X
اینستاگرام دکتر دلشاد
فرم درخواست
Loading...

در صورت نیاز به مشاوره میتوانید شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس بگیرند

چه ساعتی با شما تماس بگیریم؟

آیا عمل ماموپلاستی خطرناک است؟

09057734032 نوبت دهی
آیا عمل ماموپلاستی خطرناک است؟

جراحی ماموپلاستی خطرات زیادی به همراه ندارد اما مانند همه جراحی‌های دیگر می‌تواند  عوارضی به همراه داشته باشد. در پاسخ به این پرسش که آیا عمل ماموپلاستی خطرناک است باید گفت که فناوری های جدید و دستگاه های بروز و تجهیزات کامل عوارض ماموپلاستی به ندرت اتفاق می‌افتد.

دکتر بلال دلشاد
دکتر بلال دلشاد

آیا عمل ماموپلاستی خطرناک است؟

اگر تا به حال عمل جراحی انجام داده باشید متوجه خواهید شد که برخی عوارض اعم از ریزش مو، سرگیجه، ضعف بدن و... طبیعی بوده و در بین برخی جراحی ها این عوارض ها مشترک می‌باشد. به مراتب عمل ماموپلاستی نیز مانند هر جراحی، ممکن است خطرات و عوارضی را به همراه داشته باشد که یا بعد از جراحی و یا با گذشت چند مدت بعد از جراحی ممکن است نمایان شود.

اولین عارضه ای که می‌تواند اتفاق بی‌افتد، خونریزی کردن محل زخم است. برخی بیماران تا ۲۴ ساعت پس از جراحی همچنان خونریزی دارند و در صورتی که خونریزی از محدوده طبیعی خارج شود، بیمار باید به اتاق عمل باز گردد تا بلافاصله جلوی خونریزی گرفته شود. همچنین ممکن است در صورت عدم رسیدگی به پانسمان عمل ماموپلاستی، عفونت‌ و التهاب در محل جراحی ایجاد شود.

آخرین وضعیتی که ممکن است بعد از جراحی رخ دهد، حساسیت پوستی در ناحیه جراحی شده می‌باشد. این اثر معمولاً برای مدت زمان محدودی رخ می‌دهد و با گذشت چند روز از بین می‌رود.

خطر عفونت بعد از عمل ماموپلاستی

کاملاً به ندرت اتفاق می‌افتد که بعد از جراحی ماموپلاستی دچار عفونت شدید شوید. بنابراین حتما در رعایت موارد بهداشتی و مراقبت های بعد از عمل ماموپلاستی کوشا باشید و پانسمان خود را به موقع تعویض کنید و همچنین محل استراحت خود را بعد از هر استحمام استریل کنید. درست است که درگیر عفونت شدن به ندرت اتفاق می‌افتد اما ممکن است که حتی زمانی که برش‌ها و جای بخیه عمل ماموپلاستی به طور کامل بهبود یافته‌اند، عفونت گرفته و دچار التهاب شوند.

لغزش پروتز بعد از عمل ماموپلاستی

یکی از مواردی که باعث ایجاد نگرانی می‌شود و این پرسش را به وجود می‌آورد که آیا عمل ماموپلاستی خطرناک است، لغزش و جابجایی پروتز است. در صورت وقوع این عارضه، نوک سینه‌های فرد به طور غیرطبیعی به سمت بالا قرار می‌گیرد و در قسمت پایین سینه تورم و اصطلاحاً ورم مشاهده می‌شود. در صورت انجام جراحی پروتز سینه و لغزش آن رو به پایین ممکن است نیاز به جراحی ترمیمی به منظور مداخله مجدد داشته باشید.

انقباض کپسولی بعد از عمل ماموپلاستی

در پروسه بهبودی، بدن پروتز را با یک بافت فیبری به نام کپسول در بر گرفته و اصطلاحاً پروتز کپسولی می‌شود که کپسولی شدن، یک پدیده کاملاً طبیعی است و با انواع پروتز پزشکی دیگر نیز اتفاق می‌افتد. ممکن است در برخی شرایط کپسول ایجاد شده در اطراف ایمپلنت سینه بیش از حد سفت و منقبض شود که این عارضه چند ماه پس از عمل رخ می‌دهد و باعث ایجاد شکل گرد سینه به طور غیر طبیعی می‌شود که سفتی و دردناک بودن از علائم آن است. ماساژ و داروهای تجویزی از ایجاد این مشکل جلوگیری می‌کند.

شدت انقباض کپسولی به چهار دسته تقسیم می‌شود:

  • درجه اول: نرم و طبیعی به نظر رسیدن سینه ها
  • درجه دوم: شکل طبیعی اما در لمس کمی سفت‌تر 
  • درجه سوم: سفت بودن سینه و در هنگام دید غیر طبیعی به نظر رسیدن
  • درجه چهارم: ، سینه در لمس بسیار سفت و گاهی دردناک و شکل غیر طبیعی

در برخی موارد که شدت انقباض کپسولی  متوسط بوده و با ماساژ برطرف می‌شود پزشک در چند ثانیه این ماساژ را انجام می‌دهد تا بافت فیبری را بشکند و انقباض را برطرف کند.

خطر سخت شدن تشخیص سرطان

قابل انکار نیست که ممکن است ایمپلنت ها مانع از تشخیص سرطان سینه شود و در طول ماموگرافی سینه و سونوگرافی سینه ممکن است ایمپلنت تومورها یا ضایعات را پنهان کند. در صورتی که نیاز دارید آزمایشات سینه را انجام دهید هنگام تعیین وقت، توصیه می‌شود که با متصدی در مورد پروتز بودن سینه های خود صحبت کنید.

خطر از دست دادن حس لامسه بعد از جراحی ماموپلاستی

به دلیل آسیب به رشته‌های عصبی این نواحی، برخی از بیماران ممکن است از دست دادن احساس در نوک و ناحیه سینه را تجربه کنند. از دست دادن حس لامسه اغلب موقتی است، اما ممکن است به شرایطی دائمی تبدیل شود. تکنیک جراحی نقش اساسی در به وجود آمدن این عارضه دارد.

خطر پارگی ایمپلنت سینه بعد از ماموپلاستی

مسئله ای که بسیار باید به آن توجه کنید این است که هیچ پروتزی برای همیشه ماندگار نیست. پارگی پروتز ممکن است به دلیل پایان عمر پروتز، فشردگی سینه و ضربه اتفاق بیفتد که باید اقدام به تعویض پروتز سینه خود نمایید. همان‌طور که بالاتر اشاره کردیم ماموگرافی ممکن است پروتز را به اندازه‌ای تحت فشار قرار دهد که پارگی پروتز ایمپلنت رخ دهد.

 در این مقاله به طور مفصل درباره خطرات احتمالی عمل ماموپلاستی صحبت کردیم. در صورتی که به راهنمایی، مشاوره و معاینه به منظور انجام عمل ماموپلاستی در کرج نیاز دارید با مطب دکتر بلال دلشاد تماس بگیرید.



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید