X
اینستاگرام دکتر دلشاد
فرم درخواست
Loading...

در صورت نیاز به مشاوره میتوانید شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس بگیرند

چه ساعتی با شما تماس بگیریم؟

علت ورم و آب آوردن شکم بعد از ابدومینوپلاستی

09057734032 نوبت دهی
علت ورم و آب آوردن شکم بعد از ابدومینوپلاستی

عمل ابدومینوپلاستی، یک جراحی زیبایی شکم است که باعث ترمیم عضلات شکم و برداشتن پوست شل و افتاده از شکم می‌شود. در نتیجه عمل ابدومینوپلاستی، بافت‌ها و پوست شکم دچار زخم می‌شوند.
بعد از پایان عمل، نوبت سیستم ایمنی بدن است که درمان این زخم‌ها را شروع کند. علت اب اوردن و ورم شکم بعد از جراحی ابدومینوپلاستی هم همین فرآیند ترمیم بافت است.

دکتر بلال دلشاد
دکتر بلال دلشاد

ورم بعد از عمل ابدومینوپلاستی

اگر قصد به انجام عمل ابدومینوپلاستی دارید باید از تمام عوارض و مراقبت های بعد از جراحی مطلع شوید. عمل جراحی شکم به روش ابدومینوپلاستی به دلیل زیباسازی عضلات به روش تهاجمی دارای برخی عوارض است که یکی از آنها ایجاد تورم و آب آوردن شکم بعد از ابدومینوپلاستی است. این تورم، ناشی از زخم ایجاد شده بر روی شکم است. تورم نشان از بکار افتادن سیستم ایمنی بدن، برای ترمیم بافت آسیب دیده دارد. بنابراین جای نگرانی نیست و در صورتی که تورم افزایش یافت و از حالت نرمال خارج شد باید به پزشک مراجعه کنید.

ورم بعد از عمل ابدومینوپلاستی بسته به شدت جراحی و وضعیت بدن، حدود ۱ تا ۳ ماه طول می‌کشد تا کاملاً از بین برود.

ورم بعد از عمل ابدومینوپلاستی

علت آب آوردن شکم بعد از عمل ابدومینوپلاستی

اگر بعد از جراحی ابدومینوپلاستی تمام نکات مراقبتی را به دقت و صحیح انجام دهید شاهد بروز میزان کمی از تورم خواهید بود. رعایت و طی کردن دوره نقاهت به درستی، به کاهش و رفع زودتر عوارض آب آوردن شکم بسیار کمک می‌کند. محل جراحی را باید به صورت مرتب ماساژ دهید تا مایعات و آب اضافی میان بافتی تخلیه شوند. استفاده از گن جهت فشرده شدن پوست و رفع تورم، ضروری ترین اقدام بعد از جراحی برای رفع ورم شکم و درد عمل ابدومینوپلاستی می‌باشد.

بلافاصله بعد از جراحی، جراح برای تخلیه مایعات، یک لوله ای بنام درن در قسمتی از بدن قرار می‌دهد. لازم است که از این لوله مراقبت شود تا زمانی ک مایعات میان بافتی به حداقل میزان خود برسند. اگر آب زیر پوست، به وسیله درن جمع و تخلیه نشود، بدن به دلیل تجمع مایعات دردناک و متورم می‌شود. زمان برداشتن درن به شرایط سنی و بدنی هر فرد و نوع جراحی بستگی دارد. طی هر شرایطی زمان برداشتن درن را فقط جراح تشخیص می‌دهد.

اگر از درن به درستی مراقبت نشود پزشک ناچار به بیرون کشیدن زودهنگام این لوله می‌شود. بیمار باید بعد از جراحی برخی مراقبت های ابدومینوپلاستی را به درستی انجام دهد که شامل ماساژ مرتب ناحیه جراحی شده و پوشیدن گن طبق زیر نظر پزشک می‌باشد. همینطور پیاده روی سبک در کاهش ورم شکم بعد از عمل ابدومینوپلاستی نیز تاثیر بسزایی دارد.
علت آب آوردن شکم بعد از ابدومینوپلاستی

درمان ورم و آب آوردن شکم بعد از جراحی ابدومینوپلاستی

ورم بعد از عمل ابدومینوپلاستی بی‌خطر و موقتی است و تجمع مایعات زیر پوستی با رعایت نکات پزشک و برخی مراقبت ها برطرف می‌شود. اما نکته مهم اینجاست که باید دوران پس از عمل را تحت نظر پزشک معالج باشید و با مشاهده هرگونه علائم غیرطبیعی سریعاً به پزشک مراجعه کنید.

اگر ورم ایجاد شده در ناحیه جراحی، فقط یک تورم بافتی باشد؛ با ماساژ دادن ناحیه و پوشیدن گن طبی مخصوص عمل ابدومینوپلاستی (حداقل یک ماه به صورت مداوم) برطرف می‌شود.
در برخی شرایط ممکن است تا بهبودی کامل چندین بار نیاز به تخلیه مایعات اضافی در شکم وجود داشته باشد. اگر پزشک از تکنیک های به روز برای انجام جراحی ابدومینوپلاستی استفاد کند، نیازی به تخلیه مایعات اضافی به صورت مکرر نمی‌باشد.

درمان تورم شکم بعد از ابدومینوپلاستی

در ادامه به انجام برخی فعالیتهای لازم برای پیشگیری و درمان تورم و آب آوردن شکم اشاره شده است:

  • کاهش مصرف نمک و مواد غذایی فرآوری شده
  • نوشیدن آب فراوان
  • ترک سیگار و دوری از دخانیات
  • پیاده روی سبک
  • پرهیز از فعالیت‌های سنگین و ورزش های حرفه ای
  • استریل نگه داشتن ناحیه جراحی شده
  • پوشیدن گن طبی مخصوص
  • مصرف به موقع داروهای تجویز شده

بنابراین حتماً در صورت تورم، التهاب و آب آوردن شکم نزد جراح خود برای معاینات فیزیکی مراجعه کنید.

مدت ورم شکم در عمل ابدومینوپلاستی

از بعد از جراحی تا پایان دوره نقاهت ورم بعد از عمل ابدومینوپلاستی با شما خواهد بود. در این شرایط نوع مراقبت بیمار، وضعیت بدن بیمار و نوع عمل تعیین می‌کند که تا چه زمان ورم محل جراحی پایدار باقی بماند. معمولاً بین 1 تا 3 ماه بعد از جراحی آثاری از تورم و آب آوردن شکم وجود نخواهد داشت.
اما در اکثر موارد، بعد از حدود یک ماه، فرم بدن کاملا مشخص می‌شود و میزان تورم تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند. نتایج جراحی بعد از رفع تورم بدن کاملاً مشهود خواهد بود.

پیشگیری از تورم و آب آوردن شکم بعد از عمل ابدومینوپلاستی

انتخاب یک کادر پزشکی با تجربه و حرفه ای می‌تواند از بروز بسیاری از عوارض ناشی از جراحی ابدومینوپلاستی بکاهد. اگر تصمیم به انجام عمل ابدومینوپلاستی در کرج دارید می‌توانید از دکتر بلال دلشاد مشاوره دریافت کنید و بعد اقدام به انجام این جراحی نمایید.

دکتر بلال دلشاد فوق تخصص جراحی های زیبایی در کرج می‌باشد که در زمینه انجام جراحی های زیبایی شکم و سینه مانند عمل ماموپلاستی در کرج، لیپوماتیک در کرج، درمان سرطان سینه در کرج، لیپوساکشن در کرج، پروتز سینه در کرج و... تبحر و مهارت بسیار بالایی دارد.

برای رزرو نوبت با شماره مندرج در سایت تماس حاصل نمایید.



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید