X
اینستاگرام دکتر دلشاد
فرم درخواست
Loading...

در صورت نیاز به مشاوره میتوانید شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس بگیرند

چه ساعتی با شما تماس بگیریم؟

درد بعد از عمل ابدومینوپلاستی

09057734032 نوبت دهی
درد بعد از ابدومینوپلاستی

عمل ابدومینوپلاستی (جراحی شکم یا تامی تاک) یک عمل جراحی زیبایی می‌باشد که طی آن چربی‌های زائد، از بدن خارج می‌شوند. در این جراحی پوست شل شده شکم از بدن جدا می‌شود و ماهیچه‌های این ناحیه در جای خود محکم شده و کشیده می‌شوند. در طول دوره نقاهت یا مراقبت های بعد از ابدومینوپلاستی، بیمار شاهد تورم و درد در ناحیه شکم خواهد بود که ناشی از حرکت ماهیچه‌های شکم است.

دکتر بلال دلشاد
دکتر بلال دلشاد

راهکار های پیشگیری از درد بعد از عمل ابدومینوپلاستی

در این بخش، نکاتی به شما آموزش داده خواهد شد که در طول چند ماه نخست پس از جراحی ابدومینوپلاستی باید آن‌ها را به صورت دقیق رعایت کنید تا درد را کاهش داده و روند بهبودی به سرعت طی شود.

پیشگیری از درد ابدومینوپلاستی

  • انجام فعالیت فیزیکی سبک

در طول دوره نقاهت عمل ابدومینوپلاستی، نباید از فعالیت‌های سبک روزانه غافل شوید. بعد از جراحی و گذشت چند روز ابتدایی جراحی بهتر است دقایقی از بستر بلند شوید و راه بروید تا از بروز لخته‌های خون در ناحیه شکم جلوگیری شود. اگر بدن برای یک مدت طولانی در یک وضع ثابت باقی بماند، لخته هایی در بدن ایجاد می‌شود که ممکن است خطر آفرین باشند.

  • اجتناب از فعالیت‌های فیزیکی سنگین

در طول دوره نقاهت، باید از انجام هر نوع فعالیت فیزیکی سنگین که باعث وارد شدن فشار به ناحیه شکم و زخم‌ها می‌شود، اجتناب کنید. بهتر است حداقل در طول شش هفته نخست پس از جراحی ابدومینوپلاستی، از انجام ورزش‌های حرفه‌ای و بلندکردن اجسام سنگین دوری کنید تا بهبودی هر چه سریع تر حاصل شود. پیاده‌روی یک ورزش نیمه سبک است که می‌تواند شما را برای بازگشت به ورزش حرفه ای پس از پایان دوره نقاهت آماده سازد.

  • ممنوعیت استعمال دخانیات

برای سرعت بخشیدن به طول دوره نقاهت بعد از عمل ابدومینوپلاستی باید مصرف تنباکو و دخانیات را برای مدتی کنار بگذارید. نیکوتین باعث تنگ شدن رگ‌های خونی شده و روند انتقال اکسیژن به سلول‌های پوست در ناحیه زخم‌ها را مختل می‌سازد. بهتر است یک ماه قبل از عمل و چند ماه بعد از عمل هیچ گونه دخانیات و مواد مخدری مصرف نکنید.

  • درمان و پیشگیری از یبوست

ممکن است در روزهای ابتدایی جراحی، حالت تهوع داشته باشید و یا به خاطر چاقی از خوردن غذا اجتناب کنید. نکته ای که بسیار باید به آن توجه کنید این است که غذا نخوردن در این دوران احتمال ابتلا به یبوست در شما را افزایش خواهد داد. همچنین، داروهای آرام بخش و مسکن نیز باعث بروز یبوست می‌شوند. در طول دوره نقاهت باید وعده‌های غذایی غنی از فیبر مصرف کنید و مقدار زیادی مایعات بنوشید تا از بروز یبوست جلوگیری شود. اگر در این دوران دچار حالت تهوع یا یبوست شدید هستید، باید با مشورت پزشک داروی مخصوص استفاده کنید.

درد ابدومینوپلاستی

برای کاهش درد عمل ابدومینوپلاستی چه فعالیت هایی باید انجام داد؟

اگر پس از جراحی ابدومینوپلاستی دچار درد در ناحیه شکم شدید، با رعایت نکات زیر تا حد مطلوبی از درد شکم شما کاسته خواهد شد.

  • عدم مصرف خودسرانه دارو

در طی این دوران نباید آسپرین (استیل‌سالیسیلیک اسید)، موترین یا ادویل (ایپوبروفن) و یا ناپروکسن مصرف کنید؛ زیرا این داروها باعث رقیق شدن خون و افزایش احتمال خون‌ریزی در ناحیه زخم‌ها می‌شوند.

  • مصرف به موقع داروهای تجویزی پزشک

پزشک برای کاهش درد، داروهایی تجویز خواهد کرد که در عین داشتن اثری طولانی، باعث خونریزی نمی‌شوند. باید توجه داشت که این داروها سر ساعت و به اندازه مصرف شوند زیرا دُز اندک داروهای مسکن حاوی مخدر، باعث یبوست می‌شود و دُز بالای آن مشکلات تنفسی و قلبی در بیمار ایجاد می‌کند.

  • استفاده از دستگاه پمپ درد

ممکن است بعد از عمل ابدومینوپلاستی تا چند روز حالت تهوع داشته باشید و نتوانید دارو مصرف کنید که در این حین استفاده از پمپ درد به شما پیشنهاد می‌شود. پمپ درد دستگاهی است که دارو را از طریق یک لوله به‌طور مستقیم به داخل بدن هدایت می‌کند. بهتر است قبل از استفاده حتماً با پزشک معالج خود مشورت کنید.

علت درد ناف بعد از عمل ابدومینوپلاستی چیست؟

درد ناف یکی از شایع‌ترین عوارض عمل ابدومینوپلاستی است که بروز آن بعد از عمل بسیار طبیعی بوده و جای نگرانی ندارد. گاهی ممکن است درد ناف بعد از عمل ابدومینوپلاستی به خاطر رعایت نکردن دستورات پزشک و مراقبت‌های بعد از عمل باشد.

درد ناف بعد از ابدومینوپلاستی

سفت شدن عضلات ناحیه جراحی می‌تواند یکی از دلایل درد ناف بعد از عمل ابدومینوپلاستی باشد. در روزهای اولیه بعد از جراحی شکم، انجام فعالیت‌های روزانه مانند ایستادن، بالا رفتن از پله‌ها و بلند شدن از حالت نشسته یا دراز کشیده برای بیمار بسیار آزار دهنده و دردناک خواهد بود.

در صورت انجام عمل ابدومینوپلاستی در کرج نزد دکتر بلال دلشاد فوق تخصص جراحی های زیبایی و فلوشیپ می‌توانید با شماره های مندرج در سایت تماس بگیرید.



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید