X
اینستاگرام دکتر دلشاد
فرم درخواست
Loading...

در صورت نیاز به مشاوره میتوانید شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس بگیرند

چه ساعتی با شما تماس بگیریم؟

جای زخم یا اسکار بعد از عمل لیپوماتیک

09057734032 نوبت دهی
جای زخم یا اسکار بعد از عمل لیپوماتیک

با وجود تمام مزایایی که عمل زیبایی لیپوماتیک دارد، جای زخم لیپوماتیک موجب نگرانی اکثر مراجعه کنندگان شده است. در ادامه مطالبی در مورد ترمیم و از بین بردن جای زخم و بخیه لیپوماتیک بیان می کنیم تا شما دیگر هیچ نگرانی نداشته باشید.

دکتر بلال دلشاد
دکتر بلال دلشاد

محل زخم عمل لیپوماتیک

از مهم ترین سوالاتی که ممکن است برای مراجعین پیش بیاید، ایجاد زخم و درد و یا باقی ماندن جای زخم بعد از عمل لیپوماتیک است. افراد دوست دارند جراحی لیپوماتیک به صورت کاملا طبیعی انجام شود و کسی متوجه آن نشود. جای زخم عمل لیپوماتیک به علت کوچک و سطحی بودن برش ها بسیار سریع بهبود می‌یابد و پس از بهبودی به آسانی قابل تشخیص نیست. بسته به روشی که پزشک، عمل لیپوماتیک را انجام می‌دهد ممکن است علائم بخیه شما، با سایر افرادی که این جراحی را انجام داده‌اند متفاوت باشد. اگر عمل لیپوماتیک توسط یک پزشک حاذق انجام شود، میزان اسکار یا جای زخم بسیار کم خواهد بود.

آیا جای زخم لیپوماتیک باقی می‌ماند؟

قبل از انجام عمل لیپوماتیک ناحیه مورد نظر از لحاظ برداشت چربی و احتمال ایجاد اسکار بررسی می‌شود. به دلیل اینکه این جراحی با برش های کوچک انجام می‌شود، احتمال ایجاد اسکار بعد از عمل لیپوماتیک بسیار کم است. در دوره نقاهت و مراقبت های بعد از عمل لیپوماتیک کم کم آثار بخیه محو می‌شود. جای زخم عمل لیپوماتیک معمولا به صورت نقطه ای باقی می‌ماند که در برخی افراد با توجه به شرایط بدنی‌شان ممکن است هیچ آثاری باقی نماند.

میزان اسکار باقی مانده بعد از لیپوماتیک

عمل لیپوماتیک معمولا در ناحیه شکم و پهلوها انجام می‌شود. برای اینکه نتایج جراحی حفظ شود و همچنین ظاهر زیبای شکم و پهلوهای شما ثابت باقی بماند لازم است دوره نقاهت طولانی تر و با کیفیت تری داشته باشید. مراقبت های بعد از عمل لیپوماتیک را به طور دقیق انجام دهید و برای باقی نماندن جای زخم می‌توانید از ترمیم کننده های مختلف و انواع روغن استفاده کنید.

برخی اسکار های بعد از لیپوماتیک با لیزر درمانی نیز از بین می‌روند که با توجه به تشخیص پزشک این کار انجام می‌شود. اگر میزان چربی بیشتری نیاز باشد که خارج شود، میزان برش ها بزرگتر خواهد بود اما به طور کلی پزشکان سعی می‌کنند با روش های بهتر مانع از ایجاد اسکار بعد از لیپوماتیک شوند.

احساس درد پس از عمل لیپوماتیک

انقباضات ناشی از حذف چربی و زخم های بعد از لیپوماتیک ممکن است باعث احساس درد بعد از جراحی شود. این مشکل ممکن است تا یک هفته بعد از عمل ادامه پیدا کند اما به گونه ای نیست که حال شما را بد کند. اما اگر درد به نسبت نرمال خود بیشتر شد بهتر است پزشک معالج خود را در جریان بگذارید.

ورزش برای بهبودی سریعتر جای زخم لیپوماتیک

بعد از عمل لیپوماتیک در ناحیه جراحی شده کبودی و درد ایجاد می‌شود. بعد از ترخیص و حداقل دو روز استراحت بهتر است هر روز مقداری پیاده روی سبک انجام دهید تا گردش خون در بدنتان افزایش یابد. هر ورزشی به جز پیاده روی نیاز دارد که بعد از 10 روز استراحت و در صورت تاًیید پزشک انجام شود.

آیا تورم باعث باقی ماندن زخم می‌شود؟

بعد از عمل لیپوماتیک تورم تقریبا 10 الی 14 روز طول می‌کشد تا رفع شود. کاملا طبیعی است که بدن در برابر تغییرات به وجود آمده واکنش هایی از جمله ترشحات، تورم، کبودی و درد از خود نشان دهد پس با صبر و استراحت کافی دوره نقاهت خود را سپری کنید. درد ناشی از تورم بعد از لیپوماتیک با آنتی بیوتیک هایی که توسط پزشک تجویز شده است آرام می‌شود. همچنین استفاده منظم از گن مخصوص عمل لیپوماتیک می‌تواند تورم را سریع از بین ببرد.

مراقبت های مهم برای رفع جای زخم لیپوماتیک

بعد از عمل لیپوماتیک بافت ها بر اثر برش جراحی دچار آسیب می‌شوند. با رعایت نکات مهم و انجام صحیح مراقبت های بعد از عمل می‌توانید میزان آسیب و عوارض ناشی از انجام این جراحی را به حداقل ممکن برسانید. مهم ترین مراقبت هایی که در خصوص باقی نماندن زخم عمل لیپوماتیک باید انجام دهید شامل موارد زیر می‌باشد:

سبک زندگی سالم

از آنجایی که سبک زندگی هر فرد متفاوت است و ممکن است شامل یک سری عادات بد نیز باشد، بهتر است بعد از جراحی لیپوماتیک در دوران نقاهت از انجام رفتارهای هیجانی، سبک زندگی ناسالم، عدم استراحت کافی و بهم ریختگی برای ترمیم زخم ها پرهیز کنید. در این دوران بدن نباید درگیر عادات ناسالم و شوک یا فشار شود.

تغذیه

رعایت رژیم غذایی بعد از عمل لیپوماتیک بسیار در تسریع بهبود زخم و محل جراحی و از همه مهمتر نتایج جراحی تاثیر بسیار زیادی دارد. بعد از انجام جراحی بیماران باید پروتئین، فیبر، ویتامین، کلسیم، میوه و سبزیجات تازه و غلات کامل مصرف نمایند. برای کاهش تورم و ترمیم زخم های عمل لیپوماتیک به مقدار فراوان باید آب بنوشید. مصرف سیگار و الکل نیز در بهبود زخم ها اختلال ایجاد می‌کنند. بنابراین نقش تغذیه را در سلامت کامل زخم ها و محل جراحی شده بسیار جدی بگیرید.

ورزش

ورزش به صورت روتین و منظم به سلامت بدن بسیار کمک می‌کند. پس از عمل لیپوماتیک بیماران نباید به صورت ناگهانی تمرینات شدید ورزشی خود را شروع کنند اما انجام پیاده روی سبک در دوران نقاهت بعد از عمل می‌تواند در بهبود شما بسیار کمک کند.

فعالیت بدنی

فعالیت بدنی از افزایش وزن جلوگیری می‌کند و باعث تقویت عضلات می‌شود. شما می‌توانید فعالیت هایی که سبک هستند مانند دویدن، پیاده روی، دوچرخه سواری، یوگا و... برای تقویت ماهیچه های خود انجام دهید.

بعد از عمل لیپوماتیک میزان مراقبت های شما تعیین می‌کند که آثار زخم و اسکار لیپوماتیک چه مقدار باقی بماند. عوامل موثر و ترمیم کننده زخم برای بعد از عمل لیپوماتیک را به طور کامل برای شما شرح دادیم. در صورت داشتن هر سوالی میتوانید با شماره های درج شده در سایت به منظور رزر نوبت تماس حاصل نمایید.



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید