X
اینستاگرام دکتر دلشاد
فرم درخواست
Loading...

در صورت نیاز به مشاوره میتوانید شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس بگیرند

چه ساعتی با شما تماس بگیریم؟

ورزش بعد از عمل لیپوماتیک

09057734032 نوبت دهی
ورزش بعد از لیپوماتیک

علاوه بر راه کار‌ها و نکات دیگری که برای مراقبت بعد از عمل لیپوماتیک باید انجام دهید مانند نوشیدن فراوان آب، تحرک کافی، رژیم غذایی سالم و... ، انجام ورزش و فعالیت‌های بدنی نیز بر حفظ نتایج عمل لیپوماتیک بسیار مؤثر خواهند بود.

دکتر بلال دلشاد
دکتر بلال دلشاد

بیشتر افراد بعد از انجام عمل لیپوماتیک بسیار درگیر این موضوع هستند که باید ورزش کنند یا خیر؟ اصلاً باید چه ورزشی انجام دهند تا به سلامتی‌شان آسیبی نرسد. یکی از روش‌های جدیدی که امروزه به منظور رهایی از شر چربی های زائد و سرسخت بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد، جراحی لیپوماتیک است. این روش جراحی لاغری مانند روش‌های دیگر، نیازمند مراقبت‌های خاصی برای بعد از عمل به منظور ماندگاری نتایج و بهبود سریع تر است. یکی از مهم ترین نکات مراقبتی بعد از عمل لیپوماتیک، انجام ورزش مناسب و اصولی است. در ادامه ما به تمام سوالات شما درباره نحوه صحیح ورزش و زمان شروع آن به طور کامل پاسخ خواهیم داد.

ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک

انجام ورزش بعد از لیپوماتیک خطرناک است؟

اینکه بعد از انجام عمل لیپوماتیک چه زمانی و چگونه باید ورزش کنید کاملا فردی است و با توجه به شرایط جسمانی هر فرد متغیر است، اما به طور کلی همه افراد با هر شرایطی باید تا چند هفته بعد از عمل هیچ فعالیت و ورزش سنگینی انجام ندهند. حتما در دوران نقاهت باید به طور کامل استراحت کنید تا بدن با بازسازی و ترمیم خود مقداری به حالت نرمال و طبیعی خود بازگردد و پس از بهبودی کامل می‌توانید فعالیت و ورزش را از سر بگیرید. در صورتی که این موارد را رعایت نکنید، آسیب ها و عوارض زیادی برای شما به وجود خواهد آمد که دوران بهبودی را برای شما طولانی تر و طاقت فرسا خواهد کرد. بعد از بهبودی و شروع ورزش ممکن است برخی عوارض ناشی از فعالیت های بدنی مانند تورم، خستگی، ضعف و کبودی نمایان شود که از عوارض ورزش بعد از عمل لیپوماتیک است.

تاثیرات ورزش بعد از عمل لیپوماتیک

همانطور که گفتیم ممکن است برخی از عوارض نامبرده بعد از شروع ورزش نمایان شوند که این موضوع تنها در صورتی اتفاق می‌افتد که شما قبل از ورزش خوب نکات بهداشتی و مراقبتی را رعایت نکرده‌ باشید و یا بدن شما به طور کامل بهبود نیافته باشد. اما در ادامه با طی شدن دوران نقاهت و بهبودی پس از عمل لیپوماتیک، انجام بعضی ورزش‌ها نه تنها خطری ندارد بلکه با تقویت قوای جسمی، موجب ماندگاری طولانی تر نتایج حاصل از عمل لیپوماتیک نیز می‌شود. چربی‌های استخراج شده طی عمل لیپوماتیک ممکن است در اثر تحرک کم و مصرف مواد غذایی نامناسب در طولانی مدت مجدداً جایگزین شوند، به همین دلیل انجام ورزش های مناسب به صورت دائم، برای حفظ نتایج حاصل از انجام عمل پیکرتراشی ضروری است. حتما به دستورالعمل های پزشک دقت کنید و تمام موارد گفته شده را مو به مو انجام دهید تا هیچ عوارض و خطری پیش نیاید.

چه زمانی بعد از عمل لیپوماتیک می‌توان ورزش کردن را شروع کرد؟

برای شروع ورزش بعد از لیپوماتیک، در بهترین حالت باید سه تا پنج هفته صبر کنید. اگر زودتر از زمان بهبودی بدن شروع به فعالیت‌های ورزشی کنید، ممکن است درگیر عوارض های خطرناکی شوید. یکی از این عوارض ناشی از کوتاهی دوره نقاهت، عدم رسیدن به فرم دلخواه بدن خواهد بود. تمام پزشکان مخصوصاً دکتر بلال دلشاد توصیه می‌کنند که حتماً دوره نقاهت را تکمیل کرده و هیچ تمرین شدیدی در این دوران انجام نشود. به جای ورزش کردن در طول دوران نقاهت خود، می‌توانید برای به دست آوردن یک نتیجه بهتر، یک رژیم غذایی متعادل که شامل کربوهیدرات ‌ها، میوه ‌ها، سبزیجات و پروتئین‌ها می‌شود، داشته باشید.

مناسب ترین ورزش بعد از عمل لیپوماتیک

مناسب ترین ورزش بعد از عمل لیپوماتیک، راه رفتن آرام در مسافت‌های کوتاه است. برای پیشگیری از تجمع دوباره چربی در ناحیه شکم، پهلو و دیگر نواحی بدن که تحت عمل لیپوماتیک قرار گرفته اند، باید به طور مداوم ورزش ها و حرکات مخصوص این جراحی را انجام داد. بهترین ورزش‌ها بعد از عمل لیپوماتیک دویدن، دوچرخه سواری، شنا و ایروبیک است. همچنین می‌توانید با کمک گرفتن از یک مربی آگاه و باسواد در این حوزه، برای انجام برخی از حرکات شکمی و چربی سوز کمک بگیرید.

عوارض عدم انجام ورزش مناسب بعد از لیپوماتیک چیست؟

بدون انجام ورزش های منظم بعد از دوران نقاهت و عدم رعایت رژیم غذایی سالم، احتمال بازگشت چربی‌ها بسیار زیاد است. بنابراین درست است که عمل لیپوماتیک به سرعت شما را به فرم بدنی دلخواه می‌رساند اما بدون انجام ورزش و رژیم غذایی بعد از عمل لیپوماتیک، تمام هزینه ها و زحمت های پزشک هیچ می‌شود.

آیا بعد از عمل لیپوماتیک می‌توان وزنه بلند کرد؟

بله اما برای شروع، باید آهسته آهسته پیش بروید و با توجه به توان بدنی و قوای جسمانی خود، وزن آن را افزایش دهید.

برای انجام جراحی لیپوماتیک در کرج و رزرو نوبت می‌توانید با شماره تماس درج شده در سایت تماس بگیرید و با انجام معاینات و مشاوره لازم تصمیم درستی بگیرید.



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید