X
اینستاگرام دکتر دلشاد
فرم درخواست
Loading...

در صورت نیاز به مشاوره میتوانید شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس بگیرند

چه ساعتی با شما تماس بگیریم؟

عمل زیبایی شکم چیست؟ آشنایی با انواع روش های آن

09057734032 نوبت دهی
عمل زیبایی شکم چیست؟ آشنایی با انواع روش های آن

اغلب روش های جراحی زیبایی شکم، یک راهکار قطعی و بسیار موثر برای از بین بردن چربی های موضعی و افتادگی پوست شکم هستند. عمل زیبایی شکم برای افرادی که می‌خواهند به سرعت به یک تناسب اندام دائمی برسند، بسیار مناسب است. جراحی های زیبایی شکم، تنها روش برای کاهش وزن نیستند اما افرادی که دارای اضافه وزن هستند و نمی‌توانند وزن خود را با ورزش و رژیم کاهش دهند، می‌توانند از انواع روش های عمل زیبایی شکم استفاده کنند.

دکتر بلال دلشاد
دکتر بلال دلشاد

منظور از جراحی زیبایی شکم چیست؟

یکی از رایج ‌­ترین جراحی­‌های زیبایی لاغری، عمل زیبایی شکم می‌باشد. قسمت شکمی یکی از نواحی است که در بانوان بعد از افزایش وزن و زایمان، سریع‌تر تغییر وضعیت می‌دهد و چاق می‌شود. از دیگر عوارض زایمان که موجب تغییر شکل ناحیه شکمی می‌شود، ترک خوردن و شل شدن پوست شکم می‌باشد.

بعد از دوران یائسگی، در اطراف شکم و کمر بافت چربی بیشتری تجمع می‌یابد. جراحی زیبایی شکم موجب خلاصی از شر بافت چربی، پوست اضافی و ترک­‌های زیر ناف می‌شود.  عواملی که به طور عمده باعث چاقی شکم یا شل شدن و افتادگی پوست شکم می‌شوند شامل موارد زیر هستند:

  • افزایش سن
  • تغییرات وزن
  • بارداری
  • زایمان
  • کم تحرکی
  • نوسانات هورمونی

در برخی شرایط نیاز است برای رسیدن به بهترین نتیجه، از دو یا چند روش عمل زیبایی شکم به طور همزمان استفاده کرد. جراحی های زیبایی شکم هم به صورت عمل های جراحی تهاجمی و هم به صورت عمل های غیر تهاجمی انجام می‌شوند. در ادامه با روش های عمل زیبایی شکم بیشتر آشنا می‌شویم...

عمل زیبایی شکم چیست؟

روش های جراحی زیبایی شکم

جراح با توجه به شکل و فرم فعلی بدن و تغییرات و اصلاحات لازم مطابق با درخواست و رضایت زیباجو، روش عمل زیبایی شکم را انتخاب می‌کند. در ادامه به بررسی انواع روش های جراحی زیبایی شکم می‌پردازیم.

  1. جراحی زیبایی لیپوماتیک

یکی از جراحی های پیکر تراشی شکم، عمل لیپوماتیک است که بیشتر افراد از آن استقبال می‌کنند و بسیار محبوب تر از لیپوساکشن شده است. این جراحی زیبایی شکم، کاملا ایمن و بی خطر بوده و بدون خونریزی و درد انجام می‌شود. جراحی لیپوماتیک برای افرادی مناسب است که دارای شکمی بد شکل و بزرگ هستند.

  1. جراحی لیپوساکشن شکم

یکی از روش های قدیمی تخلیه چربی و عمل زیبایی شکم، عمل لیپوساکشن می‌باشد. تفاوت عمل لیپوساکشن و لیپوماتیک در این است که در جراحی زیبایی لیپوساکشن بافت های چربی حرارت داده و برخلاف روش لیپوماتیک، توسط یک مکنده از بدن خارج می‌شود. بعد از جراحی نیاز است از گن مخصوص لیپوساکشن برای تناسب اندام و برقراری نتایج جراحی استفاده شود.

  1. جراحی لیپولیز

در جراحی لیپولیز شکم سلول های چربی با استفاده از امواج لیزر سوزانده و ذوب می شوند. جراحی لیپولیز برای افرادی مناسب است که در ناحیه زیر شکم خود دارای چربی فراوانی هستند. این نوع جراحی زیبایی برای چربی های موضعی شکم، پهلو، ران ها، غبغب و بازو مناسب است. چربی های ذوب شده در جراحی لیپولیز، به صورت مایع از بدن خارج می‌شوند. این چربی ها قابلیت ترانسفر و تزریق چربی به نواحی دیگر بدن را ندارند.

  1. جراحی ابدومینوپلاستی شکم

افرادی که در ناحیه شکم خود دارای توده های چربی زائد و افتادگی می باشند و یا در اثر چندین زایمان ناحیه شکمی آنها شل شده و دارای ترک های پوستی است، می‌توانند جراحی زیبایی شکم ابدومینوپلاستی که بهترین گزینه برای این افراد است را انتخاب کنند. در این جراحی زیبایی شکم، پوست اضافه و چربی زائد برش داده می شود و شکم از قسمت فوقانی ناف تا زیر شکم جمع و کشیده می شود. در جراحی ابدومینوپلاستی علاوه بر حذف چربی های اضافه، ماهیچه های آسیب دیده شکم نیز ترمیم می‌شوند.

انواع عمل ابدومینوپلاستی در جراحی زیبایی شکم

بعد از دریافت مشاوره و معاینات فیزیکی نزد جراح، طبق صلاحدید و شرایط فیزیکی بدن یکی از روش های عمل زیبایی شکم انتخاب می‌شود. از آنجایی که انواع مختلفی از ساختار فیزیکی وجود دارد، روش های مختلفی نیز وجود دارد که یک جراح بتواند عمل زیبایی شکم را انجام دهد. عمل ابدومینوپلاستی یکی از روش هایی است که بر روی اکثر بیماران جواب می‌دهد و دارای انواع مختلفی است که در ادامه بررسی می‌کنیم.

  1. ابدومینوپلاستی کامل

ابدومینوپلاستی کامل به‌ عنوان تامی تاک یا لیپو آبدومینوپلاستی نیز شناخته می ‌شود. در این روش از عمل ابدومینوپلاستی، بیمار تحت بیهوشی عمومی قرار می‌گیرد و میزان برش در این جراحی به صورت برش بین استخوان‌های لگن و به عنوان برش کامل خط بیکینی ایجاد می‌شود. پس از خارج کردن چربی و به پایان رسیدن تمام مراحل جراحی، پوست باقی مانده روی شکم کشیده می شود و اضافی آن برش می خورد. همچنین ممکن است مکان ناف نیز انتقال پیدا کند تا ظاهر شکم زیباتر شود.

  1. مینی ابدومینوپلاستی

این نوع از عمل زیبایی شکم بسیار سبک تر از عمل ابدومینوپلاستی کامل است اما بسیاری از مراحل همانند مراحل عمل ابدومینوپلاستی کامل است. تفاوت اصلی مینی ابدومینوپلاستی و ابدومینوپلاستی کامل در طول برش ایجاد شده و درصد چربی شکم می‌باشد. مینی ابدومینوپلاستی برای بیمارانی مناسب است که فقط مقدار کمی چربی در زیر شکم دارند و یا از شل بودن پوست ناحیه شکم خود رضایت ندارند.

  1. ابدومینوپلاستی گرداگرد

ابدومینوپلاستی گرداگرد برای بیمارانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که دارای مقدار قابل توجهی بافت چربی اضافی و یا پوست شل و افتاده در ناحیه شکم و پهلو خود هستند. میزان چربی اضافی و افتادگی پوست در ناحیه تحتانی شکم در این بیماران تا حدی است که برش تا ناحیه کمر یا لگن ادامه دارد. به دلیل خطر و سنگین تر بودن این روش، ممکن است نیاز باشد که بیمار برای ایمنی بیشتر یک شب را در بیمارستان یا کلینیک بستری شود.

  1. ابدومینوپلاستی هیبریدی

جراح با انتخاب این تکنیک برای دستیابی به نتایج مطلوب با یک خط برش کم و کوتاه، سفت شدن کامل عضلات را به بیمار هدیه می دهد. برش شکم در روش ابدومینوپلاستی هیبریدی به جای بیضوی، یک برش پنج ضلعی شکل است. به همین دلیل جای زخم آن سریع تر بهبود می‌یابد.

کاندید مناسب برای عمل زیبایی شکم

افرادی که می‌خواهند جراحی زیبایی شکم انجام دهند باید دارای شرایط زیر باشند:

  • دارای سلامت کامل جسمی و روحی
  • ثبات وزن
  • دارا بودن انتظارات منطقی از نتایج جراحی
  • داشتن پوست اضافی و شل در ناحیه شکم
  • دارا بودن خطوط استریا یا استرچ مارک بر روی شکم

در صورتی که قصد باردار شدن دارید، بهتر است انجام عمل زیبایی شکم را به تعویق بیاندازید. از آنجایی که بارداری باعث ایجاد تغییراتی در فرم شکم و اندام می‌شود اگر قصد انجام جراحی زیبایی شکم را دارید بهتر است به پزشک مراجعه کنید و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

کاندید عمل زیبایی شکم

مزایای عمل جراحی زیبایی شکم

  • امکان داشتن شکمی صاف و مسطح را در سریع ترین زمان ممکن میسر می‌سازد.
  • برای اشخاصی که در ناحیه شکم دارای حجم بالایی از چربی هستند مناسب است.
  • بر روی سایر قسمت های بدن تاثیر مثبت می‌گذارد.
  • به بهبود سوخت و ساز داخلی بدن کمک می‌کند.
  • عمل زیبایی شکم می تواند باعث بهبود وضعیت قرارگیری بدن و سلامت ستون فقرات شود.
  • با انجام جراحی زیبایی شکم با روش ابدومینوپلاستی، فتق شکمی نیز رفع می‌شود.
  • در درمان یا کاهش بی اختیاری ادرار نیز موثر است.

اقدامات مهم قبل از جراحی زیبایی شکم

باید برای ثابت نگه داشتن نتیجه جراحی زیبایی شکم همانند سایر اعمال جراحی زیبایی، برخی مراقبت ها و اقدامات ضروری را رعایت کنید. مسلماً با انجام دقیق مراقبت های بعد از عمل زیبایی شکم، می‌توان به روند بهبودی سرعت بخشید. در ادامه به برخی از مهم ترین اقدامات قبل از جراحی زیبایی شکم می‌پردازیم:

  • تمام آزمایشات لازم که پزشک آن را تجویز کرده است باید به صورت دقیق انجام شود.
  • به صورت روزانه، باید داروهای مولتی ویتامین و انواع داروهای ویتامین مصرف شود.
  • قبل از جراحی به مدت یک ماه نباید هیچ دخانیات و الکلی مصرف شود چرا که تاثیر مستقیمی بر روند جراحی دارد.
  • مصرف داروهای ضد انعقاد خون مانند بروفن و دیکلوفناک حداقل از 10 روز پیش از عمل شکم ممنوع است.

مراقبت های بعد از عمل زیبایی شکم

  1. مصرف مایعات
  2. خودداری از انجام فعالیت های سنگین
  3. استحمام پس از 24 ساعت
  4. مصرف داروهای مسکن زیر نظر پزشک در صورت احساس درد
  5. انجام فعالیت های روزمره بعد از دو هفته
  6. مراجعه به پزشک برای کشیدن بخیه ها و خارج نمودن درن ها
  7. پوشیدن گن مخصوص عمل زیبایی شکم به مدت 2 ماه
  8. مصرف به موقع داروهای آنتی بیوتیک جهت پیشگیری از عفونت

نکاتی درباره عمل زیبایی شکم

  • بعد از عمل زیبایی شکم به هر روشی، محل برش، بخیه و پانسمان می شود.
  • جراح می‌تواند از یک باند الاستیک یا لباس فشرده سازی استفاده نماید.
  • تمام دستورات جراح باید به صورت دقیق رعایت شود.
  • تمام نکات بهترین روش نشستن یا دراز کشیدن توسط پزشک به شما گفته می‌شود.
  • در صورت تصمیم به بارداری جراحی را به زمان دیگری موکول کنید.
  • تا زمان تثبیت کامل وزن صبر کنید و سپس اقدام به انجام عمل زیبایی شکم نمایید.

نکاتی درباره عمل زیبایی شکم

جراحی زیبایی شکم برای چه اشخاصی ممنوع است؟

  • افراد دارای اضافه وزن زیاد
  • تصمیم به بارداری مجدد 
  • دارا بودن پوست حساس
  • دارا بودن بیماری زمینه ای

هزینه جراحی زیبایی شکم

افرادی که تمایل به انجام عمل زیبایی شکم در کرج را دارند، می‌توانند به منظور تعیین وقت و هزینه با شماره مندرج در سایت دکتر بلال دلشاد تماس بگیرند و از هزینه های پایه مطلع شوند.

مشاوره قبل از جراحی زیبایی شکم

در جلسه مشاوره نزد دکتر بلال دلشاد درباره اهداف جراحی، شرایط پزشکی، حساسیت های دارویی و درمان های پزشکی، سابقه جراحی های قبلی، بررسی وضعیت سلامت عمومی و سایر شرایط جسمانی یا عوارض جانبی صحبت خواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر و رزرو نوبت با شماره مندرج در سایت تماس بگیرید.



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید