X
اینستاگرام دکتر دلشاد
فرم درخواست
Loading...

در صورت نیاز به مشاوره میتوانید شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس بگیرند

چه ساعتی با شما تماس بگیریم؟

شیردهی بعد از عمل ماموپلاستی

09057734032 نوبت دهی
شیردهی بعد از عمل ماموپلاستی

بسیاری از بانوان درگیر مسئله تاثیر جراحی ماموپلاستی بر شیردهی هستند و می‌خواهند از تاثیرات آن مطلع شوند. میزان کیفیت شیردهی بعد از عمل ماموپلاستی به عوامل متعددی همچون مهارت و تجربه جراح بستگی دارد. اگر جراح از دانش و تجربه کافی برخوردار نباشد، ممکن است تمامی غده های شیردهی و بافت های شیردهی سینه را از بین ببرد.

دکتر بلال دلشاد
دکتر بلال دلشاد

آیا ماموپلاستی شیردهی را کاهش می دهد؟

با آزمایشات و معاینات روند شروع انجام عمل ماموپلاستی آغاز می‌شود. جراح باید با دقت تمام انتظارات شما و سوابق درمانی و جراحی پیشین شما را بررسی کند و راهنمایی های لازم را به ارائه دهد. به وجود آمدن مشکل در شیردهی ممکن است برای برخی افراد به وجود آید که قبل از انجام جراحی به او اطلاع داده می‌شود که طبق این شرایط تصمیم گیری کند. در بیشتر موارد جراحی زیبایی سینه مشکلی در شیردهی ایجاد نمی‌کند اما بهتر است انجام عمل ماموپلاستی خود را به بعد از دوران بارداری موکول کنید چرا که پیشگیری بهتر از درمان است.

آیا ماموپلاستی شیردهی را کاهش می دهد؟

دکتر بلال دلشاد توصیه می‌کند که در صورتی که قصد بارداری، زایمان و شیردهی دارید، انجام عمل ماموپلاستی را به تعویق بیندازید؛ زیرا اندازه سینه ها ممکن است دچار تغییرات بسیاری شود و عملا جراحی و نتایج آن کاملا به هدر برود. اگر انجام جراحی ماموپلاستی بسیار برای شما در اولویت است اصلا نگران نباشید چرا که هیچ مشکلی مانند قطعی کامل شیر برای شما به وجود نخواهد آمد.

تاثیر عمل ماموپلاستی بر دوران شیردهی

از آنجایی که سیستم بدن هر فرد با دیگری متفاوت است نمی‌توان انتظار داشت که جراحی ماموپلاستی برای افراد نتیجه یکسانی داشته باشد. همچنین کوچک و یا بزرگی سینه ها معیار مناسبی برای شیردهی خوب نیست چرا که بسیاری از افراد دارای سینه های بسیار کوچکی هستند اما دوران شیردهی بسیار خوبی دارند.

نکته مهم در جراحی ماموپلاستی، معاینه تغییرات انجام شده بر روی سینه در حین عمل و بعد از آن است. جراح در صورتی که بتواند عمل ماموپلاستی را بدون بریدن ناحیه اطراف سینه و آرئول و بدون آسیب رساندن به بافت اصلی سینه به انجام برساند، بعد از جراحی بدون هیچ مشکلی می‌توانید شیردهی با کیفیتی داشته باشید.

تاثیر عمل ماموپلاستی بر دوران شیردهی

آیا عمل ماموپلاستی باعث تخریب عروق شیردهی می‌شود؟

عمل ماموپلاستی به هیچ عنوان باعث تخریب یا آسیب به عروق شیردهی نمی‌شود. اما ممکن است شرایط فرد طوری باشد که بعد از جراحی توان شیردهی خود را از دست بدهد و یا کیفیت آن بسیار کم شود. در صورتی که یک جراح حاذق و حرفه ای را برای انجام عمل ماموپلاستی انتخاب کنید، می‌توانید بعد از عمل ماموپلاستی شیردهی داشته باشید و هیچ عوارضی تجربه نکنید. بهترین گزینه درمانی برای شما مشورت با بهترین جراح ماموپلاستی در کرج به نام دکتر بلال دلشاد است که بر اساس نتایج و بررسی آزمایشات بهترین مشاوره را به شما ارائه می‌دهد.

تاثیر ماموپلاستی بر عروق شیردهی

راهکار بهبود شیردهی بعد از عمل ماموپلاستی

بعد از عمل ماموپلاستی ممکن است میزان شیردهی نسبت به حالت طبیعی سینه ها کاهش یابد که در این شرایط بهتر است راهکارهای زیر را پیش بگیرید تا بتوانید این دوران را به بهترین نحو سپری کنید:

  • تغذیه مناسب: استفاده از مواد غذایی مناسب و مغذی می‌تواند میزان شیر موجود در سینه افراد را افزایش دهد. همچنین اگر شیر موجود کودک را سیر نکند می‌توان از غذاهای کمکی استفاده کرد.
  • استراحت کافی: دوری از اضطراب و استراحت کافی در افزایش مقدار و کیفیت شیر مادر بسیار تاثیرگذار است. بی خوابی منجر به کاهش شیر مادر می‌شود بنابراین به استراحت بسیار اهمیت دهید.
  • ماساژ سینه: ماساژ سینه می‌تواند میزان شیردهی را افزایش دهد. انجام ماساژ باید بدون آسیب رسیدن به بافت ها و ایجاد تورم و کبودی انجام شود.
  • استفاده از پمپ سینه: پمپ سینه می‌تواند مایعات و شیر اضافی درون سینه را تخلیه کند و همچنین تولید شیر را افزایش دهد.

شیردهی بعد از عمل ماموپلاستی امکان پذیر است؟

اغلب جراحان زیبایی سینه به ویژه دکتر بلال دلشاد معتقد هستند که بهترین زمان برای انجام ماموپلاستی، بعد از تولد آخرین فرزند می‌باشد. بهتر است بیمار قصد باردار شدن مجدد را نداشته باشد. علاوه بر احتمال قطع شیردهی، بارداری بعد از عمل ماموپلاستی مجدداً می‌تواند تاثیرات بدی روی سینه بگذارد.

برای انجام جراحی ماموپلاستی در کرج می‌توانید با شماره تماس مندرج در سایت تماس بگیرید.



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید