X
اینستاگرام دکتر دلشاد
فرم درخواست
Loading...

در صورت نیاز به مشاوره میتوانید شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس بگیرند

چه ساعتی با شما تماس بگیریم؟

مراقبت های قبل و بعد از ابدومینوپلاستی

09057734032 نوبت دهی
مراقبت های قبل و بعد از ابدومینوپلاستی

تامی تاک که به نام ابدومینوپلاستی نیز شناخته می شود، یک عمل جراحی زیبایی برای بهبود شکل و ظاهر شکم است. در حین انجام عمل شکم، پوست و چربی اضافی از شکم برداشته می شود. بافت همبند در شکم (فاسیا) معمولاً با بخیه نیز سفت می شود. بعد از انجام این جراحی حساس لازم است که برخی مراقبت های لازم را انجام دهید که در ادامه به آنها پرداخته‌ایم.

دکتر بلال دلشاد
دکتر بلال دلشاد

مراقبت های قبل از ابدومینوپلاستی

اقداماتی که قبل از انجام جراحی شکم یا تامی تاک انجام می شود از مسائل مهمی است که در نتیجه آن موثر خواهد بود.انتخاب یک پزشک باتجربه و متخصص جز اولین اقداماتی است که باید با دقت زیادی انجام شود و باید طی یک جلسه مشاوره، تمامی سوابق پزشکی و وضعیت سلامت خود را شرح دهید.

توصیه پزشکان و نکات مراقبتی قبل از جراحی شکم (ابدومینوپلاستی) چیست؟

  1. قطع نیکوتین

6 هفته قبل از شروع جراحی، از دخانیات و نوشیدنی های حاوی الکل و مصرف آدامس نیکوتین دار خودداری کنید. حتی توصیه می‌شود در معرض دود سیگار، قلیون و… نیز قرار نگیرید.

  1. دیابت و فشار خون

در صورتی که مبتلا به دیابت یا فشار خون هستید حتما به پزشک خود اطلاع دهید.

  1. پوشیدن گن

از دوهفته قبل از عمل در تطابق شکم با افزایش فشار شکمی ایجاد شده، پوشیدن گن شکمی به شما زیبا جویان توصیه می‌شود.

  1. اجتناب از برخی داروها

از مصرف داروهای گیاهی و شیمیایی مانند ویتامین E ، آسپرین، بروفن که شانس کبودی و خونریزی را افزایش می دهند بپرهیزید و در خصوص مورد مصرف آهن نیز با پزشک خود مشورت نمایید.

  1. رعایت رژیم غذایی

باید از 6 الی 12 ماه قبل از انجام جراحی، وزن خود را ثابت نگه دارید تا بدن شما در مواجه با کمبود های تغذیه ای و نواقص موجود در ویتامین ها، املاح معدنی و چربی های ضروری بدن که در اثر جراحی های چاقی یا رژیم های شدید ایجاد می شود، دچار مشکل نشود.

  1. سرماخوردگی

به تغذیه و وضعیت جسمانی خود توجه کنید یعنی سعی کنید تا به هیچ عنوان سرما نخورید چرا که بروز چنین اتفاقی می تواند انجام جراحی را به تعویق بیاندازد.

  1. آزمایش خون

در روز عمل، طی انجام آزمایش خون، هموگلوبین و بسیاری از موارد دیگر بررسی میشوند. پس حتما حداقل 8 ساعت قبل از انجام آزمایش ناشتا باشید.

  1. بیماری قلبی

اگر مبتلا به بیماری های قلبی هستید، لازم است تا حتما این مورد را به پزشک خود اطلاع دهید. به عنوان مثال افراد بالای 50 سال باید به منظور بررسی سلامت حتما کاردیوگرافی را انجام دهند.

  1. درمان یبوست

در صورتی که به یبوست مبتلا هستید برای درمان آن اقدام نمایید.

  1. مصرف نمک

توصیه میشود قبل از عمل از مصرف سدیم خودداری شود.

  1. استحمام

روز قبل از انجام عمل، استحمام کنید زیرا تا چند روز پس از آن امکان استحمام نخواهید داشت.

مراقبت های قبل از ابدومینوپلاستی

مراقبت های بعد از ابدومینوپلاستی

رعایت یکسری نکات پس از انجام عمل ابدومینوپلاستی ضروری است و تاثیر زیادی در روند بهبودی فرد داشته و در واقع می‌تواند موفقیت عمل را دو چندان نماید. به طور معمول دوره نقاهت این عمل 7 الی 10 روز است.احساس تورم، کبودی و درد کاملاً طبیعی است. مصرف داروها یا مسکن هایی که پزشک شما تجویز نموده از جمله پمادهای مخصوص را جدی بگیرید زیرا به تسریع در بهبود علائم کمک خواهد نمود.

توصیه پزشکان و نکات مراقبتی بعد از جراحی شکم (ابدومینوپلاستی) چیست؟

  • استراحت مطلق ممنوع

زیرا باعث لخته شدن خون می شود. به دلیل وجود درد در ناحیه عمل، از صاف راه رفتن خودداری کنید و حتما به صورت خمیده راه بروید تا از تشدید درد و کشیدگی پوست جلوگیری شود.

  • ورزش بعد از عمل ممنوع

فعالیت های سخت و بلند کردن اجسام سنگین را انجام ندهید.

  • استحمام بعد از عمل

تا 72 ساعت پس از عمل از استحمام خودداری نمایید و پس از آن نیز باید از پانسمان درن استفاده کنید.

  • نحوه خوابیدن

در زمان خوابیدن از وارد نمود فشار روی شکم و پهلو اجتناب کنید. بهترین حالت خوابیدن بصورت طاق باز است و برای راحتی خوابیدن، باید زیر سر و پای خود یک بالش بگذارید.

  • مراقبت از زخم

پاکسازی و مراقبت زخم ها مثل تعویض پانسمان و بهداشت فردی را بطور مرتب انجام دهید. صورت وجود علائم عفونت با پزشک خود در ارتباط باشید.

  • پوشیدن گن طبی ابدومینوپلاستی

از مهم ترین مراقبت های پزشکی بعد از جراحی شکم است.پزشک شما پیشنهاد خواهد داد تا از لباس فشاری (گن شکم) استفاده کنید تا پوست را فشرده نگه داشته و واکنش های غیر مطلوب مانند خونریزی و لخته شدن را کاهش دهید. از لباس فشاری به درستی و مطابق با دستورات پزشک استفاده کنید.

  • رعایت رژیم غذایی

 با نوشیدن مایعات شروع کنید و مصرف میوه ها، میگو و ماهی را در برنامه غذایی خود جای دهید. به مدت 2 هفته رژیم غذایی بعد از عمل ابدومینوپلاستی باید با رعایت کردن مصرف حداقل سدیم باشد.

  • عدم مصرف دخانیات

از استعمال دخانیات و نوشیدن مشروبات الکلی بعد از انجام عمل تا دو ماه خودداری کنید.

مراقبت های بعد از ابدومینوپلاستی

اگر قصد انجام عمل ابدومینوپلاستی در کرج را دارید می‌توانید با شماره مندرج در سایت که متعلق به کلینیک دکتر بلال دلشاد می‌باشد، تماس حاصل نمایید.



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید