X
اینستاگرام دکتر دلشاد
فرم درخواست
Loading...

در صورت نیاز به مشاوره میتوانید شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس بگیرند

چه ساعتی با شما تماس بگیریم؟

درن چیست و چه کاربردی بعد از عمل ماموپلاستی دارد؟

09057734032 نوبت دهی
درن چیست و چه کاربردی بعد از عمل ماموپلاستی دارد؟

درن یک لوله پلاستیکی کوچک و قابل انعطاف است که ممکن است پس از جراحی توسط پزشک وارد بدن شما شود که اغلب چند روز بعد خارج می شود.

دکتر بلال دلشاد
دکتر بلال دلشاد

درن چیست؟

درن یک لوله پلاستیکی کوچک و قابل انعطاف است که ممکن است پس از جراحی توسط پزشک وارد بدن شما شود. اغلب چند روز بعد خارج می شود. برخی از درن ها یک ظرف پلاستیکی کوچک به آنها متصل هستند که برای جمع آوری مایع یا هوا از محل کار گذاشته شده استفاده می شود. درن فقط در طی برخی روش ها استفاده می شود و فقط توسط جراح پیشنهاد می شود.

درن بعد از عمل ماموپلاستی

استفاده از درن بعد از عمل ماموپلاستی به چه علتی است؟

بیشتر  جراح ها توصیه می کنند در صورتی که حجم سینه قابل توجه است و بافت چربی زیادی وجود دارد، از درن استفاده کنید. تجربه نشان داده است که پس از جراحی ماموپلاستی، آب در زیر پوست سینه جمع می شود. بنابراین، درن ها به تخلیه مایعات و ترشحات کمک می کنند و احتمال بروز مشکلات ناشی از آنها را کاهش می دهند. درن اغلب روز بعد از جراحی و قبل از ترخیص خارج می شود. با این حال، گاهی اوقات ممکن است درن حدود یک هفته در زخم باقی بماند.

مدت زمان استفاده از درن چقدر است؟

نوع روش، مقدار تخلیه ای که به طور متوسط روزانه انجام می شود، و ترجیحات جراح همگی در زمان برداشتن درن پس از جراحی تاثیر دارند. اکثر درن‌ها در عرض 24 تا 48 ساعت پس از جراحی برداشته می‌شوند، زیرا هر چه بیشتر درن‌ها نگهداری شوند، خطر عفونت بیشتر می‌شود. با این حال، یک ایده کلی پشت حذف درن وجود دارد. زمانی که حجم باقیمانده آنها به زیر 30 سی سی می رسد و محتویات آنها از قرمز به زرد و نارنجی تبدیل می شود، مناسب است درن ها را خارج کنید.

مراقبت از درن بعد از عمل ماموپلاستی

آیا کشیدن درن درد دارد؟

بیماران ممکن است در حین برداشتن درن احساس کشش یا فشار کنند، اگرچه معمولاً هیچ ناراحتی وجود ندارد. کشیدن بخیه فقط چند ثانیه طول می کشد.  پس از بریده شدن بخیه ای که درن را در جای خود نگه می دارد، درن به تدریج برداشته می شود.

ترشح خونابه تا چند روز بعد از عمل از درن طبیعی است؟

اگرچه نوع درن قابل توجه است، اما میزان خونریزی بسته به نوع آن می تواند مهمتر باشد. به عنوان مثال، حداقل خونریزی از یک زخم ممکن است مشکلی نداشته باشد، اما خونریزی - خارج شدن زیاد خون از یک زخم - یک وضعیت بالقوه خطرناک است. به طور کلی ترشحات بیشتری در چند روز اول پس از جراحی پیش بینی می شود، اما با گذشت زمان، هم حجم ترشحات و هم مقدار خون در ترشحات کاهش می یابد.

نحوه مراقبت از درن ها

از آنجایی که مدیریت نامناسب این درن ها می تواند تأثیر شدیدی بر بیمار و بهبودی آنها بگذارد، مدیریت تخلیه زخم بخش مهمی از مراقبت از زخم است.

   هنگام نگهداری درن، به نکات زیر توجه کنید 

  • اگر درن فعال شود، میتوان آن را به منبع مکش متصل کرد (و فشار را بر این اساس تنظیم کرد).
  • از آنجایی که احتمالاً هنگام انتقال بیماران به در حین بیهوشی، جابجایی اتفاق صورت میگیرد، مطمئن شوید که درن ثابت است. خطر عفونت و ناراحتی پوست هر دو با جابجایی افزایش می یابد.
  • خروجی درن را دقیقا اندازه گیری و ثبت کنید.
  • مراقب نوسانات حجم مایعات باشید. مشکلاتی که باعث ترشح مایعات (مانند ترشحات صفرا یا پانکراس) یا نشت خون می شود را بررسی کنید.
  • اندازه گیری از دست دادن مایع را می توان برای هدایت مجدد مایع IV استفاده کرد.
  • به بیمار اطلاع دهید که بیرون کشیدن درن ممکن است باعث ناراحتی وی  شود.
  • قبل از برداشتن درن، لزوم تسکین درد را در نظر بگیرید.
  • ناحیه ای که درن برداشته شده است را با یک پانسمان خشک بپوشانید.
  • تا زمانی که زخم بهبود یابد، معمولاً ترشحات از درن خارج میشود.

نتیجه گیری

اگر شما یا یکی از نزدیکانتان اخیراً جراحی کرده اید، ممکن است نگران محل برش جراحی باشید. نگهداری آن، ظاهر زخم جراحی و سرعت بهبودی آن همگی مهم هستند. یکی از مواردی که باید مراقب آن بود استفاده از درن در محل جراحی است. برای برداشتن چرک، خون یا سایر مایعات از زخم، جراح لوله ای را در محل تجمع ترشحات وارد می کند. اگرچه ممکن است ترسناک باشد، اما خارجشدن ترشحات از زخم جراحی معمولاً کاملاً طبیعی و حتی قابل انتظار است.



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید