X
اینستاگرام دکتر دلشاد
فرم درخواست
Loading...

در صورت نیاز به مشاوره میتوانید شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس بگیرند

چه ساعتی با شما تماس بگیریم؟

تفاوت پروتز سینه و لیفت سینه چیست؟

09057734032 نوبت دهی
تفاوت پروتز سینه و لیفت سینه چیست؟

دو عمل رایج در بین زنان که به منظور فرم دهی به سینه ها انجام می‌شود، لیفت سینه و پروتز سینه می‌باشد. برخی از شرایطی که برای زنان به وجود می‌آید مانند کاهش شدید وزن، شیردهی و بیماری ها بر روی حجم سینه و شکل آن ها تاثیر بسیاری می گذارد. همچنین کوچک بودن سینه ها و افتادگی آن ها در زنان ممکن است هیچ دلیلی نداشته باشد و صرفا به دلیل فرم فیزیکی بدن آنها باشد. در خصوص تفاوت پروتز سینه و لیفت سینه باید گفت این دو روش برای افزایش حجم سینه ها و رفع افتادگی آن ها انجام می‌شود. در ادامه به بررسی تفاوت آنها می‌پردازیم.

دکتر بلال دلشاد
دکتر بلال دلشاد

عمل پروتز سینه

هدف از عمل جراحی پروتز سینه، بزرگ شدن حجم سینه و افزایش سایز آن می‌باشد. اما لیفت سینه برای اصلاح رفع افتادگی انجام شده و در دسته عمل های زیبایی و سرپایی قرار دارد. جراحی پروتز سینه با بیهوشی کامل انجام می شود و فرد هیچ چیزی احساس نمی‌کند اما لیفت سینه را می‌توان با بی حسی موضعی نیز انجام داد.

عمل ایمپلنت یا پروتز سینه توسط پزشک متخصص پلاستیک یا جراح زیبایی سینه به منظور بازسازی یا تغییر فرم سینه انجام می شود. برای مثال زنانی که بعد از سرطان یک بخش یا تمام سینه خود را از دست داده اند با این روش می توانند سینه خود بازسازی کنند.

محل برش پروتز و قرار دادن آن

محل برش در ایمپلنت سینه به سه نوع تقسیم می‌شود که روش مناسب با توجه به شرایط فرد انتخاب می شود. این خود می تواند یکی از بارزترین تفاوت میان پروتز سینه با لیفت سینه باشد.

  1. برش هلالی زیر چین پستان

برش زیر چین سینه توسط لباس زیر کاملا پوشیده می شود و در معرض دید نخواهد بود. دسترسی به این ناحیه و جراحی آن راحت تر بوده و تنها عیب این روش این است که ممکن است به دلیل آسیب به غده های شیری، بعدا در کیفیت شیردهی مشکلی به وجود آید.

  1. برش در اطراف هاله پستان

این برش می‌تواند آسیب جدی به مجاری شیر زند بنابراین زنانی که در آینده قصد شیردهی ندارند می توانند محل برش را هاله پستان انتخاب کنند. جراح به راحتی می تواند هاله پستان را برش زده و ایمپلنت را جایگذاری کند. تقارن در این روش بهتر اعمال شده و جای زخم و تیرگی آن معمولا کمتر دیده می شود.

  1. برش زیر بغل (axillary)

برش زیر بغل برای جراحی پروتز در زیر چین زیر بغل انجام می شود و در این روش هیچ زخمی روی سینه ایجاد نخواهد شد. متقاضی نمی تواند از این روش برای جراحی های ترمیمی استفاده کند و باید روش های دیگری را امتحان کند.

پروتز سینه

عمل لیفت سینه

عمل لیفت سینه برای افرادی مناسب است که شکل طبیعی سینه خود را از دست داده اند و سینه های آنها بسیار شل و آویزان شده است. بارداری، کاهش وزن شدید، وراثت و... از عواملی هستند که می‌توانند بر روی ظاهر سینه تاثیر منفی بگذارند. این روش به غیر از جنبه زیبایی، بیشتر با اهداف درمانی انجام می‌شود.

همچنین زنانی که دارای حجم سینه های بسیار بزرگی هستند و افتادگی سینه ها به شانه ها فشار بسیار زیادی وارد می‌کند، به راحتی با انجام لیفت سینه می توانند این مشکل را برطرف کنند.

انواع روش های لیفت سینه

روش های لیفت سینه با توجه به تشخیص پزشک انتخاب می‌شود که شامل موارد زیر است:

  • لیفت سینه با نخ
  • لیفت سینه با جراحی یا ماستوپکسی
  • لیفت سینه با CACI
  • لیفت سینه با طب سوزنی

اگر افتادگی سینه ها بسیار شدید باشد روش هایی مانند لیفت سینه با نخ و طب سوزنی جوابگو نخواهد بود و حتما باید از جراحی برای رفع افتادگی استفاده کرد.

تفاوت پروتز سینه و لیفت سینه

از عمده تفاوت های جراحی پروتز سینه و لیفت سینه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1.  لیفت سینه برای سینه های بزرگ و کوچک که حالتی شل و آویزان دارند، استفاده می شود اما پروتز سینه برای سینه های کوچک انجام می شود.
  2. در جراحی لیفت سینه پوست اضافی طی جراحی برداشته می شود در حالی که در عمل بزرگ کردن سینه یا پروتز سینه پوست اضافی با گذر زمان با فرم جدید سینه مطابقت پیدا می‌کند.
  3. لیفت سینه دارای حالت طبیعی بوده و به صورت طبیعی مورد جراحی قرار می‌گیرد. در حالی که در روش ایمپلنت سینه، پروتز ها با جای گذاری، موجب فرم دهی به سینه به صورت فرم دلخواه می‌شوند.

لیفت سینه

عوارض لیفت سینه و پروتز سینه

از دیگر تفاوت های این دو جراحی می‌توان به عوارض آنها اشاره کرد.

عوارض پروتز سینه شامل موارد زیر می‌شود:

  • خونریزی
  • عفونت
  • انقباض کپسولی سینه
  • پارگی پروتز سینه
  • نشت سیلیکون ایمپلنت
  • چروکیده یا موج دار شدن سیلیکون
  • بی حسی نوک سینه ها
  • سروما یا تجمع مایعات اطراف ناحیه جراحی
  • زخم و جراحت

اما در لیفت سینه عوارضی از قبیل موارد زیر به وجود خواهد آمد:

  • هماتوم در سینه ها
  • عدم تقارن سینه
  • از بین رفتن احساس در سینه ها
  • تغییر در شیردهی بعد از لیفت سینه
  • بروز عفونت در جای زخم
  • مشکلات ناشی از بیهوشی
  • ایجاد توده های سفت در سینه
  • تیره شدن جای زخم

در عوارض، این دو جراحی تفاوت فاحشی ندارند و تقریبا عوارض آنها مشترک است. برای کاهش عوارض بعد از جراحی حتما لازم است که توصیه های  پزشک کاملا رعایت شود.

تفاوت پروتز سینه و لیفت سینه از نظر ماندگاری

تفاوت دیگر این دو جراحی در میزان ماندگاری آنهاست. زمان دقیقی برای ماندگاری این دو جراحی وجود ندارد. اگر افراد وزن ثابتی داشته باشند و الگوی تغذیه ای آنها سالم و مناسب باشد، ماندگاری جراحی لیفت سینه آنها طولانی مدت خواهد بود.

ماندگاری پروتز سینه هم بسته به نوع ایمپلنت استفاده شده و نحوه مراقبت از آن دارد. معمولا تا 15 سال در بهترین حالت می‌توانید از پروتز های داخل سینه استفاده کنید و بعد از آن اقدام به تعویض پروتز سینه خود نمایید.

تفاوت پروتز سینه و لیفت سینه از نظر هزینه عمل

هزینه پروتز سینه از لیفت سینه به مراتب بیشتر است و اگر فرد بخواهد هر دو روش را همزمان انجام دهد باید قیمت بیشتری را پرداخت کند. در پروتز سینه به دلیل استفاده از ایمپلنت قیمت افزایش می‌یابد اما کلینیک انتخابی و تجهیزاتی که در دسترس بیمار قرار داده می‌شود نیز در تعیین قیمت این دو جراحی بسیار تاثیر می‌گذارد.

تفاوت پروتز سینه و لیفت سینه از نظر زمان عمل

تمامی روش ها سرپایی دارای زمان کمتری هستند و نیازی به بستری شدن و ماندن در بیمارستان ندارند.
جراحی لیفت سینه به صورت جراحی زمان بر تر از پروتز سینه می‌باشد اما اگر لیفت با نخ انجام شود زمان چندانی نخواهد گرفت. در افرادی که نیاز به بازسازی سینه بعد از سرطان سینه دارند، جراحی پروتز سینه زمان بسیار زیادی می‌خواهد. به هر حال میزان زمان بر بودن این دو جراحی به تکنیک و مهارت جراح بسیار بستگی دارد.

تفاوت لیفت سینه و پروتز سینه

انجام همزمان لیفت سینه و پروتز سینه

ممکن است بعضی افراد هم سایز سینه های کوچک و هم حالت نامناسب داشته باشند و بخواهند به صورت همزمان این دو جراحی را انجام دهند. در چنین شرایطی برای رفع افتادگی از لیفت سینه و برای افزایش حجم سینه از پروتز سینه استفاده می شود. پزشک برای انجام این دو جراحی به صورت همزمان برش های جدا ایجاد نمی‌کند. همان قسمتی که برش های لیفت سینه زده شده است پروتز هم جایگذاری می شود‌.

اگر قصد انجام پروتز سینه در کرج و یا لیفت سینه در کرج را دارید، می‌توانید نزد دکتر بلال دلشاد یک نوبت مشاوره رزرو نمایید تا با راهنمایی های ایشان بهترین روش را انتخاب نمایید.



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید