X
اینستاگرام دکتر دلشاد
فرم درخواست
Loading...

در صورت نیاز به مشاوره میتوانید شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس بگیرند

چه ساعتی با شما تماس بگیریم؟

عوارض ابدومینوپلاستی چیست؟

09057734032 نوبت دهی
عوارض ابدومینوپلاستی چیست؟

امروزه دیگر کمتر کسی وجود دارد که داشتن اندامی زیبا و جذاب را در اولویت خود قرار نمی‌دهد و نسبت به آن بی‌اعتنا است. یکی از روش های رسیدن به تناسب اندام، انجام جراحی ابدومینوپلاستی یا تامی تاک است. برای جلوگیری از عوارض این جراحی تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

دکتر بلال دلشاد
دکتر بلال دلشاد

امروزه بسیاری از افراد برای از بین بردن بافت و چربی اضافه قسمت های مختلف بدن خود به انجام عمل ابدومینوپلاستی روی آورده‌اند. جراحی ابدومینوپلاستی در عین موثر بودن دارای عوارض قابل تاملی است که داشتن اطلاعات کامل درباره آن خالی از لطف نیست.

عمل ابدومینوپلاستی

عمل ابدومینوپلاستی یا عمل جراحی زیبای شکم در سال های اخیر مورد توجه بسیاری از زیباجویان قرار گرفته است و روزانه به تعداد افراد متقاضی انجام این عمل افزوده می‌شود. در این جراحی پوست، چربی اضافی و عضلات شکم کشیده شده و ظاهر مطلوبی از شکم به وجود می‌آید. معمولاً افرادی به سراغ این جراحی می‌روند که تمام روش‌های لاغری موجود را امتحان کرده‌اند اما به نتیجه ای نرسیدند.

عوارض ابدومینوپلاستی چیست؟

عمل ابدومینوپلاستی نیز مانند هر جراحی دیگر دارای برخی عوارض است که برخی از آن‌ها ممکن است جدی و ادامه دار باشد. بنابراین اگر که قصد انجام ابدومینوپلاستی دارید بهتر است به خوبی در خصوص عوارض ابدومینوپلاستی مطالعه کنید و با آگاهی به تمامی این عوارض اقدام به انجام این عمل زیبایی کنید.

  • بروز عفونت و لخته های خونی

بروز این عارضه بسیار نادر است اما به هر حال باید به این مورد هم توجه کرد. برخی از این عفونت‌ها وقتی ایجاد می‌شوند به صورت سطحی و ملایم هستند. در عوض در برخی سطوح دیگر به حدی پیشرفته هستند که به بافت‌های بدن بیمار نیز آسیب وارد می‌کنند. برای جلوگیری از بروز عفونت‌ حتماً آنتی بیوتیک های تجویزی را باید به موقع مصرف کرد.

  • آمبولی

برخی افراد بعد از جراحی ابدومینوپلاستی درگیر آمبولی ریوی، حمله قلبی و سکته مغزی می‌شوند که بی‌تحرکی از دلیل بروز این عارضه می‌شود. آمبولی معمولاً سه هفته بعد از جراحی نمایان می‌شود. در زمان بروز این عوارض پزشک رقیق کننده خون تزریق می‌کند.

  • نکروز پوست

یکی از عارضه‌هایی که ممکن است شما را به دردسر بیندازد نکروز پوست است. زمانی‌که نکروز پوست اتفاق بی‌افتد جراح باید یک عمل جراحی دیگر انجام دهد تا پوست مرده را خارج و آن را با پیوند پوست جدید جایگزین کند.

  • التهاب و ورم

ممکن است بعد از جراحی ابدومینوپلاستی مایعات در زیر پوست شما جمع شود. پزشک می‌تواند با استفاده از یک سرنگ مایعات را خارج کند. اگر این مایعات زیر پوست جمع شوند ممکن است تا یک ماه بعد از عمل مشاهده شود که نیاز به نگرانی نیست.

  • وارد شدن آسیب عصبی

یکی دیگر از عوارض ابدومینوپلاستی آسیب عصبی، تورم در پا‌ها و احساس بی‌حسی در اندام‌ها است. از بین رفتن اعصاب شکمی در صورت بی تجربه بودن پزشک، منجر به سوزن سوزن شدن و یا بی‌حسی کامل قسمتی از شکم خواهد شد.

  • دیر خوب شدن زخم‌

زخم هایی که ناشی از عمل ابدومینوپلاستی بر روی پوست باقی می‌مانند از نظر ظاهری دائمی هستند. میزان اندازه زخم بسیار بستگی به محل جراحی دارد. در روند بهبود زخم میزان مهارت جراح و شیوه جراحی بسیار مهم است.

  • احتمال تنگی ناف

احتمال تنگی ناف یکی دیگر از عوارض عمل ابدومینوپلاستی شکم است. در برخی مواقع که جراح مجبور می‌شود بیش از حد ناف را دستکاری کند، کشیدگی بیش از حد ناف ایجاد می‌شود. اصلی ترین مشکلی که در هنگام بروز این عارضه رخ می‌دهد، خارج نشدن ترشحات پوستی ناف و بروز مشکل در تمیز کردن این ناحیه است.

  • سروما

علت اصلی ایجاد سروما نچسبیدن پوست شکم به عضله‌های شکم و ایجاد یک فضای خالی در زیر پوست است. برای جلوگیری از بروز این مشکل بهتر است یک تیم پزشکی با تجربه برای انجام این جراحی زیبایی شکم انتخاب کنید.

اگر قصد انجام جراحی ابدومینوپلاستی در کرج را دارید بهتر است این کار را نزد یک پزشک حاذق مانند دکتر بلال دلشاد انجام دهید. برای رزرو نوبت می‌توانید با شماره مندرج در سایت تماس بگیرید.



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید