X
اینستاگرام دکتر دلشاد
فرم درخواست
Loading...

در صورت نیاز به مشاوره میتوانید شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس بگیرند

چه ساعتی با شما تماس بگیریم؟

دلایل سوزش سینه بعد از انجام پروتز سینه

09057734032 نوبت دهی
دلایل سوزش سینه بعد از انجام پروتز سینه

 

علت سوزش سینه بعد از پروتز سینه یکی از عوارضی است که بیماران زیادی به دنبال درمان آن هستند. افرادی که مایل به انجام عمل پروتز سینه هستند باید آمادگی بروز هرگونه عارضه مانند سوزش سینه بعد از پروتز سینه را داشته باشند. در صورت تجربه سوزش و درد خارج از محدوده طبیعی جراحی، مهم است که با پزشک خود مشورت کنید. 

دکتر بلال دلشاد
دکتر بلال دلشاد

احساس سوزش در سینه بعد از پروتز

بعد از انجام عمل پروتز سینه برخی افراد تا مدتی در سینه ها سوزش کمی احساس می‌کنند. یکی از عوارض جراحی پروتز سینه، ایجاد درد و تورم همراه با مقداری سوزش بعد از پروتز می‌باشد که نیاز به نگرانی نیست. ممکن است تا چند روز این علائم را به مقدار کم یا زیاد داشته باشید که نیاز است حتما نزد جراح پروتز سینه خود مراجعه کرده و علت آن را جویا شوید.

مهم ترین دلایل ایجاد درد و سوزش در سینه بعد از پروتز سینه

درد و سوزشی که در قسمتی از سینه پس از پروتز سینه ممکن است ایجاد شود، می‌تواند به دلایل مختلفی ایجاد شود. در ادامه به بررسی این دلایل می‌پردازیم:

  1. اگر سوزش ایجاد شده در سینه از نوع التهابی باشد، بافت‌های سینه التهابی می‌شوند و درد و سوزش شدیدی در سینه ایجاد می‌شود. این التهاب ممکن است تا مدتی همچنان ادامه داشته باشد. در صورتی که دوران آن طولانی شود نیاز است حتما نزد پزشک مراجعه کنید.
  2. با انقباض عضلات سینه ممکن است بافت سینه متورم شود و دچار انقباضاتی شود که منجر به ایجاد درد و سوزش می‌شود. با انجام تمرین های فیزیوتراپی و ماساژ می‌توانید میزان سوزش و درد سینه خود را کاهش دهید.
  3. اگر پروتز در سینه به صورت نامناسب جایگذاری شود، فشار زیادی بر بافت سینه وارد می‌کند که و درد و سوزش بسیاری در پی خواهد داشت. اگر احساس می‌کنید پروتز شما به صورت نادرست قرار گرفته حتما نزد پزشک مراجعه کنید.
  4. درد و سوزش یکی از عوارض جراحی پروتز سینه می‌باشد. ممکن است به همین دلیل ایجاد شده و به سرعت نیز رفع شود.
  5. تحریک و خارش زخم محل جراحی نیز می‌تواند بر روی سوزش سینه تاثیر گذارد.
  6. برش های ایجاد شده حین انجام پروتز سینه و محل بخیه آن نیز ممکن است سوزش و ناراحتی ایجاد کند که این امر کاملاً طبیعی بوده و نشان از بهبودی زخم های ایجاد شده دارد.

درباره تمام دلایل و عوامل تاثیرگذار بر روی سوزش بعد از پروتز سینه حتما تا قبل از انجام جراحی پروتز سینه با پزشک خود صحبت کنید.

احساس سوزش در سینه بعد از پروتز

هماتوم سینه بعد از انجام پروتز سینه

به جمع شدن خون در داخل بافت و لخته شدن آن، هماتوم گفته می‌شود. بروز هماتوم در سینه پس از عمل جراحی پروتز سینه یکی از عوارض کاملا طبیعی است که در تمام افراد بروز نمی‌کند. اگر هماتوم در سینه بسیار بزرگ شود، درد همراه با احساس سوزش شدید در فرد ایجاد می‌شود که باید سریعا به جراح مراجعه کند تا اوضاع ایجاد شده را سامان بخشد.

در صورتی که هماتوم ایجاد شده کوچک باشد و عوارض جدی ایجاد نکرده باشد، با مرور زمان درمان شده و مشکلی ایجاد نخواهد کرد. اما اگر هماتوم بزرگ شده باشد و در بدن فرد مشکل‌ ایجاد کند، باید با جراحی تخلیه و از بین برود.

انقباض کپسولی بعد از پروتز سینه

زمانی که بعد از پروتز سینه، دو سینه ها سفت و ملتهب شوند ممکن است انقباض کپسولی ایجاد شده باشد. انقباض کپسولی در اثر سفت شدن بافت سینه در اطراف پروتز سینه ایجاد می‌شود که نیاز به انجام روش های درمانی برای از بین رفتن دارد. هر چقدر برای برطرف کردن این مشکل دیرتر اقدام کنید، درد و سوزش سینه بیشتر خواهد بود؛ بنابراین بهتر است در هنگام بروز این اتفاق سریعا به پزشک مراجعه کنید.

پارگی پروتز سینه

پاره شدن پروتز سینه نیز می‌تواند با ایجاد سوزش و درد در ناحیه سینه همراه باشد. تصادفات شدید یا ضربه های محکم به ناحیه سینه باعث پارگی پروتز سینه می‌شود که بهتر است بسیار در حفظ و نگهداری این پروتز ها دقت کنید. در صورتی که این مشکل رخ داد سریعا به پزشک مراجعه کنید.

باز شدن بخیه ها بعد از پروتز سینه

بعد از پروتز سینه جراح از بخیه‌های جذبی استفاده می کند که بعد از مدت کوتاهی خودشان خوب می‌شوند. در صورت عفونت کردن بخیه و یا وارد شدن فشار به آن ممکن است بخیه ها دچار پارگی یا باز شدن شوند. آسی به بخیه ها باعث سوزش و درد خواهد شد که تاز مان خوب شدن بخیه ها این عوارض ادامه خواهد داشت.

در صورت تمایل به رزرو نوبت نزد دکتر بلال دلشاد به جهت انجام پروتز سینه در کرج و یا معاینه سینه می‌توانید با شماره تماس مندرج در سایت تماس بگیرید.



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید