X
اینستاگرام دکتر دلشاد
فرم درخواست
Loading...

در صورت نیاز به مشاوره میتوانید شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس بگیرند

چه ساعتی با شما تماس بگیریم؟

عمل لیپوماتیک چه عوارضی دارد؟_نکات مهم درباره جراحی لیپوماتیک

09057734032 نوبت دهی
عمل لیپوماتیک چه عوارضی دارد؟

طبیعتا انجام جراحی لیپوماتیک مانند سایر جراحی ها دارای عوارض می‌باشد که با انتخاب یک مرکز مجهز و یک پزشک با تجربه می‌توانید از بروز برخی از خطرناک ترین عوارض این جراحی جلوگیری کنید. بیشتر افرادی که از گرفتن رژیم های طولانی و طاقت فرسا خسته شده‌اند و می‌خواهند هرچه سریع تر به اندام ایده‌آل خود برسند، به این جراحی روی می‌آورند.

دکتر بلال دلشاد
دکتر بلال دلشاد

عمل لیپوماتیک چه عوارضی دارد؟

افراد برای از بین بردن چربی های اضافه خود و دستیابی به اندامی ایده‌آل و متناسب، فارق از زن یا مرد بودنشان دست به انجام جراحی لیپوماتیک می‌کنند. Lipomatic یکی از انواع جراحی زیبایی که انتخاب بسیاری از افراد است که تصمیم به خلاصی از دست چربی های اضافی خود را دارند. سوالی که ذهن بسیاری از مراجعین را به خود مشغول کرده است این است که آیا انجام این جراحی ارزش عوارض و مراقبت های بعدش را دارد؟

عوارض و خطرات لیپومایتک

تهاجم عمل لیپوماتیک نسبت به سایر جراحی های پیکر تراشی کمتر بوده و زخم و عوارض کمتری بر روی بدن به جا می‌گذارد. عوارض لیپوماتیک کاملا صفر نیست و این جراحی نیز عوارض مخصوص به خود را دارد. در ادامه به شما این اطمینان را می‌دهیم که با مطالعه کامل این مقاله تمام سوالات شما بر طرف خواهد شد.

عمل لیپوماتیک چیست؟

یکی از انواع جراحی لیپوساکشن که به سبب سادگی و داشتن عوارض کمتر و نتایج مطلوب تر مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته است. عمل لیپوماتیک برخلاف ابدومینوپلاستی برش ها و دوره نقاهت کمتری دارد. در عمل لیپوماتیک چربی ها با استفاده از امواج فرا صوت آب می‌شوند و سپس با استفاده از ساکشن از بدن خارج می‌شوند. این چربی ها از یک لوله که از طریق پوست وارد بدن شده است، خارج می‌شوند.

لیپومایتک چیست؟

در طی این عمل به پوست هیچ آسیبی نخواهد رسید و نسبت به عمل های پیکر تراشی سنتی آسیب و دوره نقاهت کمتری دارد. اما به هر حال مانند هر جراحی دیگر می‌تواند برخی عوارض بر جای گذارد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

عوارض شایع لیپوماتیک

از آنجایی که این عمل یک جراحی غیر سرپایی است مانند دیگر جراحی ها دارای خطرات و عوارض جانبی است. این عوارض معمولا بعد از انجام جراحی پدیدار می‌شوند و بعد از مدتی نیز رفع می‌شوند.

عوارض جراحی لیپوماتیک

یکی از عوارض لیپوماتیک کبودی و تورم در ناحیه جراحی شده است. در برخی افراد این کبودی و تورم بعد از 6 ماه و در برخی بعد از 1 ماه به طور کامل رفع می‌شود.

یکی دیگر از عوارض لیپوماتیک وجود اسکار یا جای زخم بر روی بدن است. در روزهای بعد از عمل محل برش ها التهاب دارند و به قرمزی می‌زنند و بعد از مدتی نیز تغییر رنگ خواهند داد. افرادی که نسبت به جای زخم و ماندگاری اسکار بر روی بدنشان حساس هستند، بهتر است از انجام این جراحی صرف نظر کنند.

دیگر عوارض این جراحی که در بین اکثر بیماران شایع است سوزن سوزن شدن یا بی حسی در اطراف ناحیه جراحی شده است. این عارضه بعد از 45 الی 60 روز از بین خواهد رفت و شما می‌توانید به حالت عادی خود برگردید.

اگر عوارض گفته شده بعد از مدت مشخصی رفع نشد، توصیه ما به شما مراجعه به پزشک و بازگو کردن مشکل به وجود آمده است.

عوارض نادر عمل لیپوماتیک

در برخی افراد عوارض به وجود آمده شدیدتر خواهد بود و ممکن است سلامتی فرد را به خطر بیندازد. در ادامه به شرح برخی از این عوارض می‌پردازیم.

  • بروز عفونت بعد از جراحی لیپوماتیک

در شرایطی مشاهده شده است که فرد بعد از عمل دچار عفونت های بیمارستانی شده و حال وخیمی دارد. هرچند ممکن است این عارضه احتمال کمی برای بروز داشته باشد اما نمی‌توان آن را نادیده گرفت. عفونت ای سطحی از بین می‌روند و به راحتی قابل رفع هستند اما عفونت های پیشرفته مشکل ساز و کشنده هستند.

  • آمبولی

احتمال وقوع این عارضه کم اما بسیار خطرناک است. زمانی که چربی ها به جای خروج از بدن وارد رگ ها شده و آن را مسدود می‌کنند عارضه آمبولی رخ می‌دهد. معمولا آمبولی به دلیل کم تجربگی و عدم مهارت پزشک رخ می‌دهد.

البته امروزه به دلیل پیشرفت فوق چشمگیر دستگاه های لازم برای این جراحی، امکان بروز این عارضه بسیار کمتر شده است.

  • امکان برگشت چربی ها

هیچ روش قطعی و صد در صدی برای خلاصی همیشگی از دست چربی ها وجود ندارد و ممکن است بعد انجام هر روش جراحی پیکرتراشی و لیپوماتیک دوباره چربی ها باز گردند. برای ثبات نتایج جراحی تا مدت طولانی، باید رژیم غذایی و ورزش مناسب را در برنامه زندگی خود قرار دهید.

  • آسیب به سیستم ایمنی

از دیگر عوارض لیپوماتیک بدن به خصوص شکم و پهلو، آسیب به سیستم ایمنی بدن است. از آنجایی که برای خروج چربی ها از امواج فروصوت استفاده می‌شود، مدت زمان و طول موج این امواج اگر افزایش یابد منجر به ایجاد آسیب هایی به سیستم ایمنی بدن خواهد شد.

  • نکروز پوست

در صورت بروز این عارضه به دردسر بدی خواهید افتاد. پوست مردگی یا نکروز اگر رخ دهد، پزشک مجبور به انجام مجدد این جراحی و خارج کردن پوست مرده و جایگزین کردن آن با پوست جدید می‌شود.

  • عارضه سروما

بروز این عارضه بستگی به این دارد که بعد از جراحی تا چه میزان به مراقبت های بعد از عمل لیپوماتیک توجه داشته اید. به ایجاد یک فضای خالی زیر پوست بین پوست شکم و عضله شکم عارضه سروما گفته می‌شود. به دلیل جلوگیری از این عارضه به بیمار توصیه می‌شود که تایم طولانی مدتی از گن مخصوص استفاده نماید.

  • ایجاد ناهمواری در پوست

در برخی افراد مشاهده می‌شود که پوست دچار ناهمواری های ناخوشایندی شده است که بیمار در این شرایط مجبور به ترمیم جراحی است. این ناهمواری خطری برای سلامتی شما نیست اما زیبایی بدنتان را تحث تاثیر قرار می‌دهد.

عمل لیپومایتک چه عوارضی دارد؟

همچنین سایر عوارض ناشی از جراحی لیپوماتیک شامل موارد زیر می‌شود:

  • از دست دادن چربی زیاد بدن و بروز برخی مشکلات
  • عوارض داروهای بیهوشی
  • دردهای شدید و طاقت فرسا
  • جمع شدن مایعات زیر پوست
  • افتادگی پوست و...

در این مقاله سعی بر این داشتیم که شما را از وقوع عارضه های احتمالی و چیستی جراحی لیپوماتیک آگاه کنیم. اما مسئله قابل تامل این است که این عمل تماما دارای عوارض نیست و مزایایی نیز دارد . زمان کوتاه، برش های محدود، عوارض کمتر و زخم های سطحی تر از مزایای این جراحی است. پیشنهاد ما به شما این است که قبل از انجام این جراحی حتما درباره پزشک، پیشرفته بودن دستگاه و نحوه انجام این جراحی به خوبی تحقیق کنید تا خدایی نکرده دچار مشکلات جبران ناپذیری شوید. برای انجام مشاوره و معاینات اولیه به منظور رفع ابهامات می‌توانید نزد دکتر بلال دلشاد، فوق تخصص جراحی پستان و فلوشیپ در کرج، یک نوبت رزرو نمایید.



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید