X
اینستاگرام دکتر دلشاد
فرم درخواست
Loading...

در صورت نیاز به مشاوره میتوانید شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس بگیرند

چه ساعتی با شما تماس بگیریم؟

مزایا و معایب عمل ابدومینوپلاستی

09057734032 نوبت دهی
مزایا و معایب عمل ابدومینوپلاستی

عمل ابدومینوپلاستی، یک جراحی تهاجمی است که باید تحت بیهوشی عمومی انجام شود. این جراحی طی چندین ساعت انجام می‌گیرد و دوران نقاهت چند هفته ای دارد. از آنجایی که جراحی زیبایی شکم یکی از مواردی است که با استقبال زیادی روبه‌رو شده، بهتر است قبل از انجام آن با مزایا و معایب ابدومینوپلاستی به صورت کامل آشنا شوید.

دکتر بلال دلشاد
دکتر بلال دلشاد

مزایا و معایب عمل ابدومینوپلاستی (تامی تاک)

علاوه بر جراحی ابدومینوپلاستی و کاهش فاصله اضافی عضلات شکم، کشیده شدن پوست بدن از دیگر عوارض جراحی ابدومینوپلاستی است که برای بسیاری از افراد بعد از جراحی مشکلات زیادی را ایجاد می‌کند. البته در طی این جراحی پوست افتاده در اثر زایمان یا چاقی و لاغری مکرر، کشیده می‌شود و فرد دوباره زیبایی شکم خود را باز می‌یابد. همین موضوع یکی از مزایا عمل ابدومینوپلاستی به شمار می‌رود.

یکی از معایب جراحی ابدومینوپلاستی این است که آثار زخم بزرگی بر جای می‌گذارد. محل زخم در سراسر خط بیکینی ایجاد می‌شود و بسیاری از زنان توقع به جا ماندن بخیه و آثار زخم را ندارند. محو شدگی اسکار عمل ابدومینوپلاستی به پوست بدن هر فرد بستگی دارد. ممکن است در بعضی افراد محل زخم جراحی کمرنگ شود اما هیچگه ناپدید نمی‌شود. از دیگر معایب ابدومینوپلاستی بی حسی در زیر ناف است که در بعضی افراد موقتی است و در برخی دیگر این اثر پایدار باقی می‌ماند.

مزایا و معایب ابدومینوپلاستی یا تامی تاک

بروز ناهمواری در محل زخم و اسکار جراحی ابدومینوپلاستی و عدم تقارن فرم شکم بعد از جراحی از دیگر عوارض و معایب ابدومینوپلاستی است که در همه افراد ایجاد نمی‌شود و بستگی به مهارت و تجربه پزشک جراح، تیم پزشکی و امکانات جراحی دارد.

مزایا و معایب ابدومینوپلاستی شکم از فردی به‌ فرد دیگر متفاوت بوده و کاملاً بستگی به بدن افراد و میزان تبحر جراح دارد.

عوارض عمل ابدومینوپلاستی

  1. خونریزی شدید
  2. عفونت
  3. از بین رفتن پوست
  4. خوب نشدن زخم
  5. تغییر رنگ پوست
  6. ورم طولانی‌مدت (ورم و آب آوردن شکم بعد از ابدومینوپلاستی)
  7. عدم تقارن در فرم بدن
  8. بی حسی در برخی قسمت های بدن
  9. باقی ماندن اسکار عمل ابدومینوپلاستی
  10. آمبولی ریه
  11. درد مداوم شکم بعد از ابدومینوپلاستی (درد بعد از ابدومینوپلاستی)
  12. تورم در پاها
  13. تهوع طولانی مدت
  14. احتمال نیاز به جراحی ترمیمی
  15. نارضایتی از نتیجه جراحی

معایب عمل ابدومینوپلاستی

یکی از نکاتی که در حین تصمیم به انجام این جراحی باید به آن توجه کنید، معایب آشکار جراحی ابدومینوپلاستی است. بعد از آشنایی با عوارض ابدومینوپلاستی بهتر است برخی نکات را رعایت کنید تا هنگام بروز مشکل بتوانید به سرعت آن را برطرف کنید.

1. عفونت بعد از عمل ابدومینوپلاستی

برای اینکه احتمال بروز عفونت تا میزان بسیاری زیادی کاهش یابد، جراح از لوازم یک بار مصرف در طی جراحی استفاده می‌کند. به همین منوال خطر انتقال آلودگی در بیماران از بین می‌رود و از هر وسیله‌ای تنها یک نفر استفاده می‌کند.

2. ایجاد لخته خون بعد از ابدومینوپلاستی

از دیگر مشکلات و معایب جراحی زیبایی شکم، ایجاد لخته درون شکم است. برای حل این مشکل لازم است تا بیمار در اولین فرصت شروع به حرکت کند و به صورت آهسته پیاده روی کند. تحرک بعد از عمل ابدومینوپلاستی بسیار میزان لخته شدن خون در بدن را کاهش می‌دهد.

3. تجمع مایعات در پوست بعد از عمل ابدومینوپلاستی

بلا استثنا بعد از جراحی، در زیر پوست تمام بیماران مایعات اضافی تجمع می‌یابد که این مایع به وسیله درن از بدن خارج می شود. در صورتی که مراقبت های بعد و قبل از ابدومینوپلاستی به درستی صورت نگیرد ممکن است نیاز باشد تا در مطب پزشک، مایع سروما را با استفاده از سرنگ تخلیه کند.

معایب ابدومینوپلاستی

مزیت عمل ابدومینوپلاستی

در این بخش با بیان برخی نکات از مزایای جراحی زیبایی شکم صحبت می‌کنیم که برخی از این مزایا عبارت است از:

  1. برطرف کردن چاقی شکم و سایر نقاط بدن
  2. بهبود و اصلاح فرم شکم
  3. درمان فتق شکم
  4. برطرف کردن افتادگی پوست
  5. دوره نقاهت کوتاه

تامی تاک یا ابدومینوپلاستی چه زمانی مفید است؟

عمل ابدومینوپلاستی علاوه بر اینکه از نظر زیبایی دارای مزیت هایی است، می‌تواند مزایای پزشکی هم به همراه داشته باشد که شامل موارد زیر است:

  • اصلاح فتق شکمی در ابدومینوپلاستی: فتق شکمی زمانی ایجاد می‌شود که روده یا بافت شکمی شما از دیواره شکم جدا شود و نوعی کیسه ایجاد کند. این فتق ممکن است به دلایل مختلفی مانند ضعف شکم ناشی از کاهش وزن زیاد، آپاندکتومی یا سزارین ایجاد شود. تامی تاک با ترمیم عضلات ضعیف شکم می‌تواند فتق شکمی را اصلاح کند.
  • کاهش بی اختیاری ادرار استرسی در ابدومینوپلاستی: بی اختیاری استرسی ادرار (SUI) زمانی اتفاق می‌افتد که فشار زیادی بر مثانه و مجرای ادرار شما وارد شود. این عارضه معمولاً بدون جراحی درمان می‌شود، اما می‌توان با انجام جراحی تامی تاک این عارضه را برطرف نمود.
  • کاهش کمردرد در ابدومینوپلاستی: با عمل ابدومینوپلاستی می‌توان کمر درد را درمان کرد. پس از زایمان یا کاهش وزن، زنان ممکن است به کمردرد دچار شوند. عمل جراحی زیبایی شکم ماهیچه های ضعیف شده را سفت می‌کند و کمردرد شما را کاهش می‌دهد.

عمل ابدومینوپلاستی چه زمانی مفید است؟

افراد مناسب برای انجام ابدومینوپلاستی شکم

  1. داشتن چندین زایمان و بارداری (بارداری بعد از ابدومینوپلاستی)
  2. داشتن بدن سالم و بدون بیماری زمینه ای
  3. دارای تغییرات وزنی شدید
  4. انتظار داشتن منطقی
  5. افراد دارای پوست شل و افتاده

اگر به دنبال راحت شدن از شر پوست افتاده شکم خود هستید، حتماً به عمل ابدومینوپلاستی به‌عنوان یک گزینه فکر کنید. این عمل مانند سایر عمل های زیبایی دارای مزایا و معایب خاص خود است که در این مقاله به‌طور مفصل به آن پرداختیم. برای انجام عمل ابدومینوپلاستی در کرج نزد دکتر بلال دلشاد فوق تخصص عمل زیبایی و فلوشیپ می‌توانید، با شماره مندرج در سایت برای رزرو نوبت مشاوره تماس بگیرید.



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید