X
اینستاگرام دکتر دلشاد
فرم درخواست
Loading...

در صورت نیاز به مشاوره میتوانید شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس بگیرند

چه ساعتی با شما تماس بگیریم؟

تاثیرات جراحی زیبایی سینه بر سرطان سینه

09057734032 نوبت دهی
تاثیرات جراحی زیبایی سینه بر سرطان سینه

عمل زیبایی سینه روشی برای احیای سینه (breast reconstruction). بعد از سرطان سینه با افزایش حجم یا رفع عیوب سینه انجام میشود.بسیاری از زنان برای مدت طولانی پس از غلبه بر سرطان و بهبودی کامل، این کار را انجام می دهند.

دکتر بلال دلشاد
دکتر بلال دلشاد

عمل زیبایی سینه روشی برای احیای سینه (breast reconstruction) بعد از سرطان سینه با افزایش حجم یا رفع عیوب سینه انجام می شود. بسیاری از زنان برای مدت طولانی پس از غلبه بر سرطان و بهبودی کامل، این کار را انجام می دهند.به لطف تشخیص زود هنگام و افزایش دانش زنان در مورد سرطان سینه، اکنون می توان بافت سینه را در طول درمان نجات داد. با این حال، در برخی موارد سرطان پستان، بخش قابل توجهی از پستان ممکن است تحت تاثیر سلول‌های سرطانی در نتیجه تاخیر در تشخیص یا درمان قرار گیرد. در این موارد، حفظ پستان امکان پذیر نیست. تنها روش مطمئن برای درمان آن برداشتن کامل سینه است. بنابراین، بازسازی سینه در افزایش اعتماد به نفس بیمار و رفع افسردگی کاملاً موفق است.

تاثیرات جراحی زیبایی سینه بر سرطان سینه

مطالعات نشان داده اند که جراحی زیبایی سینه تاثیرات بسیار مفیدی بر سرطان سینه دارد و مردم روز به روز بیشتر به انجام این جراحی علاقه مند می شوند. سلامت سینه و ظاهر آن دو موضوع کلیدی برای افراد مبتلا به سرطان سینه است. هدف پزشکان حفظ ویژگی ظاهری سینه بیمار پس از جراحی سرطان سینه در مواردی که روش دیگری برای محافظت از پستان وجود ندارد. از آنجایی که تحقیقات بر روی بیماران سرطانی پس از ماستکتومی نشان می‌دهد که سطح افسردگی پس از برداشتن بافت پستان در حال افزایش است. جراحی زیبایی سینه باید به این موضوع برای زنان توجه داشته باشد تا زنان را در جامعه و خانواده حضور پرشور تری داشته باشند و همچنین از افسردگی در بیماران پیشگیری  شود. نحوه انتخاب پروتز معمولا با توجه به پهنای سینه، ارزیابی پوشش بافت نرم سینه  انجام می شود.

برخی از افرادی که به دلیل سرطان سینه مجبور به جراحی زیبایی سینه هستند ممکن است احساس خوبی نسبت به این عمل نداشته باشند و تصور کنند که بدنشان شکل طبیعی خود را از دست داده است. اما معمولاً با گذشت زمان و بعد از عمل زیبایی سینه، احساس بهتری نسبت به این تغییرات پیدا می‌کنند و می‌توانند با اطمینان کامل در جامعه ظاهر شوند. زنانی که در گذشته تحت عمل جراحی قرار گرفته اند ممکن است کاندیدای بازسازی سینه باشند. این امکان برای بیماران وجود دارد که پس از دریافت مراقبت های پزشکی کامل و  گذشت مدت زمان قابل توجهی، معتقدند به سلامت و عملکرد طبیعی خود بازگشته اند، به بازسازی سینه فکر می کنندو  تحت عمل جراحی زیبایی سینه قرار گیرند.


چه روش هایی برای ترمیم سینه بعد از بهبود سرطان سینه بکار میرود :

  • استفاده از پروتز سینه
  •  ساخت پروتز سینه از بافت های بدن  متقاضی 
  • بررسی بافت های بدن متقاضی  و استفاده از آن 

زمان مناسب برای ترمیم سینه

ترمیم سینه بعد از سرطان سینه

شایع ترین سرطان در زنان سرطان سینه است که با استفاده از تکنیک های مختلفی قابل درمان است. انجام پروتز سینه در یک کلینیک معتبر زیر نظر یک پزشک با تجربه  یکی از راه های ترمیم سینه پس از درمان سرطان است.بنابراین، در طول جلسات مشاوره با جراح، ضروری است که داوطلب در مورد مواردی مانند تکنیک های مختلف بزرگ کردن سینه و اندازه و نوع پروتز صحبت کند.

زمان بازسازی سینه به مرحله و پیشرفت درمان سرطان سینه بیمار، نوع جراحی انجام شده و اینکه آیا بیمار نیاز به انجام درمان های بیشتر مانند رادیوتراپی دارد یا خیر بستگی دارد.

   بهتر است ابتدا درمان های سرطان  به پایان برسد و پس از گذشت مدتی که اثرات اشعه بر روی پوست بیمار سپری شد، متقاضی باید مراجعه کرده و تحت عمل زیبایی سینه قرار گیرد. به عنوان مثال، بیمارانی که کل سینه آنها برداشته شده و غدد لنفاوی زیر بغل درگیر شده است نیز باید پس از جراحی تحت رادیوتراپی قرار گیرند.

برای ترمیم سینه با استفاده از پروتز، لازم است که یک منبسط کننده زیر پوست و ماهیچه قفسه سینه وارد شود تا پوست بتواند دهانه صحیح ورود پروتز را پیدا کند.

هر چند روز یکبار مقدار کمی سرم نمک به آن تزریق می شود. این امر حجم آن را افزایش می دهد و باعث می شود پوست منبسط شود و به پوست اجازه می دهد تا پروتز سینه مناسب را در خود جای دهد. سپس پروتز سینه پس از یک عمل کوتاه برای برداشتن آن در محل گسترش دهنده قرار داده می شود.
 

بازسازی فوری و همزمان سینه چیست ؟

برخی از پوست‌ها را می‌توان همزمان با برداشتن سینه در بیمارانی که پس از انجام عمل نیازی به پرتو درمانی ندارند، نگه داشت و پروتز سینه را می‌توان به درستی قرار داد. برای توصیف این تکنیک از اصطلاح "بازسازی فوری" یا "بازسازی همزمان" استفاده می شود.

آیا پروتز پستان سبب اختلال در تشخیص سرطان سینه می شود؟

بر اساس مطالعات علمی، در افرادی که ایمپلنت سینه دارند، تشخیص سرطان سینه نه کند می شود و نه اختلالی در آن بوجود میاید. از آنجایی که معاینه پستان در این افراد ساده‌تر است و همچنین این افراد نسبت به تغییرات سینه‌های خود حساس‌تر هستند، اندازه توده بدخیم در سینه‌های این بیماران در زمان تشخیص اغلب کوچک‌تر است.
 

آیا امکان ترمیم سینه پس از سرطان پستان وجود دارد؟

به دلیل آگاهی بیشتر زنان از سرطان سینه و شناسایی زودهنگام آن، بافت پستان دیگر مرتباً نگهداری نمی شود بلکه پس از جراحی ماستکتومی یا برداشتن بافت پستان، بازسازی سینه نوعی جراحی است که برای کانتور کردن، ترمیم بدشکلی‌ها و بهبود ظاهر سینه در زنان استفاده می‌شود.
 

  برخی از تکنیک‌هایی که برای این منظور به کار می‌روند عبارتند از:

  • استفاده از پروتز سینه (سینه مصنوعی) 
  • بررسی و استفاده از بافت های بدن  خود بیمار برای ایجاد یک سینه مصنوعی

 



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید