X
اینستاگرام دکتر دلشاد
فرم درخواست
Loading...

در صورت نیاز به مشاوره میتوانید شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس بگیرند

چه ساعتی با شما تماس بگیریم؟

دلایل و علائم عفونت پروتز سینه چیست؟

09057734032 نوبت دهی
دلایل و علائم عفونت پروتز سینه چیست؟

از ایمپلنت‌های سیلیکونی برای افزایش حجم سینه و جراحی پروتز سینه استفاده می‌شود. با وجود اینکه پروتز های سیلیکونی و نمکی می‌توانند به زیباتر شدن سینه ها کمک کنند در عین حال ممکن است موجب ایجاد عوارضی در بدن بیمار شوند که یکی از این عوارض ایجاد التهاب و عفونت بعد از پروتز سینه می‌باشد. در ادامه به بررسی علائم این عارضه می‌پردازیم.

دکتر بلال دلشاد
دکتر بلال دلشاد

عفونت پروتز سینه

بر روی پوست میکروب های زیادی وجود دارد که این میکروب ها اگر موفق شوند به بدن ورود کنند، عفونت ایجاد خواهد شد. تمام جراحی های پزشکی و زیبایی مخصوصا عمل پروتز سینه دارای عوارضی هستند که یکی از این عوارض می‌تواند ایجاد شدن عفونت در بدن فرد بیمار باشد. در حین انجام عمل جراحی ایمپلنت سینه، برای کاهش یافتن خطر عفونت، جراح محل جراحی و پروتزی که باید وارد بدن فرد شود را کاملا استریل نگه می‌دارد. همچنین محلی برای انجام جراحی و جایگذاری ایمپلنت انتخاب می‌شود، که امکان عفونت کمتری داشته باشد.

عفونت پروتز سینه

علائم عفونت پروتز بعد از ایمپلنت سینه

عفونت ایمپلنت می‌تواند برای بیمار مشکلات بسیاری را ایجاد کند. اگر قصد انجام عمل پروتز سینه را دارید باید به صورت مرتب نشانه‌های عفونت و بیماری های خطرناک را در بدن خود بررسی کنید. علائم اصلی عفونت پروتز سینه شامل موارد زیر می‌شود:

  • قرمزی پوست
  • افزایش دمای بدن
  • ملتهب شدن اطراف سینه
  • حالت تهوع
  • خستگی زیاد
  • استفراغ
  • وجود ترشحات پستانی

هر یک از علائمی که در بالا ذکر کردیم را در خود بعد از عمل پروتز سینه مشاهده کردید، بهتر است سریعاً به پزشک مراجعه کنید.

عفونت پروتز در بعضی شرایط می‌تواند بسیار خطرناک باشد و حتی خطر جانی برای افراد داشته باشد. برخی علائم عفونت سینه‌ها در بانوان با علامت‌های نوع خاصی از سرطان خودایمنی به نام آناپلاستیک لیمفومای سلول‌های بزرگ (BIA_ALCL) مشابه است. بعد از مشاهده هر علائم سریعا با انجام آزمایشات مختلف تحت نظر پزشک وضعیت خود را بررسی کنید.
برخی از بانوان نیز به مدت چند ماه یا چند سال بعد از جایگذاری پروتز، همچنان به عفونت در ناحیه‌ی جراحی یا عفونت پروتز دچار می‌شوند. این اتفاق به دلیل رشد باکتری‌ها در اطراف بافت پروتز می‌باشد.

عفونت چرکی سینه بعد از پروتز سینه

اشتباهات پزشکی و عدم انجام دقیق توصیه های پزشک توسط بیمار می‌تواند به شکل بیک واکنش فردی غیرقابل پیش بینی در بدن رخ دهد. درمان این نوع عفونت بدون شک جراحی است. در طی جراحی چرک برداشته می‌شود، بافت ها از عفونت پاک می‌شوند و بعد از اتمام آنتی بیوتیک تجویز می شود. در صورتی که این روش نیز فایده ای نداشت باید ایمپلنت ها را برداشت.

عفونت چرکی سینه بعد از پروتز سینه

روش‌های درمانی برای عفونت پروتز سینه چیست؟

پزشک بعد از بروز عفونت به عنوان عوارض جراحی پروتز سینه برخی روش های درمانی را مطرح می‌کند و با توجه به وضعیت جسمانی فرد بیمار، یک روش را انجام می‌دهد. درمان عفونت پروتز سینه شامل موارد زیر می‌شود:

  1. مصرف آنتی‌بیوتیک:

پزشک ممکن است برای برطرف کردن عفونت بعد از پروتز سینه، آنتی‌بیوتیک به منظور درمان تجویز کند.

  1. خارج کردن پروتز:

در صورتی که عفونت با هیچ روشی برطرف نشود، پروتز باید خارج شود تا عفونت بهبود یابد.

  1. جراحی و تمیز کردن محل آن:

در این شرایط برای تعویض پروتز و یا تمیز کردن منطقه درگیر عفونت اقدامات و جراحی لازم انجام می‌شود.

  1. مراقبت‌های خانگی:

این مراقبت ها شامل استفاده از پوشش‌های ضد آب، تمیز کردن محل عفونت، استفاده از یخ، استریل کردن محل جراحی، مصرف به موقع داروها و... می‌شود که ممکن است به بهبود عفونت بسیار کمک کند.

برای رزرو نوبت و دریافت مشاوره به جهت انجام جراحی پروتز سینه در کرج و یا به منظور درمان عفونت پستان می‌توانید با شماره تماس دکتر بلال دلشاد تماس بگیرید.



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید