X
اینستاگرام دکتر دلشاد
فرم درخواست
Loading...

در صورت نیاز به مشاوره میتوانید شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس بگیرند

چه ساعتی با شما تماس بگیریم؟

نحوه صحیح خوابیدن بعد از عمل ماموپلاستی

09057734032 نوبت دهی
نحوه صحیح خوابیدن بعد از عمل ماموپلاستی

صحیح خوابیدن بعد از جراحی ماموپلاستی بسیار مهم است. بعد از عمل کوچک کردن سینه مقدار درد و تورم ناحیه جراحی شده زیاد است و نحوه خوابیدن در بهبودی و کاهش آن بسیار تاثیرگذار است. در ادامه به نکات و نحوه صحیح خوابیدن بعد از جراحی ماموپلاستی پرداخته ایم.

دکتر بلال دلشاد
دکتر بلال دلشاد

طرز خوابیدن بعد از عمل ماموپلاستی

درست خوابیدن بعد از عمل ماموپلاستی بسیار بر نتیجه جراحی تاثیرگذار است. این جراحی با هدف کوچک کردن و تغیر سایز سینه ها انجام می‌‌‌شود پس حتما برای لخته نشدن خون در ناحیه جراحی شده، باید مراقبت های گفته شده و توصیه شده توسط جراحان فلوشیپ و زیبایی را با دقت انجام دهید. نحوه صحیح خوابیدن بعد از عمل ماموپلاستی بسیار مهم است به همین دلیل در ادامه مهم ترین نکاتی که باید آنها را جدی بگیرید برای شما بازگو می‌کنیم.

خوابیدن بعد از جراحی ماموپلاستی

خوابیدن بعد از عمل ماموپلاستی

بعد از جراحی باید به گونه ای بخوابید که به سینه ها فشار وارد نشود. اگر صحیح خوابیدن بعد از عمل را بلد نباشید، آسیب های جدی به سینه ها وارد می‌شود که طول نقاهت را افزایش خواهد داد و باعث بروز عوارض بعد از جراحی خواهد شد. پس به نکاتی که در ادامه به آن می‌پردازیم توجه داشته باشید:

  • طاق باز بخوابید

بهترین پوزیشن خوابیدن برای بعد از عمل mammoplasty، روی کمر یا به پشت خوابیدن است. به مدت سه هفته در این دوران نباید به شکم و پهلو بخوابید زیرا این کار به شدت برای سلامتی شما مضر است و عوارضی به دنبال دارد.

  • از چند بالش برای بالا بردن سر نسبت به بدن استفاده کنید

برای احساس راحتی بیشتر در دوران بعد از عمل ماموپلاستی، شما باید نحوه درست خوابیدن را بلد باشید. برای اینکه راحت تر باشید می‌توانید چند بالش زیر سر و کمر خود بگذارید تا سرتان از قفسه سینه بالاتر قرار بگیرد. این روش می‌تواند خواب شما را راحت تر کند.

  • داروهای کاهش تورم و دردی که دکتر تجویز کرده است را مرتب استفاده کنید

از داروهای ضد التهابی با دستور جراح برای کاهش درد و تورم خود استفاده کنید تا در این دوران درد شما به مراتب کمتر شود. مصرف به موقع داروها سرعت روند بهبودی شما را افزایش خواهد داد.

  • مدل خوابیدن خود را تغییر دهید

مدتی به پشت و مدتی روی کمر بخوابید تا بدنتان خشک نشود و بتوانید راحت تر بخوابید. سه هفته زمان لازم است تا دوباره خوابیدن روی شکم و پهلو را تجربه کنید.

  • از تشک و بالش مناسب استفاده کنید

تشک و بالش مناسب انتخاب کردن بسیار مهم است. کیفیت خواب در دوره نقاهت و ریکاوری شما بسیار تاثیرگذار است و به همین دلیل لازم است برای راحتی کامل از یک تشک و بالش مناسب و راحت استفاده کنید. تشک های طبی و بالش های بلندتر اما نرم گزینه مناسبی برای استراحت دوران بعد از جراحی ماموپلاستی می‌باشند.

موقع خواب باید از سوتین مخصوص استفاده کرد؟

بله. به دلیل اینکه فرم و موقعیت پروتزها و سینه حفظ شود، باید از سینه بند طبی یا سوتین مخصوص استفاده کرد. این سوتین از وارد شدن هرگونه ضربه و فشاربه سینه ها جلوگیری می‌کند. سوتین های طبی به دلیل دیگری مانند کاهش درد و تورم بعد از جراحی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. به دلیل اینکه در خواب کنترلی روی بدنتان نخواهید داشت و ممکن است با چرخش و یا اصطلاحا از این پهلو به آن پهلو شدن به سینه ها فشار یا آسیبی وارد کنید، بهتر است از این سوتین های مخصوص استفاه کنید.

تا چه زمانی باید به پشت خوابید؟

بعد از انجام عمل ماموپلاستی باید به مدت 3 الی 6 هفته به پشت بخوابید. طرز صحیح خوابیدن بعد از جراحی تاثیر مثبت زیادی خواهد داشت و همچنین کیفیت خواب شما را افزایش خواهد داد.

از چه زمانی بدون سوتین طبی بعد از عمل می‌توان خوابید؟

ممکن است خوابیدن با این سینه بند طبی برایتان بسیار سخت باشد اما به دلیل مراقبت از آسیب ها ناچار به استفاده از آن هستید. بستگی به وضعیت خودتان دارد که پزشک تشخیص دهد تا چه زمانی باید از این سوتین های مخصوص در زمان خواب استفاده کنید اما معمولا تا 6 الی 8 هفته بعد از عمل به استفاده از آن توصیه می‌شود. مدل های مختلفی از نیم تنه های ورزشی نیز می‌توانند برای شما مناسب باشند. برخی حتی بعد از بهبودی نیز از سایز سینه های خود رضایت ندارند زیرا مراقبت های لازم بعد از عمل ماموپلاستی را به درستی و صحیح انجام نداده اند.

حتما هنگام خواب و در طول شب استفاده از این سوتین های طبی توصیه می‌شود زیرا نقش مهمی در لیفت سینه بعد از عمل خواهد داشت. این سوتین طبی به ترمیم و بهودی زخم کمک زیادی می‌کند و همچنین با فشار کمی که به سینه وارد می‌کند اجازه نمی‌دهند تا مایعات در زیر پوست تجمع یابند.

با چه روش های کیفیت خواب خود را افزایش دهیم؟

  • زودتر از عادت همیشه بخوابید
  • دوش آب گرم
  • عدم استفاده از نوشیدنی های کافئین دار
  • پیاده روی

صحیح خوابیدن بعد از جراحی ماموپلاستی

خدمات جراحی سینه (ماموپلاستی) دکتر بلال دلشاد

دکتر بلال دلشاد فلوشیپ فوق تخصصی جراح پستان با بیش از 20 سال سابقه در انجام عمل های زیبایی سینه در خانم ها گزینه ای مناسب و مطمئن برای انجام جراحی سینه می‌باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره هم اکنون با ما تماس بگیرید.



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید