X
اینستاگرام دکتر دلشاد
فرم درخواست
Loading...

در صورت نیاز به مشاوره میتوانید شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس بگیرند

چه ساعتی با شما تماس بگیریم؟

معرفی کامل تفاوت عمل ابدومینوپلاستی و عمل لیپوماتیک چیست؟

09057734032 نوبت دهی
تفاوت عمل ابدومینوپلاستی و عمل لیپوماتیک چیست؟

امروزه بسیاری از افراد آرزوی لاغری و داشتن شکمی صاف را دارند. با وجود اینکه علاقه به جذابیت فیزیکی موضوع جدیدی نیست، شبکه های اجتماعی بر محبوبیت آن افزوده اند. به طوری که بسیاری از افراد حاضرند میلیون ها تومان برای آن هزینه کنند. این دو عمل جراحی در واقع برای از بین بردن چربی های اضافی موجود در برخی از نقاط بدن و همچنین شلی پوست انجام میشود. بنابراین به شما توصیه می کنم این متن را تا آخر بخوانید.

دکتر بلال دلشاد
دکتر بلال دلشاد

 

 

تفاوت عمل ابدومینوپلاستی و عمل لیپوماتیک چیست؟


ابدومینوپلاستی و لیپوماتیک هر دو روش لاغری شکم هستند، اما لیپوماتیک را می توان در هر قسمت از بدن اعمال کرد در حالی که ابدومینوپلاستی منحصراً برای درمان چاقی موضعی شکم استفاده می شود.  بنابراین در صورت داشتن وزن اضافی در بازوها، ران ها و پهلوها، جراحی لیپوماتیک برای شما بسیار مناسب خواهد بود.
برای لاغری عمل ابدومینوپلاستی بهتر است یا  عمل لیپوماتیک؟
همانطور که قبلا گفته شد، لیپوماتیک برای کاهش سایز به جای کاهش وزن استفاده می شود.  در هنگام انجام لیپوماتیک، پزشک ظرفیت برداشتن 9 لیتر چربی را دارد که اغلب باعث می شود متقاضی هر بار بین 6 تا 8 کیلوگرم وزن کم کند و در نهایت سایزش کوچک شود.  باید توجه داشته باشید که لیپوماتیک به دلیل پرخوری و کم تحرکی باعث افزایش وزن و سایز می شود، اما این بازگشت چربی مانند قبل نخواهد بود.
تلاش برای از بین بردن کامل چربی از یک ناحیه بدن غیر عملی و غیر منطقی است. مقداری چربی باید بین عضلات و پوست باقی بماند تا یکنواختی کانتور و شکل طبیعی آن حفظ شود. پس از لیپوماتیک، در صورتی که بیمار کالری زیادی مصرف کند، سلول های چربی باقی مانده بدن به ذخیره ممکن است چربی ادامه دهند.
برخی از بیماران به اشتباه معتقدند که ابدومینوپلاستی برای درمان چاقی است.  تنها چیزی که با این عمل از بین می رود، پوست اضافی و چربی شکم است.  بعد از ابدومینوپلاستی، اکثر بیماران وزن خود را کاهش می دهند، اما میزان این کاهش وزن آنطور که باید مشخص نیست.
ابدومینوپلاستی برای بیماران چاق توصیه نمی شود، اما برای کسانی که به تازگی زایمان کرده اند یا به طور ناگهانی وزن زیادی از دست داده اند و می خواهند اندام ایده آل خود را به دست آورند، جایگزین بسیار خوبی است.
شاید بتوان ادعا کرد که ابدومینوپلاستی و لیپوماتیک نه روش های کاهش وزن هستند و نه لاغری و فقط برای بهبود ظاهر اندام های بدن است.
با این تفاوت که لیپوماتیک برای برداشتن چربی از نواحی بدن مانند بازوها، ران ها، شکم و پهلوها استفاده می شود در حالی که ابدومینوپلاستی تنها برای بیمارانی مناسب است که می خواهند چربی های سرسخت و پوست اضافی را از شکم خود حذف کنند.


عمل لیپوماتیک چیست و چگونه انجام می شود؟

با این تکنیک فرد می تواند بدون نیاز به جراحی و بدون داشتن عوارض منفی وزن اضافی را کاهش دهد. این روش امکان حذف چربی از نواحی حجیم بدن را فراهم می کند تا بتوان از آن در سایر نواحی بدن استفاده کرد.
به منظور تجزیه سلول های چربی با استفاده از خاصیت لرزش، در این روش از گجتی استفاده می شود، که از ارتعاشات استفاده می کند. سپس پس از ایجاد برش کوچک وارد بافت های چربی شده و با حرکات چرخشی و ارتعاشی آنها را از بین می برد. زمان بهبودی سریعتر از جراحی است و هیچ آسیبی به پوست در این روش وارد نمی شود.  به طور طبیعی، پزشک به طور مکرر به بیماران توصیه می کند پس از لیپوماتیک لباس ریکاوری مناسب بپوشند.
فناوری به کار رفته در لیپوماتیک ظاهر پوست را بهبود می بخشد و چربی زیر پوست را یکنواخت می کند. بهترین کاندید برای این درمان کسانی هستند که اختلال خاصی ندارند، اضافه وزن ندارند و چربی و سلولیت ناهموار دارند. بنابراین، استفاده از این روش برای افرادی که چاق هستند، کم خونی یا دیابت دارند، توصیه نمی شود.


آیا عمل لیپوماتیک قابل برگشت است؟


هیچ عمل یا تکنیکی را نمی توان دائمی تلقی کرد زیرا بافت بدن با افزایش سن همیشه در حال تغییر است.  بنابراین لیپوماتیک دائمی نیست و شما باید اقداماتی را برای اطمینان از ثبات آن انجام دهید، مانند تغییر رژیم غذایی و انجام ورزش منظم.
پس از انجام لیپوماتیک، نباید به عادات غذایی ناسالم خود برگردید، زیرا برای انجام جراحی باید آنها را رها می کردید.  بنابراین، در صورت تمایل به انجام لیپوماتیک، داشتن یک سبک زندگی سالم ضروری است.
بعد از لیپوماتیک، جلوگیری از عود چاقی به میزان قابل توجهی تحت تاثیر خواب کافی، ورزش، خوب غذا خوردن و تغییر عادات غذایی است.


الگوی ذخیره سازی چربی


بدون شک درست است که پس از لیپوماتیک، چربی در سطح سلولی بازیابی نمی شود، با این حال بدن به ذخیره چربی ادامه می دهد. سلول های چربی با اندازه های مختلف در طول ذخیره سازی چربی با چربی پر می شوند و در طول تولید انرژی خالی می مانند.
علیرغم این واقعیت که لیپوماتیک سلول های چربی را که قادر به ذخیره چربی بودند حذف می کند، اما بدن همچنان به حفظ چربی ادامه می دهد. پس از لیپوماتیک، اگر بدن شما تصمیم به ذخیره چربی را انجام دهد، این کار را در قسمت  هایی از بدن انجام می دهد که قبلاً سلول های چربی وجود داشته. در نتیجه، در صورت انجام لیپوماتیک روی شکم و ران، ممکن است در آینده چربی در بدن شما مجدداً ذخیره شود.


سلول‌های جدید چربی


تا زمانی که هیچ سلول چربی وجود نداشته باشد، چربی در مکان هایی که لیپوماتیک انجام شده است ذخیره نمی شود، اما سلول های جدید ممکن است منجر به افزایش وزن قابل توجهی بعد از عمل شوند.
بدن می‌تواند سلول‌های جدیدی را در مکان‌هایی که لیپوماتیک انجام می‌شود ایجاد کند، این فرایند ادامه پیدا میکند در صورت افزایش وزن، بدن میتواند دوباره چربی ذخیره کند، که باعث می‌شود بدن سلول‌های چربی جدید تولید کند.


افزایش وزن بعد از عمل لیپوماتیک

اگر بعد از عمل لیپوماتیک وزن اضافه کرده اید، باید سعی کنید فورا درمان را متوقف کنید تا از چاق شدن جلوگیری کنید. افزایش وزن اندک نگران کننده نیست، اما اگر به افزایش وزن ادامه دهید، جراحی ممکن است تأثیر معکوس بر شما داشته باشد. سعی کنید به چیزهایی که باعث افزایش وزن شما می شود فکر کنید، از جمله ورزش نکردن کافی یا خوردن کالری، چربی، نمک و شکر زیاد.
وقتی متوجه شدید که چرا وزن اضافه کرده اید، تغییر عاداتی که باعث افزایش وزن شده اند آسان تر است. جلوگیری از افزایش وزن را می توان به سادگی با کاهش مقدار چربی یا خوردن یک رژیم غذایی پرچرب و جایگزینی غذاهای کم چرب انجام داد.
این بدان معنی است که می توانید عادات غذایی خود را بدون تغییر چشمگیر رژیم غذایی خود تغییر دهید، که البته ممکن است به معنای تحرک بیشتر باشد ولی تغییر رفتارهایی که در افزایش وزن شما نقش داشته اند، ساده تر است.
صرفاً کاهش مصرف چربی یا جایگزینی اقلام پرچرب به جای مواد کم چرب می تواند از افزایش وزن جلوگیری کند. این بدان معناست که شما می توانید الگوهای غذایی خود را بدون تغییر قابل توجهی در رژیم غذایی خود تغییر دهید، که البته ممکن است مستلزم ورزش بیشتر باشد.
باید به آرامی با افزایش میزان فعالیت بدنی به صورت هفتگی و منظم پیش بروید. باید سعی کنید حداقل نیم ساعت به طور منظم پنج بار در هفته ورزش کنید که می تواند شامل شنا، دویدن یا شرکت در باشگاه باشد.
باید کم شروع کنید و به تدریج سطح فعالیت بدنی هفتگی و منظم خود را افزایش دهید. سعی کنید حداقل 30 دقیقه و به تعداد پنج بار در هفته ورزش کنید. گزینه های ورزشی شامل دویدن، شنا کردن یا شرکت در باشگاه است.


افزایش ذخیره چربی بدن بعد از بهبودی عمل لیپوماتیک


اگر بعد از لیپوماتیک افزایش وزن قابل توجهی را تجربه کردید، احتمالاً یا در تنظیم عادات غذایی و تصمیمات سبک زندگی خود شکست خورده اید یا این کار را به شیوه ای منفی انجام داده اید.
پس از لیپوماتیک، برخی افراد طرز فکر نادرستی را اتخاذ می کنند. آنها فکر می کنند که دیگر هرگز نمی توانند وزن اضافه کنند ، تصور میکنند که  دوباره میتوانند این عمل جراحی  را انجام دهند. این طرز فکر نادرست است.حتی با وجود اینکه عمل ها و جراحی های مکرر قابل تصور است، اما خطرات و مشکلاتی را به همراه دارد.
لیپوماتیک نمی تواند جایگزین رژیم غذایی سالم و ورزش منظم برای کاهش وزن شود. هر کسی که فکر می کند لیپوماتیک یک گزینه مناسب است، باید بداند که اگر هیچ تغییری در برنامه غذایی و ورزش خود ایجاد نکند، به سرعت وزن اضافه کرده و به حالت قبل از عمل لیپوماتیک باز می گردد.

عمل ابدومینوپلاستی چیست؟

باید توجه داشته باشیم که ابدومینوپلاستی یکی از روش های جراحی است که برای درمان چاقی بخصوص در ناحیه شکم به جای عمل لیپوماتیک استفاده می شود. با برداشتن چربی های شکمی از طریق این روش، شکمی صاف و بدون توده و چین خواهید داشت. بعد از زایمان می توان شکم را با جراحی شکم زیباتر کرد. با این روش، چربی های زیر شکم، پهلوها و ناحیه کمر از بین می روند و ظاهری زیباتر به بدن شما می بخشند.
این رویکرد هم توسط مردان و هم در زنان به کار گرفته می‌شود و فقط برای افرادی که اضافه وزن یا چاق هستند مناسب نیست. بسیاری از افراد زمانی که به طور ناگهانی در نتیجه کاهش وزن دچار شل شدن پوست در ناحیه شکم می شوند، به انجام ابدومینوپلاستی فکر می کنند. ابدومینوپلاستی شکم و پهلو برای کسانی که سبک زندگی سالمی دارند و با چربی اضافی شکم دست و پنجه نرم می کنند مناسب است. بنابراین، برای انجام این روش، در حالت ایده آل نباید سیگاری باشید.


عمل ابدومینوپلاستی چگونه انجام می شود؟


باید توجه داشته باشید که بسته به شرایط بدنی شما ممکن است 1 تا 5 ساعت طول بکشد. این به شما کمک می کند تا مقایسه کنید که آیا ابدومینوپلاستی یا لیپوماتیک بهتر است. 
عمل ابدومینوپلاستی کامل:
یک جایگزین برای کسانی که می خواهند تغییرات مهم تری در بدن خود ایجاد کنند، ابدومینوپلاستی کامل است. در طی عمل ابدومینوپلاستی کامل، یک برش زیر شکم ایجاد می شود که در طول استخوان لگن امتداد می یابد.
یک برش افقی بین موهای ناحیه تناسلی و ناف برای یک ابدومینوپلاستی کامل لازم است. انتخاب فرم و طول برش برای تعیین درجه اصلاح ضروری است. در حقیقت، پوست، چربی، ماهیچه ها و بافت های اضافی درحین برش برداشته میشوند و سپس دوخته می شوند.


عمل ابدومینوپلاستی جزئی یا مینی ابدومینوپلاستی


ابدومینوپلاستی جزئی برش های کوچک تری نسبت به ابدومینوپلاستی کامل دارد زیرا میزان سطح برش در این روش کمتر است. این تکنیک اغلب شامل برداشتن پوست اضافی شکم که در محدود برش میباشد ولی ناف در انجام این فرایند جا بجا نمی شود. روش ابدومینوپلاستی جزئی شامل ایجاد یک برش در قسمت تحتانی شکم، جدا کردن پوست از دیواره شکم زیر ناف و سپس برداشتن پوست و چربی اضافی است. پوست بیمار در نهایت از دو طرف شکم کشیده شده و بخیه می شود.

عوارض عمل ابدومینوپلاستی


هر عمل و جراحی در دنیا معایب و عوارض خاص خود را دارد. در نتیجه نمی توان گفت که این روش بدون خطر است. دانستن عوارض ابدومینوپلاستی قبل از تصمیم گیری در مورد برتری آن نسبت به لیپوماتیک مهم است. خطر عوارض ناشی از این جراحی را می توان با برخی اختلالات زمینه ای مانند دیابت، نارسایی قلبی، گردش خون ضعیف، نارسایی ریه، سیگار کشیدن و بیماری های کبدی افزایش داد. مشکلات احتمالی این روش شامل خونریزی، عفونت، حالت تهوع یا تغییرات حواس، لخته شدن خون، تورم مداوم و خطرات و مسائل مرتبط با بیهوشی است.

بدیهی است که جراح در این مشکلات نقش داشته است. در نتیجه، نباید جراح خود را با بی دقتی انتخاب کنید زیرا ممکن است بعداً با مشکل مواجه شوید. علاوه بر این، پزشک دستورالعمل‌های پس از جراحی را برای روند بهبودی به شما ارائه می‌دهد که باید به دقت رعایت کنید تا از تراوش چرک در زخم خود جلوگیری کنید و از بهبودی خوب اطمینان حاصل کنید.


آیا عمل ابدومینوپلاستی و لیپوماتیک همزان  قابل انجام هستند؟


درصورت داشتن تقاضا برای انجام این دو عمل جراحی بصورت همزمان، میتوان گفت که انجام هردو این عمل جراحی بصورت همزمان امکان پذیر است البته نظر جراح در این مورد بسیار مهم میباشد.

 

سخن پایانی


در پایان برای بیان اینکه کدام روش جراحی، ابدومینوپلاستی یا لیپوماتیک برای پیکرتراشی و تناسب اندام بهتر است، باید اجازه دهید جراح تصمیم بگیرد که کدام روش برای شما ایده آل است. اکثر بیمارانی که تحت عمل جراحی شکم قرار می گیرند چاق هستند و شاخص توده بدنی  BMI)) آنها 25 یا بالاتر است. این افراد باید فعالیت بدنی داشته باشند و با کمک غذا و تغذیه یا شاید جراحی اضافه وزن خود را کاهش دهند. پس از کاهش وزن، عمل ابدومینوپلاستی و لیپوماتیک بر اساس نیاز بیمار انجام می شود. به طور کلی بیمارانی که نمی خواهند باردار شوند یا زایمان کنند، جراحی شکم باز انجام می دهند.
 



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید