X
اینستاگرام دکتر دلشاد
فرم درخواست
Loading...

در صورت نیاز به مشاوره میتوانید شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس بگیرند

چه ساعتی با شما تماس بگیریم؟

سزارین بعد از عمل ابدومینوپلاستی

09057734032 نوبت دهی
سزارین بعد از عمل ابدومینوپلاستی

امروزه انجام عمل ابدومینوپلاستی به دلیل شل شدگی بافت شکم بعد از زایمان از محبوبیت بسیار بالایی در میان بانوان برخوردار می‌باشد. اما سوالی که ممکن است برای اکثر بانوان ایجاد شود، بهترین زمان سزارین بعد از ابدومینوپلاستی است و یا می‌توان همزمان با سزارین عمل ابدومینوپلاستی نیز انجام داد؟ در دامه به تمامی سوال های شما عزیزان پاسخ خواهیم داد.

دکتر بلال دلشاد
دکتر بلال دلشاد

آیا می‌توان همزمان با سزارین عمل ابدومینوپلاستی انجام داد؟

در هنگام سزارین، مهم ترین هدف سالم ماندن مادر و فرزند است و در ادامه زیبایی ظاهری مادر نیز پر اهمیت می‌شود. در صورتی که جراحی ابدومینوپلاستی به صورت حرفه ای و توسط یک تیم پزشکی متخصص صورت نگیرد، ممکن است باعث بروز مشکلاتی همچون ایجاد لخته خونی و عفونت در مادر شود.

جراحی سزارین توسط متخصص زنان انجام می‌شود اما عمل ابدومینوپلاستی همزمان با سزارین توسط جراح زیبایی و پلاستیک صورت می‌گیرد که در نتیجه دو جراح باید به صورت همزمان در اتاق عمل حضور داشته باشند.

در صورتی که پوست اضافی و شل شده قسمت شکم زنان، زیاد نباشد و بتوان با اقدامات ساده و جزئی آن را از بین برد، می‌توان از پزشک زنان درخواست کرد که پوست اضافی ناحیه شکم را حین سزارین بردارد.

بنابراین یکی از مهمترین شرط انجام همزمان عمل ابدومینوپلاستی با زایمان سزارین، این است که کشیدگی پوست و چربی و پوست اضافی در این قسمت کم باشد تا متخصص زنان و زایمان بتواند این جراحی را انجام دهد. در غیر این صورت وجود یک جراح پلاستیک الزامی است.

ابدومینوپلاستی همزمان با سزارین

اثرات سزارین و بارداری بر عمل ابدومینوپلاستی

بسیاری از افراد برایشان سوال است که آیا می‌توان بعد از انجام عمل ابدومینوپلاستی باردار شد؟ خوشبختانه باید گفت که هیچ مانعی برای حاملگی بعد از عمل ابدومینوپلاستی وجود ندارد. اما دکتر بلال دلشاد فوق تخصص جراحی های زیبایی در کرج توصیه می‌کند، که بارداری بلافاصله پس از عمل ابدومینوپلاستی نباشد، زیرا باید دوران نقاهت عمل ابدومینوپلاستی به صورت کامل سپری شود.

این عمل زیبایی شکم در طول بارداری هیچ تاثیر منفی بر روی رحم و جنین نمی‌گذارد و جنین به صورت کاملاً نرمال و طبیعی به رشد خود ادامه خواهد داد. اما بهتر است تصمیم انجام عمل ابدومینوپلاستی در کرج خود را به بعد از به دنیا آمدن آخرین فرزند خود موکول کنید.

در صورتی که بلافاصله بعد از جراحی ابدو باردار شوید، شکم شما دچار افتادگی می‌شود و به حالت اول خود باز می‌گردد. اگر انجام عمل ابدومینوپلاستی بعد از چندین بار بارداری و زایمان صورت گیرد، می‌تواند تمامی مشکلات ناشی از زایمان های متعدد را برطرف نماید.

اثرات سزارین و بارداری بر عمل ابدومینوپلاستی

چاقی شکم در دوران بارداری بعد از ابدومینوپلاستی

درست است که هیچ پزشکی وجود عوارض و تاثیر منفی ابدومینوپلاستی بر روی بارداری را تأیید نمی‌کند؛ اما بهتر است بعد از عمل ابدومینوپلاستی باردار نشد، زیرا نتایج جراحی تغییر کرده و شکم دوباره به حالت قبل باز می‌گردد.

هیچ پزشکی نمی‌تواند تضمین کند که بعد از بارداری مجدد شکم شما افتاده و پوست آن شل نمی‌شود زیرا پوست و بدن هر فردی متفاوت است و بستگی به میزان استحکام آن دارد.

دیرتر بزرگ شدن شکم در طول بارداری بعد از ابدومینوپلاستی از دیگر مواردی است که باید به آن توجه کرد. معمولاً افرادی که قبل از بارداری ابدومینوپلاستی انجام می‌دهند، دیرتر شکمشان بزرگ می‌شود. این موضوع کاملا طبیعی بوده و جای هیچ نگرانی ندارد.

چه زمان بعد از عمل ابدومینوپلاستی می‌توان سزارین انجام داد؟

پس از انجام جراحی ابدومینوپلاستی، بدن نیاز به زمان کافی دارد تا بتواند بافت های برش خورده و برداشته شده شکم را ترمیم کرده و پوست را به عضله بچسباند. به همین دلیل بهتر است برای بارداری بعد از ابدومینوپلاستی تا زمان ترمیم بافت های شکمی صبر کرد. حداقل زمانی که بدن تا حدودی می‌تواند به روتین سابق خود باز گردد شش ماه تعیین شده است. پس از 6 ماه می‌توانید برای بارداری مجدد اقدام کنید. اما نکته مهم اینجاست که هر چه این فاصله زمانی بیشتر باشد، احتمال آسیب رسیدن به بافت های ترمیم شده شکم کمتر خواهد شد.

آیا بعد از زایمان می‌توان عمل ابدومینوپلاستی انجام داد؟

از آنجایی که انجام این دو جراحی به صورت همزمان بسیار پر خطر و ریسکی است، به همه عزیزان انجام این دو جراحی به صورت همزمان توصیه نمی‌شود. به همین دلیل بهترین زمان برای انجام ابدومینوپلاستی با توجه به نوع زایمان باید حدود ۶ ماه تا یک سال بعد از زایمان باشد.

اگر زایمان از نوع سزارین باشد، بدن برای ترمیم بافت های شکمی به مدت زمان بیشتری نیاز دارد. به همین دلیل بهترین زمان برای انجام جراحی زیبایی شکم یک سال پس از زایمان است.

عمل ابدومینوپلاستی بعد از زایمان

مزایای عمل ابدومینوپلاستی بعد از بارداری

  • بهبود بی‌حسی و بی اختیاری ادرار ناشی از زایمان سزارین
  • برطرف نمودن عیوب ظاهری و زیبایی شکم
  • تسکین دردهای پشت و زیر شکم
  • عدم بازگشت افتادگی و بافت های اضافی شکم

در صورتی که تصمیم به انجام جراحی ابدومینوپلاستی دارید و می‌خواهید نوبت مشاوره رزرو کنید همین حالا با شماره نوبت دهی مندرج در سایت تماس بگیرید.



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید