X
اینستاگرام دکتر دلشاد
فرم درخواست
Loading...

در صورت نیاز به مشاوره میتوانید شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس بگیرند

چه ساعتی با شما تماس بگیریم؟

تفاوت ماموپلاستی و ماستوپکسی چیست؟

09057734032 نوبت دهی
تفاوت ماموپلاستی و ماستوپکسی چیست؟

اگر تصمیم به انجام جراحی سینه دارید و نمی‌دانید کدام نوع جراحی سینه برای شما مناسب است می‌توانید با مطالعه این مطلب به طور کامل اطلاعات مورد نیاز خود را کسب کنید. برای رزرو نوبت نزد دکتر بلال دلشاد می‌توانید با شماره درج شده در سایت تماس بگیرید.

دکتر بلال دلشاد
دکتر بلال دلشاد

عمل لیفت سینه (ماستوپکسی) چیست؟

ماستوپکسی یا همان لیفت سینه موجب افزایش حجم سینه و تغییر شکل ‌آن می‍شود. خانم هایی که دارای سینه های آویزان و شل هستند می‌توانند با انجام لیفت سینه ظاهر سینه های خود را تغییر دهند. لیفت سینه باعث جوان سازی و بازیابی حجم و شکل سینه می‌شود.

بانوانی که به دلیل شیردهی فرم طبیعی سینه خود را از دست داده‌اند، می‌توانند با انجام لیفت سینه دوباره فرم طبیعی سینه های خود را باز گردانند. در این عمل اغلب فقط پوست های اضافی از سینه خارج می‌شود و به دلیل اینکه بافتی از سینه خارج نمی‌شود، با تغییر حجم همراه نیست.

عمل ماموپلاستی چگونه انجام می‌شود؟

یکی دیگر از روش های کوچک کردن سینه عمل ماموپلاستی است که جراح به منظور کاهش سایز و حجم سینه بیمار در شیار سینه و اطراف نوک سینه برشی ایجاد می‌کند و تمام بافت چربی و پوست شل شده را حذف می‌نماید. این جراحی تحت بیهوشی انجام می‌شود. زمانی که جراح با تجربه و کاربلد باشد اعصاب حسی و شیردهی فرد بیمار قطع نکرده تا در صورت بهبود حس نوک سینه از بین نرود و همچنین فرد بتواند باردار شود.

محل اسکار های ماموپلاستی و لیفت سینه باقی می‌ماند اما با کرم و ژل های مخصوص می‌‌‌‌‌‌‌‌توانید جای آنها را کمرنگ تر کنید.

افرادی که دارای عارضه ماکروماستی هستند و سینه های بزرگ و حجیمی دارند برای اصلاح شکل ظاهری و درمان درد های کمر و گردن خود، باید ماموپلاستی انجام دهند تا نتیجه مطلوبی دریافت کنند. افرادی که جراحی ماموپلاستی انجام می‌دهند، باید مراقبت های بعد از عمل ماموپلاستی را به طور دقیق انجام دهند تا آسیبی به سینه ها و محل بخیه ماموپلاستی وارد نشود.

تفاوت لیفت سینه و ماموپلاستی در چیست؟

بیشتر افرادی که به دلایل مختلف از این دو جراحی برای تغییر در سینه خود استفاده کرده‌اند، بسیار احساس رضایت دارند. خانم هایی که هم افتادگی سینه دارند و هم سینه آنها حجم زیادی دارد می‌توانند عمل ماستوپکسی و ماموپلاستی به صورت همزمان انجام دهند.

برای انجام این جراحی ها باید نزد یک جراح پلاستیک متخصص و معتبر مراجعه کنید تا با معاینات لازم شیوه جراحی مناسب برای شما انتخاب و مشخص شود.

در عمل لیفت سینه فقط در پوست یک برش ایجاد می‌شود و بافت سینه هیچ تغییری نمی‌کند. در عمل ماستوپکسی سایز سینه تغییر نمی‌کند و یا بزرگ و کوچک نمی‌شود، بلکه فقط سینه فرم می‌گیرد و از حالت افتاده خارج می‌شود. اما در عمل کوچک کردن سینه یا ماموپلاستی، بافت سینه تماما درگیر است و قسمت های اضافی آن از بین می‌رود. با انجام این جراحی سایز و حجم سینه شما نیز تغییر خواهد کرد.

ماندگاری نتایج لیفت سینه و ماموپلاستی

تغییراتی که بعد از جراحی ماموپلاستی و لیفت سینه دچار آن می‌شوید، دائمی و ماندگار است اما رعایت کردن برخی نکات و مراقبت ها منجر به طولانی مدت بودن اثر آن می‌شود. اگر بعد از جراحی لیفت سینه ورزش های مخصوص انجام نداده و رژیم غذایی مناسب و وزن خود را کنترل نکردید نتایج لیفت سینه شما باقی نخواهد ماند. همچنین توصیه جراحان این است که بعد از بارداری، عمل ماستوپکسی را انجام دهید.

در جراحی ماموپلاستی لازم است بارداری مجدد، نوسانات وزنی و رژیم غذایی ناسالم نداشته باشید تا منجر به بزرگ شدن بافت بعد از جراحی نشود.

تفاوت برش های لیفت سینه با ماموپلاستی

برش های لیفت سینه و ماموپلاستی چه تفاوتی دارند؟

این دو جراحی در نوع برش‌ها دارای تفاوت هایی می‌باشند که براساس هدف اصلی هر عمل جراحی تعیین می‌شود. در ماموپلاستی، برش‌ها عمیق‌تر بوده، چرا که برای خارج کردن بافت اضافی و کاهش حجم سینه، نیاز به تخلیه بخشی از بافت سینه است. اما در عمل ماستوپکسی یا لیفت سینه، برش‌ها سطحی‌تر هستند و هیچ تخلیه بافتی صورت نمی‌گیرد.

به طور کلی، در هر دو جراحی سینه (ماستوپکسی یا ماموپلاستی) با سه نوع برش مواجه هستیم:

  • برش دایره‌ای (Circumareolar Incision)
  • برش عمودی (Vertical Incision)
  • برش لنگری (Anchor Incision) 

5 مشکل سینه و رفع شدن آن با ماموپلاستی یا لیفت سینه

  1. محدودیت در انجام فعالیت بدنی و ورزش های حرفه ای
  2. درد و گرفتگی در کتف، کمر و گردن
  3. وضعیت بدنی نامتعادل
  4. مشکلات تنفسی و بی خوابی
  5. ایجاد حساسیت روی پوست

افرادی که دارای سینه های بزرگ یا افتاده هستند، با مشکلات بالا مواجه بوده و با انجام عمل ماموپلاستی یا لیفت سینه می‌توانند علاوه بر زیبایی از جنبه درمانی این دو جراحی بهره‌مند شوند. در طی انجام این عمل با برداشتن چربی های اضافی، بافت اضافی سینه و پوست شل، سینه هایی سبک ‌تر، کوچک ‌تر و سفت‌ تر خواهید داشت.

دوره نقاهت در ماموپلاستی چه تفاوتی با لیفت سینه دارد؟

التهاب، تورم و کبودی در هردو عمل ایجاد می‌شود و برای کاهش آنها باید از گن و سوتین طبی استفاده کرد. در هر دو جراحی اگر مکان هاله و نوک سینه تغییر پیدا کند باید مدت زمان بیشتری استراحت کرد و از برش های ایجاد شده در سینه مراقبت لازم را انجام داد.

در عمل لیفت سینه زخم به اصطلاح زودتر جمع و بسته می‌شود (به دلیل تخلیه نکردن چربی و سطحی تر بودن برش) البته اگر از پروتز سینه (پروتزپکسی) در آن استفاده نشده باشد. اگر همراه لیفت پروتز سینه هم انجام دهید باید زمان طولانی تری را برای بهبودی استراحت کنید.

میزان درد در عمل ماموپلاستی به علت حجم بیشتر چربی تخلیه شده و برش های عمیق تر نسبت به لیفت سینه بیشتر بوده، و طول دوره ریکاوری طولانی تری دارد.

هزینه لیفت سینه به نسبت ماموپلاستی پایین تر است.

برای دریافت نوبت و مشاوره، با شماره های مندرج در سایت تماس گرفته و با مشورت با پزشک جراح بهترین عمل و جراحی سینه را تجربه کنید.

انتخاب روش عمل جراحی سینه

تفاوت دیگر ماموپلاستی و لیفت سینه، در روش انجام و عمق عمل می‌باشد. اگر می‌خواهید سینه های خود را کوچک کنید و از حجم آنها نیز کم کنید، قاعدتاً عمل ماموپلاستی را باید انتخاب کنید. اما اگر به دنبال این هستید که افتادگی سینه یا پتوز سینه خود را رفع کنید، می‌توانید از عمل لیفت سینه استفاده کنید. با انجام این عمل سینه های شما سفت تر و روبه بالا خواهند شد. در هر دو جراحی در صورتی که پزشک حاذقی برگزیده باشید عوارض شیردهی و ناتوانی در شیردهی نخواهید داشت. این عمل ها باعث افزایش اعتماد به نفس خانم ها، کاهش دردهای مفصلی و دردهای پشت و شانه و همچنین آسان شدن انتخاب لباس زیر می‌شوند.

مزیت عمل لیفت سینه

  1. داشتن سینه های صاف
  2. رفع برآمدگی و بی حالتی سینه
  3. ایجاد سینه ای خوش فرم و سفت
  4. پنهان شدن نوک سینه بین چین سینه
  5. انجام ورش های مختلف بدون محدودیت
  6. رفع درد های شانه

با انجام لیفت سینه می‌توانید، سینه را بدون تغییر حجمی از حالت افتاده خارج کنید. معمولاً لیفت سینه همراه با افزایش حجم سینه و همچنین اصلاح عدم تقارن سینه ها انجام می‌شود. انجام عمل ماستوپکسی نیاز به بیهوشی عمومی داشته و باید توسط یک متخصص حاذق انجام شود.

در این مقاله از سایت دکتر بلال دلشاد سعی کردیم تا شما را با تفاوت ماموپلاستی و ماستوپکسی آشنا کنیم تا شما بتوانید انتخاب صحیحی داشته باشید. باید در نظر داشته باشید که نظر نهایی توسط پزشک صادر خواهد شد و مناسب بودن کدام جراحی به نظر پزشک وابسته است.



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید