X
اینستاگرام دکتر دلشاد
فرم درخواست
Loading...

در صورت نیاز به مشاوره میتوانید شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس بگیرند

چه ساعتی با شما تماس بگیریم؟

نحوه مراقبت از پانسمان بعد از عمل ماموپلاستی

09057734032 نوبت دهی
نحوه مراقبت از پانسمان بعد از عمل ماموپلاستی

معمولا پزشک برای کنترل بهتر وضعیت محل جراحی، از پانسمان بعد از ماموپلاستی استفاده می‌کند. پانسمان از ورود عوامل عفونی جلوگیری کرده و باعث بهبود سریع‌تر زخم‌ها می‌شود. در این مقاله به طور کامل نحوه مراقبت از پانسمان بعد از این جراحی ماموپلاستی را بررسی می‌کنیم.

دکتر بلال دلشاد
دکتر بلال دلشاد

آیا پانسمان بعد از عمل ماموپلاستی ضروری است؟

در پایان عمل ماموپلاستی یک پانسمان دور تا دور قفسه سینه را در بر می‌گیرد تا از بروز عفونت و خونریزی شدید جلوگیری شود. شما می‌توانید این پانسمان را یک روز پس از جراحی باز کنید و با پانسمان‌های کوچکتر محل جراحی شده را بپوشانید.

در شرایطی که قسمت زیر پستان برش می‌خورد، از یک پانسمان محافظ ساده غیر فشاری روی بخیه‌ها استفاده می‌شود که با پوشیدن سوتین طبی بعد از عمل ماموپلاستی محافظت می‌شود. پانسمان ممکن است تا خشک شدن و جمع شدن جای بخیه عمل ماموپلاستی چندین بار مورد استفاده قرار گیرد.

گذاشتن پانسمان روی سینه ها بعد از عمل ماموپلاستی ضروری است؟

چند روز ابتدایی جراحی شما از پانسمان های قرار گرفته شده توسط دکتر در اتاق جراحی استفاده می‌کنید. بعد از آن بعد از هر بار استحمام باید محل زخم را ضد عفونی کرده و پانسمان ها را باید تعویض کنید. تعویض پانسمان نکته خاصی ندارد و خودتان نیز می‌توانید این کار را انجام دهید. در عمل ماموپلاستی غالباً از بخیه های جذبی استفاده می‌شود. ظاهر بخیه در ابتدا به صورت چین‌های حجیم روی پوست است که پس از گذشت یک الی دو ماه اول به تدریج محو می‌شود. پانسمان بعد از ماموپلاستی زمان بهبودی زخم ها و بخیه ها را سریع تر می‌کند.

مزایای پانسمان کردن بعد از عمل ماموپلاستی چیست؟

ممکن است پانسمان به دلیل وارد کردن مقداری فشار به ناحیه جراحی شده اصلاً قابل تحمل نباشد اما شامل مزایای زیر می‌باشد:

  • نقش بسیار مهم در نتایج جراحی
  • جلوگیری از عوارض بعد از عمل ماموپلاستی مانند عفونت، التهاب، تورم و...
  • قرار گرفتن صحیح ایمپلنت ها به کمک پانسمان در جای درست

تا چه مدت باید از پانسمان ماموپلاستی استفاده شود؟

بانداژ های فشاری تاثیر بسیار زیادی دارند زیرا دقیقاً همان نتیجه ای را حاصل می‌کنند که شما در ذهن خود دارید.  پس از گذشت حدود سه هفته، دیگر به پانسمان نیاز نیست و می‌توانید آن را بردارید.

اگر پانسمان ماموپلاستی خیس شود چه باید کرد؟

 بیشتر پانسمان‌های اولیه ضد آب هستند اما نباید در معرض حجم زیادی از آب قرار بگیرند. برای دریافت بهترین نتایج، از خیس شدن پانسمان ماموپلاستی خودداری کنید و در صورت نیاز فقط با استفاده از یک پارچه، مرطوب بودن پانسمان را تمیز کنید. اگر پانسمان بعد از ماموپلاستی خیس شد، با حوله کاغذی پانسمان را خشک کرده و سپس با سشوار، رطوبت پانسمان را بگیرید. خشک شدن پانسمان بسیار مهم است زیرا مرطوب ماندن آن باعث بروز عفونت، باز شدن جای زخم، تجمع باکتری و... می‌شود.

حساسیت داشتن به پانسمان ماموپلاستی

عده‌ای از بیماران بدنشان به پانسمان‌ها واکنش نشان می‌دهد. این واکنش آلرژیک باعث ایجاد ناحیه بزرگ قرمزی یا تعداد زیادی لکه قرمز بر روی بدن می‌شود. در صورت تجویز پزشک می‌توانید از کرم های ضد حساسیت استفاده کنید. برخی دیگر واکنشی کاملا طبیعی دارند به طوری که نقاط قرمز کمتری روی بدنشان شکل می‌گیرد. در صورت بروز هرگونه حساسیت و آلرژیک حتماً برای معاینه نزد پزشک خود بروید.

وجود ترشح در پانسمان ماموپلاستی طبیعی است؟

وجود مقدار کمی ترشح از پانسمان بعد از ماموپلاستی طبیعی است. خون و مایعات اضافی و اولیه در روزهای ابتدایی پس از جراحی مقداری تیره می‌شوند که ممکن است برخی بیماران را نگران کند اما اصلاً جای نگرانی نیست.

آنچه بیشتر نگران کننده است این است که خون تازه و روشن شروع به ترشح و نشت از پانسمان کند که در صورت بروز این مشکل حتما باید به پزشک مراجعه کنید.

چگونه از عفونت بعد از ماموپلاستی جلوگیری کنیم؟

مرتب نگه داشتن ناخن ها و بازوها در این دوران بسیار مهم است به طوری که باید دست های خود را به صورت مرتب بشویید و کاملاً خشک کنید. رعایت مواردی که رد ادامه به آن اشاره می‌کنیم می‌تواند درصد ابتلا به عفونت را تا حدود بسیار زیادی کاهش دهد:

  • در صورت ایجاد برش از سمت زیر بغل حتما این ناحیه را اصلاح کنید.
  • مصرف داروهای آنتی بیوتیک به صورت منظم الزامی است.
  • برای جلوگیری از تعریق در روزهای گرم به طور مکرر دوش بگیرید.
  • پانسمان بعد از ماموپلاستی را به طور مرتب تعویض کنید.
  • طولانی مدت زیر نور خورشید قرار نگیرید.
  • آب کافی بنوشید.
  • رژیم غذایی درست و اصولی را دنبال کنید تا تغییری در نتیجه جراحی شما به وجود نیاید.
  •  از افزایش وزن غیر ضروری خودداری کنید.
  • از ماهی و مرغ بیشتر استفاده کنید.
  • از مصرف الکل و سیگار خودداری کنید.

بعد از انجام عمل زیبایی سینه، برای جلوگیری کردن از ایجاد عفونت و شکل‌گیری بهتر سینه‌ها بلافاصله بعد از عمل باید از یک پانسمان فشاری روی سینه استفاده کنید که رد اتاق جراحی خود جراح این پانسمان را قرار می‌دهد. این پانسمان‌ها باید روزانه تعویض شوند و حتما باید کاملاً صحیح محل بخیه را ضدعفونی کنید. مصرف مرتب داروهای تجویزی توسط پزشک به جلوگیری از رشد عفونت کمک می‌کند. در صورتی تصمیم به انجام عمل ماموپلاستی در کرج نزد دکتر بلال دلشاد را دارید می‌توانید با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید