X
اینستاگرام دکتر دلشاد
فرم درخواست
Loading...

در صورت نیاز به مشاوره میتوانید شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس بگیرند

چه ساعتی با شما تماس بگیریم؟

پیکر تراشی چیست؟ آشنایی با روش ها و عوارض آن

09057734032 نوبت دهی
پیکر تراشی چیست و چگونه انجام می‌شود؟

بادی کانتورینگ یا پیکر تراشی نوعی جراحی پلاستیک با هدف زیبایی و تناسب بدن انجام می‌شود. این جراحی برای نقاط مختلف بدن به منظور تخلیه چربی های اضافی بدن انجام می‌شود. امروزه سبک زندگی اشتباه و رژیم غذایی نامناسب باعث شده که وزن افراد بسیار افزایش یابد. برای رسیدن به یک اندام ایده آل می‌توان از تکنیک پیکر تراشی برای این افراد استفاده کرد که تنها راه حل موثر برای کاهش وزن و رهایی از چربی های زائد بدن می‌باشد.

دکتر بلال دلشاد
دکتر بلال دلشاد

پیکر تراشی چیست؟

مجموعه جراحی هایی که باعث ایجاد فرم و کاهش چربی های سرسخت بدن میشوند، عمل پیکر تراشی یا بادی کانتورینگ نام دارند. اگر بخواهیم ساده تر مفهوم پیکر تراشی را توضیح دهیم باید بگوییم که افرادی که دچار چاقی مفرط هستند و می‌خواهند به یک تناسب و ظاهری ایده آل برسند از عمل پیکر تراشی استفاده می‌کنند تا چربی های اضافه بدنشان را تخلیه کنند. این عمل جراحی، با هدف رسیدن بدن به فرم دل‌خواه، کاهش سایز و حذف چربی اضافی نقاط مختلف بدن از جمله شکم، پهلو، بازو و... انجام می‌شود. جراحی پیکر تراشی به عنوان یک تکنیک موثر در رفع چربی های اضافه بدن و حذف پوست شل و آویزان است. در عمل پیکر تراشی جراح متخصص چربی ها را تخلیه می‌کند و فرم فیزیک بدنی دلخواه بیمار را ایجاد می‌کند. جراحی پیکر تراشی در بیشتر مواقع نیاز به بیهوشی عمومی ندارد و با بی حسی نقاط مختلف فرد را جراحی می‌کنند. دوره ریکاوری در این عمل 1 هفته می‌باشد و بعد از آن بیمار حال عمومی بهتری دارد و هیچ عوارضی در بدن بیمار مشاهده نمی‌شود. 

این جراحی دارای روش های مختلفی است که شامل لیپوساکشن، لیپوماتیک و بادی جت می‌شود.

پیکر تراشی چیست؟

انواع روش های پیکرتراشی

عمل جراحی پیکر تراشی به شیوه تهاجمی و غیر تهاجمی انجام می‌شود. در ادامه به بررسی روش های مختلف این جراحی می‌پردازیم:

  1. پیکر تراشی بدون جراحی

انتخاب پیکرتراشی بدون اعمال جراحی یک روشی است که برای افرادی مناسب است که نمی‌خواهند تجربه جراحی و اتاق عمل داشته باشند. در این روش از دستگاه‌های مخصوص و دارای اشعه مانند LPG استفاده می‌شود، تا بافت‌های چربی شکسته و از بین بروند. روش‌هایی که با جراحی نیستند و با استفاده از دستگاه های لاغری انجام می‌شوند، دارای عوارض کمتر و بهبود سریع‌تر هستند. زمانی که برای انجام این روش نیاز است بسیار کمتر از جراحی ها می‌باشد.

  1. عمل لیپوماتیک

در این روش از جراحی پیکر تراشی جراح سوراخی کوچک در ناحیه مورد نظر مانند شکم یا ران، ایجاد می‌کند و با ورود یک میله یا لوله ای به نام کانولا چربی‌های قسمت مورد نظر را خارج می‌کند. لیپوماتیک کاملا تهاجمی بوده و نیاز به مراقبت و طی کردن دوره ی نقاهت دارد.

  1. لیپوست

 در این روش از پیکر تراشی با استفاده از روش T-A-L و ویبریشن چربی‌‎ها از قسمت مشخص شده جدا و خارج می‌شود. انجام لیپوست نیاز به انتخاب یک جراح حرفه ای و یک کلینیک مجهز به تمام دستگاه های لازم دارد.

  1. عمل لیپوساکشن

اگر انتخاب بیمار و صلاحدید پزشک روش لیپوساکشن باشد، جراح یک برش ظریف در قسمت مورد نظر ایجاد می‌کند و چربی‌ها را به کمک یک لوله که به یک دستگاه دارای مکش متصل است، خارج می‌کند.

  1. لیپولیز

د راین روش ابتدا یک برش کوچک ایجاد می‌شود و از آن طریق مایعی وارد بدن می‌شود. سپس چربی‌ها از طریق کبد از بدن خارج می‌‎شوند. بعد از انجام لیپولیز افتادگی و شل شدگی پوست کاملاً از بین می‌رود.

  1. بادی جت

اگر بخواهید یک روش کم تهاجم انتخاب کنید، پزشک انجام بادی جت را پیشنهاد می‌کند. در این روش از فشار آب استفاده شده و آب با حرکت و فشار زیاد به سمت چربی‌ها حرکت می‌کند و آنها را از بین می‌برد.

  1. پیکر تراشی با ابدومینوپلاستی

در این روش جراحی پیکر تراشی چربی کیفیت لازم را برای ترانسفر و انتقال ندارد. در روش ابدومینوپلاستی مایعات زیادی در زیر پوست تجمع می‌یابند که پزشک با استفاده از لوله و سرنگ اقدام به خارج کردن این مایعات می‌نماید. جای زخم و بخیه در این روش ممکن است بسیار دیر ترمیم شود و عفونت کند که با مصرف به موقع آنتی بیوتیک و انجام اصولی مراقبت های بعد از جراحی ابدومینوپلاستی می‌توانید از بروز آن جلوگیری کنید. در این روش بیمار کاملا بیهوش است و ممکن است هرگز دیگر به هوش نیاید و یا سطح هوشیاری کاهش یابد که البته بسیار بستگی به بدن فرد و میزان بیهوشی دارد. با مشاوره و ویزیت نزد یک پزشک حاذق می‌توانید بهترین روش پیکر تراشی را انتخاب نمایید.

مراحل و پروسه جراحی پیکرتراشی

  1. بیهوشی عمومی یا بی حسی موضعی

با توجه به روش منتخب، داروهایی به بیمار تزریق می شود تا در طول جراحی، آرامش داشته باشد. در برخی روش ها مانند ابدومینوپلاستی نیاز است بیمار تحت بیهوشی عمومی باشد اما در روشی مانند لیپوماتیک می‌توان با بی حسی پیکر تراشی را انجام داد.

  1. برش های پیکر تراشی

پیکرتراشی با ایجاد برش های بزرگ و حذف پوست اضافی همراه است. طول و الگوی برش ها به تکنیک و روش در نظر گرفته جراح بستگی دارد.

  1. ریکاوری پیکر تراشی

بعد از جراحی به اتاق ریکاوری منتقل می‌شوید و پس از معاینات لازم می‌توانید به منزل بروید. در صورتی که خونریزی شدید داشته باشید و مورد مشکوکی مشاهده شود باید چند روزی تحت نظر باشید.

پروسه انجام پیکر تراشی

پیکر تراشی شکم و پهلو

محل عمده تجمع چربی در بدن در قسمت شکم و پهلو ها می‌باشد که بعد از مدتی ممکن است ظاهری نه چندان طبیعی به وجود آورد. کم تحرکی، تغذیه ناسالم، عوامل ژنتیکی و... از دلایل تجمع چربی در بدن به خصوص در این نواحی می‌باشند. بدون داشتن رژیم های غذایی سخت و دشوار می‌توانید با انجام عمل پیکرتراشی به اندام دلخواه خود برسید.

عوارض عمل پیکرتراشی

عوارض پیکرتراشی در هر فرد ممکن است به شکل های متنوعی بروز کند. کمتر از 5 درصد ممکن است عوارض بسیار وحشتناکی برای بیماران به وجود آید اما به هر حال عمل پیکر تراشی نیز مانند سایر جراحی های دیگر عوارضی دارد که در ادامه به برخی از این موارد میپردازیم:

عوارض موقت پیکر تراشی

قرمزی، التهاب و احساس کوفتگی به صورت موقت در افراد ظاهر می‌شود و پس از چند روز نیز از بین میرود.

عوارض طولانی پیکر تراشی

اگر جراحی به شیوه نادرست انجام شود، ناصافی و چین و چروک در پوست ایجاد می شود و معمولا نیاز است تا افراد دوباره جراحی ترمیمی انجام دهند.

عوارض خطرناک پیکر تراشی

از خطرناک ترین عوارضی که ممکن است رخ دهد، ایجاد آمبولی در خون است که در برخی موارد سبب مرگ بیمار می شود.

از دیگر عوارض جراحی پیکر تراشی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عفونت های مختلف
  • التهاب
  • خونریزی مداوم
  • آسیب های عصبی
  • تورم طولانی مدت
  • نکروز
  • کبودی

عوارض ناشی از جراحی پیکر تراشی

آمادگی های قبل از پیکر تراشی

در طول جلسات مشاوره درباره مواردی که در ادامه نام می‌بریم باید صحبت کنید:

  • اهداف و خواسته های خود از جراحی
  • آلرژی ها و سابقه های پزشکی
  • مصرف هرگونه دارو، مکمل و ویتامین
  • سابقه جراحی

همچنین پزشک باید تمام موارد زیر انجام دهد:

  • بررسی سلامت عمومی بیمار
  • معاینه فیزیکی
  • عکس برداری
  • صحبت در خصوص روش های درمان
  • صحبت درباره نتایج جراحی، مزایا و یا امکان بروز عوارض احتمالی

در ادامه نیاز است اعمال زیر را برای آمادگی قبل از جراحی انجام دهید:

  • انجام تست های آزمایشگاهی
  • مصرف برخی داروهای خاص تجویز شده توسط پزشک
  • ترک سیگار و دخانیات
  • عدم مصرف داروهای ضد التهابی، آسپرین، مکمل های گیاهی

مراقبت‌های بعد از جراحی پیکر‌تراشی

بعد از انجام عمل پیکر تراشی مانند دیگر عمل های جراحی نیاز است که مراقبت های بعد از عمل را به صورت دقیق انجام دهید. این مراقبت‌ها هم باعث کاهش عوارض و هم در رسیدن به یک نتیجه مطلوب و ثابت ماندن آن می‌شود. یکی از مراقبت‌ها شامل استفاده مداوم از گن مخصوص پیکرتراشی، می‌باشد. همچنین باید به صورت مرتب داروهای تجویز شده را مصرف کرد. برای کاهش تورم نیاز است بعد از جراحی ماساژ انجام دهید و به اندازه استراحت کنید. انجام ورزش سبک و مناسب، عدم مصرف الکل و دخانیات، استفاده از مواد غذایی مفید و دارای ویتامین و مصرف آب و مایعات فراوان از دیگر مواردی است که باید در انجام آن بعد از جراحی پیکر تراشی کوشا باشید. نکته دیگری که نیاز است از صحیح انجام دادن آن مطمئن شوید، نحوه خوابیدن است که باید به صورت اصولی طبق گفته پزشک انجام شود.

چه افرادی برای انجام جراحی پیکر تراشی مناسب هستند؟

افرادی که دارای مشخصات زیر هستند، گزینه ی مناسبی برای انجام پیکر تراشی محسوب می‌شوند:

  • افرادی که تحمل رعایت رژیم های سخت و طاقت فرسا را ندارند.
  • افرادی که دارای مشکلات مفصلی هستند و توانایی ورزش کردن را ندارند.
  • اشخاصی که در دوره نقاهت هستند و به دلیل عدم تحرک دچار چاقی مفرط شده اند.
  • افرادی که به دلیل ظاهر اندام خود دچار افسردگی شده اند.
  • افرادی که هیچ بیماری زمینه ای خاصی ندارند.
  • افرادی که به صورت طبیعی حدود ۶۰ الی ۷۰ درصد وزن خود را از دست داده اند.
  • افراد دارای پایه ی عضلانی سالم نیز می‌توانند مناسب باشند.
  • افرادی که دخانیات، مواد مخدر و مشروبات الکلی مصرف نمی‌کنند.
  • اشخاصی که توقع بسیار بالایی از جراحی ندارند.

چه مدت بعد از زایمان می‌توان پیکر تراشی کرد؟

بارداری تناسب اندام را بسیار تحت تاثیر قرار می‌دهد و افتادگی هایی به وجود می‌آورد که بسیار به وضوح دیده می‌شود. مادران عزیز می‌توانند بعد از اتمام دوران شیردهی آماده عمل پیکر تراشی شوند. بعد از انجام این جراحی بارداری توصیه نمی‌شود زیرا تاثیر جراحی را از بین می‌برد اما هیچ مانعی برای بارداری مجدد وجود ندارد.

نتایج پیکرتراشی

بلافاصله بعد از جراحی پیکر تراشی می‌توانید به خوبی نتایج جراحی را مشاهده کنید، اما با این حال ممکن است چند ماه طول بکشد تا نتایج جراحی تثبیت شده و ثابت باقی بماند. نتایج جراحی پیکرتراشی، طولانی مدت و پایدار است اما به شرطی که سبک زندگی سالمی را در پیش بگیرید و ورزش و رژیم غذایی اصولی داشته باشید.

نتایج جراحی پیکر تراشی

هزینه پیکر تراشی

هزینه پیکرتراشی یکی از مسائلی است که بسیاری از افراد آن را مهم پنداشته و خواستار کم شدن هزینه آن هستند. هزینه جراحی با توجه به تیم پزشکی حرفه ای و کلینیک مجهز مخصوص مشخص می‌شود. هزینه عمل پیکر تراشی نیز با توجه به قسمت‌های مورد نیاز، شیوه‌ی انجام آن، مقدار چربی و هزینه‌های جانبی برآورد می‌شود.

بهترین جراح پیکر تراشی در کرج

یک جراح پیکر تراشی حاذق در کرج باید دارای ویژگی هایی از جمله برخورداری از بهترین تجهیزات در کلینیک، کادر متخصص و حرفه ای، دارای مجوز های لازم و بهترین مشاوره قبل از جراحی پیکر تراشی باشد. برای انجام جراحی پیکر تراشی نباید عجله کرد و با تحقیقات لازم و بررسی نمونه کار های پزشک بهترین تصمیم را بگیرید. دکتر بلال دلشاد، بهترین دکتر پیکر تراشی در کرج می‌باشد که برای دریافت مشاوره و رزرو نوبت نیاز است با شماره مندرج در سایت تماس بگیرید.



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید