقایان نیز کاربرد دارد. همانطور که در ابتدا نحوه انجام این عمل را توضیح دادیم در آقایان نیز به همین شیوه این جراحی انجام می‌شود. تغییراتی مانند کاهش چربی شکم، کشیدن پوست شکم و به دست آوردن تناسب مطلوب را می‌توانید بعد از انجام این عمل نظاره گر باشید.

هزینه عمل ابدومینوپلاستی چقدر است؟

تکنیک بکار برده شده در جراحی یکی از عواملی است که جراح با توجه به محدوده بافت ان را تعیین می‌کند و به طبع در هزینه تاثیر گذار است. برای اطلاع از قیمت و عوامل تاثیر گذار در نوسان آن می‌توانید به صورت حضوری برای مشاوره و معاینه با تلفن های درج شده در سایت دکتر بلال دلشاد تماس حاصل فرمایید.

آیا می‌توان بعد عمل ابدومینوپلاستی باردار شد؟

به طور کامل بارداری بعد از عمل ابدومینوپلاستی منع نشده است اما توصیه می‌شود فرد جراحی ابدومینوپلاستی را بعد از آخرین حاملگی خود انجام دهد. در صورت بارداری بعد از جراحی، پوست مجددا شل و آویزان خواهد شد و عضلات دوخته شده در این شرایط باز می‌شوند.

قبل از انجام عمل ابدومینوپلاستی به بیمار چه توصیه هایی می‌شود؟

  1. سیگار کشیدن را به مدت 4 تا 6 هفته قبل از عمل متوقف کند.
  2. روزانه به طور مرتب مولتی ویتامین مصرف کند.
  3. اگر از آسپرین یا سایر داروهای رقیق کننده استفاده می‌کند با نظر پزشک معالج خود آن را قطع کند.
  4. از مصرف تمامی مکمل های گیاهی و غذایی که مورد تایید جراح نیست پرهیز کند.
  5. تمام آزمایش های روتین مانند CBC، قند خون، اوره، کراتینین، تست های انعقادی و... را تحت نظر جراح انجام دهد.
  6. به مدت دو هفته قبل از عمل از یک شکم بند استفاده کند که این مورد بستگی به نظر جراح دارد.
  7. مصرف ویتامین هایی مانند E و اسید های چرب امگا3 و چای سبز باید قطع شود.

اثر زخم عمل ابدومینوپلاستی به چه صورت است؟

اسکار محل عمل ابدومینوپلاستی در زیر خط بیکینی بوده و چند ماه اول به علت طی کردن فرآبند بهبودی، ممکن است فکر کنید که زخم آن بدتر می‌شود اما به طور معمول 9 تا 12 ماه طول می‌کشد تا این ناحیه کم رنگ و صاف شود.

آیا انجام عمل ابدومینوپلاستی و ماموپلاستی به صورت همزمان امکان پذیر است؟

این دو جراحی را می‌توان به طور همزمان انجام داد و نتیجه عالی دریافت کرد. این کار باعث می‌شود که مشکلات مربوطه به این دست از عمل ها را یکبار تحمل کنید و ساعات کمتری بیهوش باشید. در این عمل پوست و چربی اضافی در ناحیه شکم برداشته می‌شود و همزمان با عمل ماموپلاستی سایز سینه را کوچک و بزرگ می‌کنند. انجام عمل ابدومینوپلاستی و ماموپلاستی به صورت همزمان نیاز به انتخاب یک تیم پزشکی حرفه ای و با تچربه دارد؛ چرا که ممکن است در اثر عدم تجربه جان بیمار به خطر بیافتد.

ماندگاری جراحی ابدومینوپلاستی چقدر است؟

بسیار بستگی دارد که فردی که این عمل را انجام داده تمامی موارد رژیم غذایی و ورزش و تحرک را به خوبی رعایت کند. اگر بهترین رژیم و تداوم در ورزش کردن داشته باشید نتایج این جراحی ماندگار خواهد بود. اگر می‌خواهید به صورت طولانی مدت از نتایج جراحی لذت ببرید، سبک زندگی خود را به طور کلی تغییر دهید.

علت برگشت شکم بعد از عمل ابدومینوپلاستی چیست؟

پس از انجام جراحی زیبایی شکم، ناحیه جراحی شما بسیار صاف خواهد بود. اما افرادی که مراقبت ها و نکات گفته شده بعد از جراحی را به درستی انجام نداده اند با برگشت شکم بعد از عمل ابدومینوپلاستی واجه می‌شوند. عواملی که بر روی برگشت شکم بعد از ابدومینوپلاستی اثر می‌گذارد شامل موارد زیر می‌شود:

  • افزایش وزن 
  • عدم رعایت رژیم غذایی درست
  • افزایش سن
  • بارداری مجدد
  • ورزش نکردن
  • ژنتیک
  • هورمون‌ها
  • مصرف الکل و استعمال دخانیات

اگر قصد انجام عمل ابدومینوپلاستی در کرج نزد دکتر بلال دلشاد را دارید همین حالا با شماره نوبت دهی مندرج در سایت تماس حاصل نمایید.



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید