X
اینستاگرام دکتر دلشاد
فرم درخواست
Loading...

در صورت نیاز به مشاوره میتوانید شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس بگیرند

چه ساعتی با شما تماس بگیریم؟

مراقبت های بعد از پروتز سینه چیست؟

09057734032 نوبت دهی
مراقبت های بعد از پروتز سینه چیست؟

مراقبت های بعد از پروتز سینه نقش بسیار مهمی در ثبات نتیجه عمل و جلوگیری از ایجاد عوارض بعد از پروتز سینه دارد. رعایت برخی نکات مهم مانند خوابیدن به پشت به مدت شش هفته و استفاده از سوتین مخصوص عمل پروتز سینه می‌تواند بسیار به تسریع بهبودی شما کمک کند.

دکتر بلال دلشاد
دکتر بلال دلشاد

مراقبت های بعد از عمل پروتز سینه

یکی از عمل های زیبایی پرطرفداری که با هدف افزایش سایز سینه و حجم آن انجام می‌شود، پروتز سینه می‌باشد. یکی از اقداماتی که بعد از جراحی رعایت آن بسیار ضروری است، مراقبت های بعد از ایمپلنت سینه است. اگر می‌خواهید ریسک عمل کاهش یابد و درگیر هیچ عارضه ای نشوید باید تمام مراقبت های گفته شده توسط پزشک را به دقت انجام دهید.

مراقبت های بعد از عمل پروتز سینه

جراحی پروتز سینه چقدر طول می‌کشد؟

جراحی پروتز سینه معمولاً با بیهوشی عمومی انجام می‌شود و در برخی روش ها نیزایمپلنت سینه با بی حسی جایگذاری می‌شود که انتخاب روش کاملاٌ به جراح و شیوه کار او بستگی دارد. این جراحی حدود یک ساعت زمان می‌برد و نیازی به بستری شدن در بیمارستان نیست مگر اینکه مورد شکوکی مشاهده شود. بعد از مرخص شدن از بیمارستان شما باید مراقبت های بعد از عمل پروتز سینه را شروع کرده و رعایت کنید. به هر میزان که مراقبت شما دقیق تر و اصولی تر باشد، بهبودی سریع تر حاصل می‌شود.

دوران نقاهت بعد از پروتز سینه چقدر است؟

بعد از جراحی پروتز سینه بیمار همان روز از بیمارستان مرخص می‌شود. تا یک هفته بعد از جراحی پروتز سینه بیمار نباید رانندگی کند و یا تنها بماند. به دلیل عوارض احتمالی داروهای بیهوشی، بهتر است یک همراه تا هفته اول بعد از جراحی داشته باشید. به منظور عدم لخته شدن خون در بدن بهتر است یک الی دو روز بعد از جراحی کمی راه بروید تا بهبود گردش خون حاصل شود. به ‌طور کلی دوران نقاهت بعد ازعمل پروتز سینه بین ۱۰ تا ۲۰ ماه طول می‌کشد.

نکات مهم مراقبت های بعد از پروتز سینه

  • حتما از سوتین های مخصوص پروتز سینه استفاده کنید. سوتین های طبی پروتز سینه باعث کاهش درد و تسریع روند بهبودی فرد بیمار می‌شوند.
  • سوتین های طبی ای تهیه کنید که پارچه آن بدون درز، دارای بندهای قابل تنظیم و پارچه قابل تنفس باشد. همچنین این سوتین های مخصوص نباید فشار بسیار زیادی به پروتز ها وارد کنند.
  • به دلیل اینکه حرکت و فعالیت در هفته اول جراحی بسیار سخت است، حتما تمام کارها، خرید لباس و مواد غذایی را از قبل انجام بدهید تا بتوانید در این مدت فقط استراحت کنید.
  • استراحت کافی، رژیم غذایی سالم و نوشیدن مکرر آب بسیار می‌تواند بروز عوارض احتمالی را کاهش دهد.
  • هیچ وسایل سنگینی بلند نکنید و سعی کنید تا مدتی از انجام کارهای سنگین دور باشید.

نحوه خوابیدن بعد از پروتز سینه

بعد از انجام پروتز سینه باید به مدت شش هفته به پشت به صورت طاق باز بخوابید. به پشت خوابیدن باعث وارد شدن کمترین فشار به محل جراحی می‌شود. در طی خوابیدن به این صورت، برش‌های عمل بهبود پیدا می‌کنند و ایمپلنت‌ها اصطلاحاً جا می‌افتند. برای گردش خون بهتر د نواحی سینه ها بهتر است سر و بالاتنه را در زاویه ۴۵ درجه تنظیم کنید تا درد و ورم بعد از پروتز سینه به حداقل میزان ممکن برسد.

از هفته دوم تا سوم بعد از جراحی می‌توانید به پهلو بخوابید. بعد از پوشیدن سوتین مخصوص حتما زیر سینه خود بالش قرار دهید تا حالت آویزان نداشته باشد. به هیچ عنوان روی شکم نخوابید زیرا به پروتزها فشار شدیدی وارد می‌شود.

استفاده از سوتین مخصوص عمل پروتز سینه

یکی از مهم ترین مراقبت‌هایی که باید بعد از پروتز سینه انجام دهید، استفاده از گن مخصوص و سوتین‌ است. پوشیدن سوتین طبی بعد از عمل پروتز سینه به مدت ۶ تا ۸ هفته لازم است. همچنین افراد باید به صورت شبانه روزی از این سوتین های مخصوص استفاده کنند.

ورزش بعد از پروتز سینه

در هفته اول جراحی، انجام حرکات سنگین و ورزش ممنوع است. بعد از طی کردن روزهای ابتدایی جراحی، هرگونه فعالیت و ورزش باعث افزایش گردش خون شده و به بهبودی سریع شما کمک می‌کند. بهتر است بعد از گذشت یک ماه با مشورت پزشک فعالیت‌های ورزشی خود را به صورت آهسته شروع کنید.

استحمام بعد از عمل پروتز سینه

دوش گرفتن و حمام کردن بعد از پروتز سینه در دوره ی نقاهت هیچ عوارضی ندارد. یک روز بعد از جراحی می‌توانید بانداژ را باز کنید اما به چسب و بخیه روی زخم اصلا دست نزنید. بعد از دوش گرفتن، پانسمان را خشک کنید. به هیچ وجه از استخر، شنا و وان تا چند هفته بعد عمل استفاده نکنید.

استحمام بعد از پروتز سینه

جای بخیه بعد از عمل پروتز سینه

اگر می‌خواهید محل جراحی درگیر عفونت نشود بهتر است بعد از هربار استحمام ناحیه بخیه شده تمیز و خشک نگه داشته شود و به صورت مرتب استریل کنید. تابش نور آفتاب برای بخیه بعد از پروتز سینه ضرر دارد بنابراین در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار نگیرید. به دلیل احتمال کشیدگی و پاره شدن محل بخیه جراح انجام تمام حرکات سنگین را ممنوع می‌کند. بعد از بهبودی و جذب شدن بخیه‌ها، باید سینه های خود را با روغن و کرم ماساژ دهید. ماساژ با لوسیون و ترمیم کننده های مخصوص باعث از بین رفتن حل اسکار عمل پروتز سینه می‌شود و همچنین لطافت پوست را هم نیز به دنبال خواهد داشت.

مراقبت های عمل ایمپلنت سینه شامل چه چیزهایی می‌شود؟

  1. استفاده از داروهای مسکن

برای کم شدن درد خود در روزهای ابتدایی جراحی پزشک برای شما مسکن تجویز می‌کند که تا حدود زیادی درد شما را کاهش می‌دهد.

  1. عدم استعمال دخانیات و الکل

قبل از عمل و بعد از جراحی پروتز ینه به هیچ وجه نباید از سیگار و الکل استفاده کنید. استعمال هر گونه دخانیات و مواد مخدرمی‌تواند منجر به تضعیف سیستم ایمنی بدنو کاهش روند بهبودی شود. برای جلوگیری از بروز عوارض عمل پروتز سینه بهتر است هیچ موادی مصرف نکنید.

  1. رژیم غذایی مناسب

رعایت رژیم غذایی مناسب بعد از پروتز سینه اهمیت بسیار زیادی دارد. مصرف نمک و ادویه در دوران نقاهت پروتز سینه باید به طور کلی حذف شود؛ چرا که مصرف آنها موجب ایجاد تورم شدید می‌شود. عدم رعایت رژیم غذایی مناسب کبودی و ورم ایجاد می‌شود و محل جراحی بهبود نخواهد یافت. مصرف میوه‌های تازه مثل آلوئه‌ورا و سبزیجات نیز می‌تواند طول دوره نقاهت را کاهش دهد.

  1. استفاده از کمپرس سرد یا گرم

در حین درد شدید می‌توانید از کمپرس سرد استفاده کنید اما استفاده از کمپرس گرم به دلیل افزایش گردش خون توصیه نمی‌شود. همچنین نباید کمپرس سرد را هم مدت زیادی روی بافت سینه قرار دهید چرا که باعث بروز مشکل می‌شود.

  1. رابطه جنسی بعد از عمل پروتز سینه

از آنجایی که رابطه جنسی باعث تحریک سینه‌ها می‌شود، بهتر است پیش از بهبودی رابطه برقرار نشود. عوارض سکس بعد از پروتز سینه می‌تواند بروز درد، التهاب، ورم و قرمزی سینه‌ها باشد که بهتر است از انجام آن به مدت  ۴ تا ۱۲ هفته بعد عمل خودداری کنید.

اگر قصد انجام پروتز سینه در کرج نزد دکتر بلال دلشاد را دارید و یا می‌خواهید معاینه پستان انجام دهید کافیست با شماره های مندرج در سایت تماس بگیرید.



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید