X
اینستاگرام دکتر دلشاد
فرم درخواست
Loading...

در صورت نیاز به مشاوره میتوانید شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس بگیرند

چه ساعتی با شما تماس بگیریم؟

عوارض جراحی پروتز سینه

09057734032 نوبت دهی
عوارض پروتز سینه

یکی از دغدغه‌های بیماران در هنگام انجام عمل پروتز سینه، میزان عوارض پروتز سینه می‌باشد. عمل پروتز سینه برای افزایش سایز و حجم سینه در خانم‌ها انجام می‌شود. بعد از جراحی ممکن است برای هر فرد عوارضی به وجود آید. این عوارض می‌تواند شامل درد، ورم و خونریزی باشد و حتی در مواردی ممکن است انقباض کپسولی و پارگی و نشتی پروتز اتفاق بیافتد. در این مطلب به عوارض و مشکلات ایمپلنت یا پروتز سینه خواهیم پرداخت.

دکتر بلال دلشاد
دکتر بلال دلشاد

آیا پروتز سینه عوارض دارد؟

عمل پروتز سینه مانند بقیه جراحی های تهاجمی می‌تواند ریسک و عوارضی به ‌دنبال داشته باشد که در بدن هر فرد این عوارض متفاوت است. به طور کلی تمام افراد عوارض پروتز سینه را تجربه نمی‌کنند اما به هر حال ممکن است برای هر فردی برخی مشکلات به وجود آید.

شدت بروز عوارض جراحی پروتز سینه با توجه به سیستم ایمنی بدن افراد متفاوت خواهد بود. عوارض جزئی این جراحی معمولا در چند روز اول بعد عمل برطرف خواهد شد. مهارت، تجربه و تخصص جراح نقش بسیار مهمی در بروز شدت عوارض پروتز سینه دارد. بنابراین قبل از انجام عمل پروتز سینه حتما یک تیم پزشکی حاذق و یک کلینیک با امکانات کافی را انتخاب کنید.

آیا پروتز سینه عوارض دارد؟

شیردهی بعد از پروتز سینه

جراحی های زیبایی مانند لیفت سینه، ماموپلاستی و پروتز سینه به طور کلی اختلالی در روند شیردهی ایجاد نمی‌کند. اما ممکن است جراح حین عمل به عصب‌های شیردهی یا غدد شیری آسیب برساند که در این صورت در روند شیردهی بعد از پروتز سینه اختلال به ‌وجود می‌آید. بهتر است بعد از آخرین بارداری و دوران شیردهی خود اقدام به انجام جراحی پروتز سینه نمایید. اما با انتخاب یک جراح حرفه ای و متخصص در زمینه جراحی زیبایی سینه می‌توان تا 90 درصد از بروز این عارضه جلوگیری کرد.

آیا پروتز سینه باعث سرطان سینه می شود؟

نمی‌توان پروتز سینه را علت سرطان سینه در خانم‌ها دانست چرا که هنوز از نظر علمی ثابت نشده است که آیا پروتز سینه باعث سرطان سینه می‌شود یا خیر. افرادی که مبتلا به سرطان سینه هستند می‌توانند بعد از طی کردن دوره درمانی خود، اقدام به انجام بازسازی سینه یا پروتز سینه نمایند.

تاثیرات پروتز سینه بر روی سرطان سینه

آیا پروتز سینه مانع از تشخیص توده های سرطانی می شود؟

برخی بر این باورند که اختلال در تشخیص سرطان سینه مربوط به پروتزهای سیلیکونی یا سالینی (آب نمکی) است اما تاکنون چنین نظریه ای اثبات نشده است. یکی از روش‌هایی که  سرطان سینه با آن تشخیص داده می‌شود، ماموگرافی است. ژل و محلول آب نمک موجود در ایمپلنت، اجازه عبور امواج ماموگرافی را نمی‌دهد در نتیجه بافت سینه حین معاینه با ماموگرافی قابل مشاهده نخواهد بود. جراحان در این زمینه توصیه می‌کنند که در صورت داشتن سابقه خانوادگی سرطان سینه، به هیچ عنوان ایمپلنت سینه یا پروتز سینه انجام ندهید.

عوارض پروتز سینه چیست؟

عوارض پروتز سینه سیلیکونی و عوارض پروتز سینه آب نمکی تقریبا مشابه یکدیگر است. شایع‌ترین عوارض پروتز سینه که ممکن است برای هر فردی بروز پیدا کند شامل موارد زیر است:

۱. درد بعد از پروتز سینه

به علت تورم و انقباض کپسولی سینه بعد از جراحی احتمالاً درد زیادی را تجربه کنید. داشتن درد بعد از عمل پروتز سینه بسیار طبیعی است اما اگر درد به اندازه ای باشد که از تحمل و توان شما خارج باشد نیاز است که نزد جراح خود بروید. اغلب با مسکن ها و داروهایی که پزشک تجویز می‌کند، درد کاهش خواهد یافت.

۲. عفونت بعد از پروتز سینه

به علت عدم رعایت موارد بهداشتی، آلوده بودن تجهیزات اتاق عمل، و پانسمان غیر استریل بعد از عمل پروتز سینه امکان دارد عفونت شدید ایجاد شود. برای رفع عفونت پزشک آنتی‌بیوتیک تجویز می‌کند که باید سر ساعت به صورت دقیق داروها را مصرف کنید. اگر عفونت حاد شود و نتوان از پیشروی آن جلوگیری کرد چاره‌ای غیر از خارج کردن پروتز سینه نخواهد بود.

۳. جای زخم پروتز سینه

جای زخم و ایجاد اسکار پوستی از عوارض جراحی پروتز سینه بوده که به‌ خاطر برشی است که در قسمت زیر سینه برای وارد کردن پروتز انجام می‌شود، البته جای زخم بعد از بهبودی با کرم‌های ترمیم کننده و لیزر قابل درمان است.

۴. قرمزی پوست اطراف سینه

پوست ناحیه اطراف سینه بسیار حساس است و احتمال تورم و قرمزی در این ناحیه بعد از عمل پروتز سینه بسیار بالا است. اگر مراقبت های بعد از عمل پروتز سینه را به درستی انجام دهید بعد از چند روز التهاب و قرمزی سینه از بین خواهد رفت.

۵. ورم سینه

تورم سینه از دیگر عوارض جراحی پروتز سینه است که معمولا در چند روز ابتدایی جراحی با شما خواهد بود و پس از گذشت چند روز از بین می‌رود. اگر در تغذیه خود بعد از جراحی دقت نکنید و مصرف نمک را افزایش دهید تورم شدیدتر خواهد شد. با مشورت پزشک می‌توانید از انواع کمپرس استفاده کنید.

۶. خونریزی شدید

اگر در حین هر جراحی زیبایی برش ایجاد شود، خونریزی کاملا طبیعی خواهد بود. انجام فعالیت‌های جسمی سنگین بعد از عمل پروتز سینه به بخیه‌ها آسیب می‌رساند و خونریزی را افزایش می‌دهد. در صورت بروز خونریزی شدید حتما پزشک متخصص را در جریان قرار دهید و برای معاینه نزد پزشک مراجعه کنید.

۷. انقباض کپسولی سینه

هرگاه پروتز به ‌عنوان یک جسم خارجی وارد بدن شود، بدن به ‌صورت طبیعی واکنش نشان می‌دهد و یک بافت فیبروزی در اطراف ایمپلنت تولید می‌کند. به‌ مرور این کپسول سرتاسر پروتز جمع شده و انقباض کپسولی به وجود می‌آید. بعضا این انقباض کپسولی بسیار شدید می‌شود که جراح با ماساژ طولانی آن را برطرف می‌نماید.

۸. پارگی پروتز سینه

عوارض جدی و ناخوشایندی که ممکن است برای پروتز رخ دهد شامل آسیب، شکستگی یا پارگی پروتز می‌شود که می‌تواند خطر زیادی برای فرد به همراه داشته باشد. بعد از پارگی پروتز، مایع درون آن به بافت بدن نشت می‌کند. محتوای پروتز آب نمکی بعد از پاره شدن جذب بدن می‌شوند و  تنها باید پوسته آن خارج شود. اما پروتز سیلیکونی و پروتز دائمی در صورت پارگی باید سریع خارج شود.

۹. چروک و موج دار شدن پروتز سینه

اگر کیفیت پروتزها و ایمپلنت های مورد استفاده نامطلوب باشد، چروک و موج ایجاد می‌شود. چروک یا موج‌دار شدن بیشتر در پروتزهای سالینی و سیلیکونی دیده می‌شود که به‌خاطر حرکت مایع داخل آن است. بهتر است در زمان تصمیم به انجام جراحی پروتز سینه از بهترین ایمپلنت های موجود در بازار استفاده کنید.

۱۰. نشت سیلیکون پروتز سینه

نشت سیلیکون و نفوذ مواد داخل پروتز به بافت بدن می‌تواند بسیار خطرناک باشد. به همین دلیل اگر پروتز سیلیکونی نشت پیدا کند، به سرعت باید آن را از بدن خارج کرد تا آسیبی به فرد وارد نشود.

۱۱. سروما

ایجاد سروما از شایع ترین عوارض جراحی پروتز سینه است که به علت انباشته شدن مایعات در اطراف پروتز سینه رخ می‌دهد. این عارضه باعث درد، تورم، تغییر فرم و برجستگی سینه می‌شود. برای درمان این عارضه نیاز است مایع انباشته شده با سرنگ مخصوص یا از طریق یک برش سطحی روی پوست تخلیه شود در غیر این صورت منجر به عفونت شده و ممکن است خطرات بسیار زیادی را به همراه داشته باشد.

عوارض پروتز سینه چیست؟

پیشگیری از عوارض پروتز سینه

با رعایت موارد زیر و همچنین توصیه های جراح می‌توانید از بروز عوارض پروتز سینه جلوگیری کنید:

  • مصرف به موقع داروهای تجویزی پزشک
  • مصرف ویتامین C قبل عمل پروتز سینه
  • رعایت رژیم غذایی
  • قطع مصرف داروهای خاص و آمپول‌های استروئیدی قبل از عمل پروتز سینه
  • استفاده از گن مخصوص پروتز سینه به مدت 1 ماه

علت پایین بودن سینه بعد از پروتز چیست؟

در صورتی که سایز و نوع ایمپلنت سینه مناسب نباشد، یا شرایط جسمی و بدنی فرد با نوع پروتز انتخابی هماهنگی نداشته باشد، احتمال دارد سینه افتادگی پیدا کند. توصیه می‌شود که در زمینه نوع پروتز و اندازه آن کامل اطلاعات کسب کنید تا ریسک پایین افتادگی سینه بعد از پروتز سینه را به حداقل برسانید. عدم رعایت مراقبت‌های پروتز سینه به درستی نیز می‌تواند دیگر علت پایین بودن سینه بعد از پروتز سینه باشد.

علت سوزش سینه بعد از پروتز سینه چیست؟

اگر بعد از جراحی سینه خونریزی داخلی و عفونت داشته باشید، دچار سوزش سینه خواهید شد. انقباض کپسولی هم می‌تواند از دیگر عوامل سوزش سینه بعد از عمل می‌باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه عوارض ایمپلنت سینه و انجام پروتز سینه در کرج می‌توانید یک نوبت مشاوره نزد دکتر بلال دلشاد رزرو نمایید. دکتر بلال دلشاد از بهترین جراح پروتز سینه در کرج می‌باشد که با خیال راحت می‌توانید بعد از انجام مشاوره و معاینات لازم این عمل را انجام دهید.



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید