X
اینستاگرام دکتر دلشاد
فرم درخواست
Loading...

در صورت نیاز به مشاوره میتوانید شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس بگیرند

چه ساعتی با شما تماس بگیریم؟

پوشیدن گن طبی بعد از عمل لیپوماتیک

09057734032 نوبت دهی
پوشیدن گن طبی بعد از عمل لیپوماتیک

به طبع همه افراد دوست دارند که اندامی متناسب و جذاب داشته باشند. ممکن است شما هم تمرینات ورزشی سخت بسیاری را امتحان کرده و بعد از عدم نتیجه مطلوب آن را رها کرده باشید و یا اینکه رژیم‌های غذایی سختی انتخاب کرده و بعد جوابی نگرفته باشید. شما می‌توانید با انجام عمل لیپوماتیک خیلی ساده این مشکل را رفع کنید. بعد از انجام جراحی لیپوماتیک لازم است که برای بهبود سریع‌ تر در پوشیدن گن به صورت مرتب کم کاری نکنید. در این مطلب قصد داریم به معرفی گن‌های طبی و بررسی مزایای آن بعد از عمل لیپوماتیک بپردازیم.

دکتر بلال دلشاد
دکتر بلال دلشاد

گن طبی چیست؟

گن طبی یا گن مخصوص یک لباس فشرده الاستیکی است که پس از جراحی‌های متعددی مانند عمل لیپوماتیک، عمل لیپوساکشن، عمل ماموپلاستی یا عمل ابدومینوپلاستی مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای فشرده سازی ناحیه جراحی شده به منظور کاهش عوارضات پس از جراحی باید به دستور پزشک از این گن طبی استفاده کنید.

آیا پوشیدن گن طبی بعد از عمل لیپوماتیک الزامی است؟

پس از حذف چربی‌های اضافی به وسیله عمل لیپوماتیک، تجمع مایع لنفاوی باعث ایجاد تورم در سطح جراحی و سایر قسمت های شما می‌شود. این امر کاملا طبیعی است و نباید نگران باشید. برای اینکه بهبودی سریع تر حاصل شود و بدن به شکل طبیعی خود بازگردد، بعد از جراحی لیپوماتیک جراح پوشیدن گن های خاص و طبی را برای شما تجویز می‌کند. پوشیدن گن طبی بعد از  عمل لیپوماتیک باعث ایجاد فشار به بدن شما شده و با خارج کردن مایعات لنفاوی از زیر پوست تورم را به سرعت کاهش می‌دهد.

گن طبی مناسب بعد از عمل لیپوماتیک

تا چه مدت باید گن طبی را پوشید؟

معمولاً زیباجویان به مدت سه تا پنج هفته از گن مخصوص استفاده می‌کنند. بعد از گذشت چند روز از جراحی می‌توانید گن فشرده را به مدت یک ساعت در طول روز از تن دربیاورید. در صورتی که توانایی تحمل آن را دارید بهتر است در طول شب نیز این گن را از تن خارج نکنید. هر چه پوشیدن آن را جدی تر بگیرید همانقدر زودتر به زندگی عادی خود باز خواهید گشت.

معیار انتخاب یک گن طبی مناسب بعد از جراحی لیپوماتیک

مهم ترین فایده گن فشاری است که به بدن منتقل می‌کند. بنابراین در زمان انتخاب گن حتما به اندازه و فشار آن توجه لازم را داشته باشید. هدف از پوشیدن گن طبی بعد از لیپوماتیک وارد شدن فشار به بدن است؛ پس کاملاً طبیعی است که رد زمان پوشیدن آن احساس تنگنا داشته باشید. با این حال، به دلیل این که شما دائماً می‌خواهید از این گن طبی استفاده کنید، لازم است این گن حداکثر راحتی ممکن را هم داشته باشد.

گن طبی بعد از عمل لیپوماتیک

پیشنهاد می‌کنیم گن از جنس پارچه الاستین یا شبیه به آن انتخاب کنید همچنین اطمینان حاصل کنید که تسمه های آن قابل تنظیم است تا بتوانید فشار را تنظیم کنید. هنگام خرید گن طبی عمل لیپوماتیک حتما معیار های اشاره شده را در نظر داشته باشید:

  • اندازه گن طبی

توصیه می‌شود اندازه گن را یک سایز کوچکتر از سایز لباس معمولی خود انتخاب کنید. از گرفتن گن با سایز خیلی کوچک یا خیلی بزرگ خودداری کنید. از آنجایی که نتایج عمل بلافاصله بعد از آن قابل مشاهده نیست، بدن شما در طول دوره نقاهت کاملاً شکل خواهد گرفت. می‌توانید قبل از جراحی اندازه‌گیری‌های خود را انجام دهید تا تهیه گن بعد از عمل برای شما ساده تر باشد.

  • جنس پارچه گن

داشتن پارچه ای راحت از مزایای یک گن طبی استاندارد است زیرا مشخص شده است که شما در طی شبانه روز در مدت زمان مشخصی مدام از این گن استفاده کنید. گن هایی با پارچه الاستین یا لیکرا در عین سبک بودن خاصیت ارتجاعی خوبی دارند و از گن های طبی خوب موجود در بازار هستند.

  • تسمه‌های سفت کننده گن

حتما به مدل تسمه ها و محکمی آن توجه کنید زیرا برای تنظیم فشار گن باید مدام حالت های آن را تغییر دهید.

  • شکل گن

باز و بسته کردن گن طبی باید آسان و ترجیحاً از سمت بغل بدن افراد باشد. همچنین گن طبی بعد از لیپوماتیک نباید باعث ایجاد تنگی در زانوها شود زیرا گردش خون را دچار مشکل کرده و باعث ایجاد تورم در پاها می‌شود. بسته به شدت عمل و ناحیه جراحی شده، گن طبی تجویزی می‌تواند به شکل پیراهن، سوتین، کمربند شکمی یا شورتی باشد.

مزایای پوشیدن گن طبی بعد از عمل لیپوماتیک

  • کاهش تورم بعد از عمل
  • بهبود سریع تر کبودی
  • شکل و فرم دهی به ظاهر بدن
  • ایجاد راحتی در حرکت و فعالیت بیمار
  • کاهش خطر بی‌نظمی پوست
  • محافظت از ناحیه جراحی شده

مزایای پوشیدن گن طبی بعد از عمل لیپوماتیک

پوشیدن گن طبی در چه مواردی توصیه می‌شود؟

بعد از همه جراحی هایی که به منظور حذف چربی های اضافه یا زائد بدن صورت می‌گیرد باید گن طبی بپوشید. حتی بعد از انجام جراحی لیپوماتیک ران پا پوشیدن گن طبی کاملاً الزامی است. در سایر جراحی ها بهتر است طبق دستورات پزشک عمل کنید.

در صورتی که به دلیل اضافه وزن، بارداری یا سایر مسائل می‌خواهید از شر چربی های زائد و سرسخت بدن خود خلاص شوید، به کمک روش عمل لیپوماتیک این کار کاملاً شدنی است. برای دریافت بهترین نتیجه بعد از انجام این عمل لازم است که برخی مراقبت های بعد از عمل لیپوماتیک را به صورت کاملاً اصولی انجام دهید. یکی از این مراقبت های مهم پوشیدن گن طبی است.

در صورت داشتن هرگونه سوال و یا رزرو نوبت نزد دکتر بلال دلشاد فوق تخصص جراحی های زیبایی و فلوشیپ در کرج می‌توانید با شماره تماس های مندرج در سایت تماس بگیرید.



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید