X
اینستاگرام دکتر دلشاد
فرم درخواست
Loading...

در صورت نیاز به مشاوره میتوانید شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس بگیرند

چه ساعتی با شما تماس بگیریم؟

رژیم غذایی بعد از عمل لیپوماتیک

09057734032 نوبت دهی
رژیم غذایی بعد از عمل لیپوماتیک

برای انجام لیپوماتیک یکی از فاکتورهایی که بسیار مهم است ثابت بودن شاخص توده بدنی است. با داشتن یک رژیم غذایی مناسب قبل از عمل لیپوماتیک می‌توانید هم نتایج جراحی را بهتر کنید و هم جراحی راحت تری داشته باشید. داشتن یک برنامه غذایی سالم فقط محدود به قبل از عمل لیپوماتیک نمی‌شود بلکه رعایت رژیم غذایی بعد از عمل لیپوماتیک نیز الزامی است و مانند یک عادت همیشگی در شیوه زندگی باید انجام و رعایت شود.

دکتر بلال دلشاد
دکتر بلال دلشاد

رژیم غذایی بعد از عمل لیپوماتیک

عمل لیپوماتیک به بیمارانی توصیه می‌شود که قصد برداشتن چربی های سرسخت بدن خود را دارند و می‌خواهند بدنی خوش فرم و ایده‌آل داشته باشند. این روش کاهش وزن دائمی نیست و نیاز به یک برنامه غذایی و رژیم اصولی و درست بعد از جراحی دارد. هدف از انجام فعالیت های ورزشی و سبک غذایی درست، حفظ نتایج عمل به صورت طولانی مدت است. تمام نکات داشتن یک تغذیه مفید را پزشک بعد از جراحی به صورت کامل برای شما بازگو خواهد کرد. همچنین در این وبلاگ به طور کامل به بررسی تغذیه بعد و قبل از عمل لیپوماتیک پرداخته ایم.

رعایت رژیم غذایی بعد از لیپوماتیک

تغذیه قبل از جراحی لیپوماتیک

بهترین زمان برای ایجاد عادات مفید، زمانی است که تصمیم به انجام عمل لیپوماتیک گرفته اید. اگر یک رژیم غذایی سالم و درست را در شیوه زندگی خود قرار دهید و همچنین ورزش های هوازی انجام دهید، بدن در بهترین شرایط و گردش خون قرار خواهد گرفت و نتیجه مطلوب تری بعد از عمل لیپوماتیک خواهید گرفت. اگر بدن مقاوم و سالم باشد، بعد از جراحی لیپوماتیک سریع تر بهبود می‌یابد. هر تغییر مثبتی قبل از جراحی تفاوت زیادی در حفظ وزن بعد از جراحی لیپوماتیک به وجود می‌آورد.

برنامه غذایی قبل و بعد از لیپوماتیک

 برخی نکات مهم در تنظیم رژیم غذایی قبل از جراحی لیپوماتیک شامل موارد زیر می‌شود:

  • برای دفع سموم بدن و کاهش گرسنگی آب فراوان بنوشید.
  • صبحانه کامل به طور مرتب مصرف شود.
  • به صورت دائمی سبزیجات و میوه های تازه مصرف شود.
  • از مصرف قند و شکر پرهیز کنید و اطمینان یابید که غلات موجود در تغذیه تان از غلات کامل تشکیل شده باشد.
  • مصرف مواد مغذی مانند سبزیجات که سرشار از فیبر و مواد آنتی اکسیدان هستند را افزایش دهید.
  • حداقل 20 الی 30 دقیقه برای افزایش متابولیسم بدن ورزش کنید.

انجام تمام نکات ذکر شده در داشتن جراحی راحت تر و دوره نقاهت کمتر بسیار ضروری است.

چرا داشتن یک رژیم غذایی اصولی مهم است؟

اگر بعد از عمل لیپوماتیک وزن خود را کنترل نکنید، دچار نوسانات وزنی خواهید شد و همین امر سبب افزایش وزن و تغییرات نتایج جراحی خواهد شد. همچنین داشتن یک رژیم غذایی سالم در کاهش تورم و التهاب نیز بسیار تاثیر می‌گذارد. به طور کلی شما باید از کلسترول بد دوری کنید و بیشتر به دنبال جذب کلسترول خوب باشید.

قواعد درست تغذیه بعد از عمل لیپوماتیک

زمانی که از یک رژیم غذایی درست سخن گفته می‌شود برخی تصور می‌کنند که باید مصرف تمام غذاهای لذیذ قطع شود در صورتی که تغذیه سالم ایجاد یک شیوه زندگی سالم از طریق رعایت رژیم غذایی مغذی است. 5 وعده باید میوه و سبزی مصرف شود تا از دریافت مقدار مورد نیاز مواد معدنی و ویتامین به بدن اطمینان حاصل شود. می‌توانید از پاستای غلات کامل، سیب زمینی و نان سبوس دار برای داشتن انرژی بیشتر استفاده کنید. از آنجایی که شرایط بدنی هر شخص با دیگری متفاوت است ممکن است برخی غذاها برای عده ای تاثیر متفاوتی نسبت به دیگران داشته باشد.

بعد از عمل لیپوماتیک چه غذایی مصرف کنیم؟

از آنجایی که برای خلاص شدن از شر چربی ها دست به انجام این جراحی زده‌اید، باید مطمئن شوید که دیگر هیچ گاه باز نمی‌گردند. جراح بعد از عمل لیپوماتیک تمام اطلاعات لازم و همچنین انجام اعمال لازم برای تسریع بهبودی و حفظ نتایج را به شما خواهد گفت بنابراین جای نگرانی نیست. در ادامه چند نکته برای حفظ نتایج جراحی و شکل ایده‌آل بدن ارائه شده است.

  1. افزایش نوشیدن آب

الزام نوشیدن آب فراوان قبل و بعد از لیپوماتیک

بعد از جراحی لیپوماتیک برای جبران آب بدن باید حداقل 2 لیتر آب در طول روز مصرف کنید. نوشیدن آب فراوان در تسریع فرآیند بهبودی و دفع مواد سمی بدن تاثیر زیادی دارد. برای دفع سموم بدن و همچنین حفظ انرژی مورد نیاز بدن لازم است آب فراوان بنوشید. مصرف مداوم و زیاد آب در بهبود کیفیت پوست، کاهش وزن و سالم نگه داشتن کلیه تاثیر بسزایی دارد. چای گیاهی و قهوه سیاه نیز می‌توانید به اندازه قابل قبول مصرف کنید.

  1. مصرف کربوهیدرات

مصرف کربوهیدرات بعد از لیپوماتیک

برای به دست آوردن سلامتی و بهبودی سریع بعد از جراحی لیپوماتیک لازم است کربوهیدرات مصرف شود. کربوهیدرات ها از تحلیل عضله جلوگیری می‌کنند و بدن را از داخل بازسازی می‌کنند. غلات کامل، برنج قهوه‌ای، بلغور، جو دوسر و.... از کربوهیدرات های سالم هستند.

  1. مصرف غذاهای سرشار از فیبر

مصرف فیبر بعد از لیپوماتیک

غلات، لوبیا، میوه و سبزیجات مواد غذایی سرشار از فیبر هستند که به هضم و رفع یبوست بعد از عمل لیپوماتیک کمک بسیاری می‌کند.

  1. مصرف پروتئین

مصرف پروتئین بعد از لیپوماتیک

برای بازیابی بدن و ترمیم ساختار بافت ها مصرف پروتئین الزامی است. غذاهای دریایی، محصولات سویا، گوشت بدون چربی، مرغ، تخم مرغ و لبنیات کم چرب غذاهایی هستند که پروتئین درون آن ها بدون چربی است و باید مصرف شود.

  1. مصرف ویتامین

مصرف ویتامی بعد و قبل از جراحی لیپوماتیک

مصرف ویتامین های K ، A، C، D، Eدر بهبود زخم نقش دارند. ماهی، جگر و سبزیجات حاوی ویتامین K هستند. همچنین آجیل، شیر، تخم مرغ و روغن های گیاهی دارای ویتامین E و شیر، ماهی، تخم مرغ و غلات نیز دارای ویتامین D هستند که باید در برنامه غذایی بعد از جراحی گنجانده شوند.

  1. چربی های سالم

مصرف چربی های سالم بعد از لیپوماتیک

تمام چربی ها بد نیستند و مصرف برخی از آنها برای بدن لازم است. چربی های خوب شامل روغن زیتون، آووکادو، آجیل و دانه ها می‌شود که باید برای تندرستی و به دست آوردن سلامتی مصرف کرد.

  1. مصرف میوه و سبزیجات

مصرف میوه و سبزیجات بعد از عمل لیپوماتیک

صرف نظر از جراحی باید مصرف میوه و سبزیجات فراوان را در سبک زندگی خود قرار دهید. ترمیم و بازیابی بدن با مصرف مواد غذایی سالم و تازه دو چندان می‌شود. مصرف سبزیجات با برگ سبز، گوجه فرنگی، خربزه، گریپ فروت، انبه، اسفناج و کلم بروکلی به بهبود سریع تر بدن کمک می‌کند و همچنین احساس شادابی به شما می‌دهد.

بعد از عمل لیپوماتیک چه غذاهایی نباید مصرف کرد؟

  • چربی های اشباع
  • قند و شکر
  • غذاهای شور و نمک زیاد
  • مصرف گوشت های چرب و سرخ شده، سوسیس، بیکن و ماهی چرب
  • غلات تصفیه شده مانند نان سفید
  • نوشابه و نوشیدنی هایی با قند مصنوعی

مواد غذایی ممنوع بعد از عمل لیپوماتیک

چگونه رژیم غذایی خود را رعایت کنیم؟

برای پایداری نتایج جراحی هرکاری را که می‌توان باید انجام داد. شما برای رسیدن به ظاهر و اندام ایده‌آل از پول، زمان و مهم تر از همه سلامتی خود استفاده کرده‌اید بنابراین تعهد داشتن به رعایت رژیم غذایی سالم چندان سخت نخواهد بود. با رعایت رژیم غذایی باز هم ممکن است مقداری اضافه وزن داشته باشی د  که اصلا نگران نباشید و نا امید نشوید. با انگیزه تمام موارد را رعایت کنید و انجام ورزش را نیز فراموش نکنید. پزشک شما به صورت مرتب شما را معاینه خواهد کرد و نکات لازم را به شما خواهد گفت. اگر در معر ض انجام عادات بد گذشته قرار گرفتید، با فردی که قصد حفظ و رعایت رژیم غذایی خود را دارد ملاقات کنید. در این شرایط افرادی که شما را تشویق کنند و پشتیبان شما باشند بسیار در روحیه و زندگی شما تاثیر می‌گذارد. 

دکتر بلال دلشاد فوق تخصص و فلوشیپ جراحی زیبایی و درمانی در کرج می‌باشد که بهترین مشاوره و نظارت را بعد از عمل لیپوماتیک به بیماران خود دارد. اگر تصمیم به انجام لیپوماتیک در کرج دارید می‌توانید برای رزرو نوبت با شماره 09057734032 تماس حاصل نمایید.



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید