X
اینستاگرام دکتر دلشاد
فرم درخواست
Loading...

در صورت نیاز به مشاوره میتوانید شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس بگیرند

چه ساعتی با شما تماس بگیریم؟

طول عمر و ماندگاری پروتز سینه چقدر است و به چه عواملی بستگی دارد؟

09057734032 نوبت دهی
طول عمر و ماندگاری پروتز سینه چقدر است و به چه عواملی بستگی دارد؟

ماندگاری پروتز سینه به رعایت فاکتور‌های مهمی بستگی دارد. انتخاب نوع پروتز یکی از عوامل بسیار مهم در میزان ماندگاری پروتز است. میزان ماندگاری پروتز سینه بین ۸ سال تا ۲۰ سال مشخص شده است اما تایم دقیقی برای تعویض پروتز مشخص نیست و همه چیز به میزان مراقبت های شما بستگی دارد.

دکتر بلال دلشاد
دکتر بلال دلشاد

ماندگاری پروتز سینه

افرادی که قصد انجام عمل پروتز سینه را دارند موضوع ماندگاری پروتز سینه بسیار برایشان مهم است. لازم است که افراد در هنگام تصمیم‌گیری برای انجام این جراحی، از نتایج احتمالی، عوارض و شیوه انجام آن اطلاعات کافی کسب کنید. بررسی میزان ماندگاری پروتز به عوامل بسیاری بستگی دارد. در ادامه به برخی نکات مهم درباره میزان ماندگاری پروتز و نیاز آن برای تعویض مجدد اشاره خواهیم کرد.

ماندگاری پروتز سینه به چه عواملی بستگی دارد؟

فاکتورهای بسیار زیادی وجود دارد که به افزایش ماندگاری پروتز سینه کمک می‌کند. در برخی شرایط بیمار از ظاهر پروتز خود ناراضی است و می‌خواهد ظاهر آن را تغییر دهد. بعضاً پروتز فرد بیمار را اذیت می‌کند چرا که مناسب با شرایط بیمار جایگذاری نشده برای همین جراح ناچار به تعویض آن می‌باشد. ماندگاری پروتز سینه بین ۱۰ الی ۲۰ سال است. البته لازم  است به این موضوع توجه کنید که مدت ماندگاری پروتز سینه به کیفیت پروتز، برند ساخت و نحوه نگهداری از آن بسیار وابسته است.

برای افزایش ماندگاری ایمپلنت سینه و یا بهبود زمان ماندگاری پروتز سینه، باید بهترین اندازه و مدل پروتز سینه را انتخاب کنید. به هر میزان از نظر جسمی و احساسی با پروتزهای انتخاب شده سازگاری داشته باشید، ماندگاری پروتز سینه به همان میزان افزایش خواهد یافت. عواملی مانند:

  • پاره شدن پروتز سینه بر اثر ضربه شدید
  • بروز خطا در هنگام جراحی
  • کم شدن حجم پروتز در اثر سوراخ شدن

می‌تواند بسیارز مان ماندگاری پروتز را کاهش دهد. در برخی شرایط نیاز است به سرعت برای نشت نکردن آن به خون سریعا آن را از بدن خارج کرد.

برای بیشتر شدن طول عمر پروتز سینه 1. بهترین پزشک را انتخاب کنید. 2. مراقبت های پس از پروتز سینه را با دقت انجام دهید. با انجام این دو کار می توانید تاریخ انقضای پروتز سینه خود را عقب  بیاندازد.

ماندگاری یا طول عمر پروتز سینه چقدر است؟

میزان طول عمر ماندگاری پروتز سینه در هر فردی یکسان نیست. به طورکلی میزان ماندگاری پروتز سینه بین ۱۰ سال تا ۲۰ سال تخمین زده شده است. میزان و نحوه فرسودگی پروتز در سینه، تعیین کننده میزان ماندگاری پروتز خواهد بود.

ماندگاری پروتز سینه سیلیکونی و آب نمکی

اکثر بیماران تحت جراحی زیبایی سینه، استفاده از ایمپلنت سیلیکونی را نسبت به ایمپلنت آب نمکی ترجیح می‌دهند. هزینه پروتز سینه سیلیکونی بالاتر از پروتزهای آب نمکی می‌باشد. عوارض جراحی پروتز سینه با پروتزهای آب نمکی بعضا بیشتر بوده و پروتزهای سیلیکونی بعد از جراحی فرم طبیعی تری به سینه ها می‌دهند.

استحکام و مقاومت پروتزهای سیلیکونی بسیار زیاد بوده و در صورت پاره شدن پروتز مقاومت خود را حفظ می‌کند. بهتر است متناسب با شرایط فیزیکی خود یکی از انواع پروتز های سینه را با مشورت پزشک انتخاب کنید.

زمان تعویض پروتزهای سینه

در زمان ۱۰ سال ابتدایی جراحی پروتز سینه، به عمل تغییر یا تعویض پروتز نیازی پیدا نخواهید کرد. پس از گذشت این تایم ممکن است با ظاهر شدن تغییراتی احساس تعویض این پروتز ها را داشته باشید. بهتر است در صورت مشاهده هرگونه تغییر و عوارض برای ویزیت نزد پزشک خود مراجعه کنید.

تاثیر مراقبت بعد عمل در ماندگاری پروتز سینه

  • برای جلوگیری از پاره شدن پروتز به مدت ۲ هفته از بانداژ استفاده کنید.
  • محل جراحی را در شرایط خشک نگه دارید.
  • خارش، تورم و قرمزی در قسمت برش در روزهای ابتدایی بعد از عمل کاملا طبیعی است اما اگر از حالت نرمال خارج شد به پزشک مراجعه کنید.
  • محل جراحی را به خوبی استریل کنید و هر روز پانسمان جراحی را عوض کنید.
  • از برداشتن اجسام بزرگ و سنگین جلوگیری کنید.
  • اصلا در روزهای ابتدایی جراحی رانندگی نکنید.
  • رابطه جنسی خود را به 10 روز بعد از جراحی موکول کنید.

در صورت رزرو نوبت به جهت انجام جراحی پروتز سینه در کرج و یا معاینه سینه بعد از جراحی می‌توانید با دکتر بلال دلشاد تماس بگیرید.



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید