X
اینستاگرام دکتر دلشاد
فرم درخواست
Loading...

در صورت نیاز به مشاوره میتوانید شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس بگیرند

چه ساعتی با شما تماس بگیریم؟

سوتین مخصوص بعد از عمل ماموپلاستی

09057734032 نوبت دهی
سوتین مخصوص بعد از عمل ماموپلاستی

یکی از مهم ترین مراقبت هایی که بعد از عمل ماموپلاستی بسیار باید به آن توجه کرد، استفاده از سوتین مخصوص یا طبی برای بعد از عمل ماموپلاستی است. این سوتین مخصوص دارای ویژگی ها و مزایای بسیاری است که در ادامه به اهمیت استفاده از آن پرداخته ایم.

دکتر بلال دلشاد
دکتر بلال دلشاد

سوتین بعد عمل ماموپلاستی

یکی از مراقبت های بعد از عمل ماموپلاستی که بسیار دارای اهمیت است، استفاده از سوتین های طبی یا سینه بند های مخصوص است. بیماران برای بهبودی هر چه سریع تر در جراحی های مرتبط با سینه مانند ماموپلاستی یا لیفت سینه از سوتین های مخصوص استفاده می‌نمایند. این سوتین های مخصوص به کاهش درد، تورم و التهابات ناشی از جراحی کمک بسزایی می‌کنند. استفاده از این سوتین فشاری در زمان جراحی پروتز سینه نیز الزامی است. در جراحی پروتز سینه به دلیل استفاده از ایمپلنت، باید از این سوتین های مخصوص استفاده کرد تا ایمپلنت ها در جای خود تثبیت شوند. در مواردی که بیمار به استفاده مرتب و مکرر آن توجه لازم را نداشته باشد، ایمپلنت ها حرکت کرده و از جای خود خارج می‌شوند. بعد از عمل جراحی مرتبط با سینه به دلیل اینکه بافت ها هنوز استحکام لازم را ندارند و ممکن است در صورت عدم استفاده پوست شل شود،  باید از سوتین های مخصوص استفاده کرد. استفاده از این سوتین های مخصوص بعد از عمل های ماموپلاستی، ماستوپکسی، پروتز سینه و... ضروری است و برای جلوگیری از تشکیل کلوئید و ماندگاری محل زخم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سوتین مخصوص بعد از عمل ماموپلاستی

استفاده از سوتین های طبی بعد از عمل ماموپلاستی چه مزایایی دارد؟

در انواع عمل ماموپلاستی کاهشی، ماموپلاستی افزایشی، ماموپلاستی ترمیمی و ماستکتومی خرید سوتین های طبی توسط پزشک تجویز و استفاده از آن بسیار مهم است. در ادامه به مزایای استفاده از سوتین های مخصوص بعد از عمل ماموپلاستی می‌پردازیم.

پیشگیری از ایجاد تورم و التهابات

بعد از جراحی کوچک کردن سینه، در بافت های سینه مایعات زیادی تجمع می‌یابد که امری طبیعی است. در روزهای ابتدایی با استفاده از یک درن (لوله کوچک) به تخلیه این مایعات کمک می‌کنند. در ادامه برای تجمع نیافتن بیش از اندازه این مایعات و عدم ایجاد حساسیت و تورم از یک سوتین طبی یا سینه بند فشاری استفاده می‌شود.

کاهش کبودی بعد از جراحی سینه

در هنگام جراحی سینه، رگ های خونی محل جراحی آسیب دیده و باعث ایجاد کبودی در اطراف سینه می‌شود. یکی دیگر از مزایای استفاده از سوتین طبی، کاهش کبودی پس از جراحی سینه می‌باشد. هنگامی که بعد از جراحی سینه از گن یا سوتین مخصوص استفاده کنید، باعث فشرده سازی محل جراحی می‌شود و کبودی را کاهش می‌دهد.

کاهش درد ناشی از جراحی ماموپلاستی

در هفته اول جراحی ماموپلاستی، اکثر بیماران با توجه به شرایط جسمانی خود دارای میزان درد متفاوتی هستند. استفاده از سوتین مخصوص بعد از عمل ماموپلاستی بسیار در گردش خون بهتر در ناحیه جراحی شده تاثیر می‌گذارد و التهابات اطراف سینه را به مراتب کاهش می‌دهد. همچنین استفاده از سوتین فشرده ساز در این ناحیه می‌تواند از عفونت نیز جلوگیری کند.

پیشگیری از افتادگی پوست بعد از جراحی سینه

استفاده از سینه بند فشاری یا گن مخصوص سینه، بعد از جراحی سینه از افتادگی پوست و شل شدن آن جلوگیری می‌کند. در هنگام جراحی ماموپلاستی بعد از برداشت پوست و بافت چربی اضافی، برای ثابت ماندن حالت سینه ها باید تا مدت ها بعد از عمل از سوتین های مخصوص بعد از عمل ماموپلاستی استفاده کرد.

ثابت نگه داشتن پروتز و ایمپلنت بعد از جراحی پروتز سینه

یکی دیگر از انواع جراحی سینه، پروتز سینه می‌باشد. جراح بعد از انجام جراحی و جاگذاری پروتز ها برای بیمار سوتین مخصوص تجویز کرده و بیمار باید این سینه بند فشرده را تهیه و استفاده کند. استفاده از سوتین مخصوص بعد از جراحی سینه از جابجایی پروتز، تغییر شکل و تغییر اندازه جلوگیری می‌کند.

جلوگیری از تشکیل لخته و آمبولی ریه

مهم ترین عوارض ناشی از انجام جراحی های زیبایی و پلاستیک، تشکیل لخته خون در محل جراحی و حرکت آن به سمت ریه می‌باشد. استفاده از سوتین مخصوص بعد از عمل ماموپلاستی کمک می‌کند تا سینه کاملا فشرده شود و همچنین گردش خون را تقویت می‌کند.

پیشگیری از تشکیل اسکار و اثر زخم بعد از جراحی

هنگامی که بعد از جراحی سینه از یک سوتین مخصوص بعد از جراحی ماموپلاستی استفاده کنید، به مراتب کلوئید تشکیل شده در محل جراحی نرم تر شده و به مراتب از بین می‌رود. به طور کلی محل بخیه بعد از عمل ماموپلاستی و انواع جراحی سینه از بین نخواهد رفت اما استفاده از سوتین مخصوص می‌تواند از ایجاد گوشت اضافی و زخم های بزرگ جلوگیری کند.

انتخاب بهترین سوتین مخصوص بعد از عمل ماموپلاستی

بهترین سوتین طبی برای بعد از عمل ماموپلاستی

دکتر بلال دلشاد بسیار معتقد است که پوشیدن سوتین مخصوص بعد از جراحی ماموپلاستی، می‌تواند در بهبودی هر چه سریع تر فرد تاثیر بسزایی داشته باشد. به مدت 2 الی 3 هفته باید به طور مداوم از این سینه بند استفاده کرد. برخی ویژگی های یک سینه بند یا گن مخصوص جراحی سینه را بازگو می‌کنیم.

  • بهتر است سوتین مخصوصی که برای دوره نقاهت بعد از عمل ماموپلاستی خود انتخاب می‌کنید، از جلو باز و بسته و تنظیم شود.
  • سینه بند فشاری انتخاب شده باید فاقد هرگونه سیم باشد زیرا در طولانی مدت موجب فشار زیاد و ناراحتی می‌شود.
  • سوتین مخصوص بعد از عمل ماموپلاستی باید دارای جنس و کیفیت مطلوب باشد و تهویه لازم را ایجاد کند. اگر جنس سینه بند فشاری مناسب نباشد باعث تعریق زیاد و ایجاد رطوبت در ناحیه جراحی شده می‌شود و عوارض زیادی در پی خواهد داشت.
  • جنس سوتین مخصوص باید از مواد مخصوص با خاصیت ضد باکتریایی باشد.
  • اگر سینه بند فشاری تهیه شده دارای بند باشد بسیار راحت تر می‌توانید از آن استفاده کنید زیرا قابلیت تنظیم دارد و شما می‌توانید با توجه به وضعیت خود آن را تنظیم کنید.
  • اندازه و سایز سوتین فشاری باید دقیق باشد تا بیش از اندازه فشار وارد نکند. اندازه مناسب سوتین های مخصوص بعد از جراحی ماموپلاستی می‌تواند دوره نقاهت شما را راحت تر کند.

چه مدت باید از سوتین بعد از عمل ماموپلاستی استفاده کرد؟

شرایط بدنی و میزان پیچیدگی جراحی در زمان استفاده از سوتین مخصوص بعد از جراحی ماموپلاستی تاثیر گذار است. افرادی که پروتز سینه انجام می‌دهند باید تا مدت 3 هفته از این سینه بند فشاری استفاده کنند. لازم به ذکر است که در روز اول پس از جراحی باید به مدت 24 ساعت از این سوتین مخصوص استفاده نمایید و فقط هنگام دوش گرفتن آن را از بدن خود خارج کنید.

سینه بند فشاری یا گن مخصوص بعد از جراحی ماموپلاستی

عوارض استفاده نکردن از سوتین مخصوص بعد از عمل ماموپلاستی

عوارض بعد از جراحی ماموپلاستی ممکن است در صورت عدم انجام صحیح مراقبت و استفاده نکردن از سوتین مخصوص بروز کند که در ادامه به برخی از عوارض ناشی از نبستن سوتین مخصوص بعد از ماموپلاستی می‌پردازیم.

  • جابجایی پروتز
  • کاهش سرعت بهبود
  • دررفتگی پروتز
  • ایجاد تورم و التهاب و درد
  • ایجاد اسکار و زخم های بزرگ
  • باقی ماندن پوست اضافی بعد از عمل ژنیکوماستی


امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید