X
اینستاگرام دکتر دلشاد
فرم درخواست
Loading...

در صورت نیاز به مشاوره میتوانید شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس بگیرند

چه ساعتی با شما تماس بگیریم؟

ورزش بعد از عمل پروتز سینه

09057734032 نوبت دهی
ورزش بعد از عمل پروتز سینه

بعد از انجام جراحی زیبایی سینه باید تحرک و ورزش کردن را به جز در روز های ابتدایی پس از جراحی در برنامه روتین خود قرار دهید. تحرک داشتن به گردش منظم خون بسیار کمک می‌کند و موجب تسریع در بهبودی فرد می‌شود. برای انجام پروتز سینه و یا معاینات دوره نقاهت پروتز سینه می‌توانید نزد دکتر بلال دلشاد نوبت رزرو کنید.

دکتر بلال دلشاد
دکتر بلال دلشاد

فعالیت های ورزشی بعد از پروتز سینه

بسیاری از بیماران در حوزه های ورزشی مختلفی فعالیت می‌کنند و بسیار طول دوره نقاهت برایشان مهم است چرا که می‌خواهند به فعالیت های ورزشی خود ادامه دهند و ورزش کردن را شروع کنند. در هفته های ابتدایی بعد از پروتز سینه نمی‌توانید ورزش کنید و یا حتی پیاده روی سبک انجام دهید.

بعد از گذشت یک هفته کم‌کم باید از پیاده روی های کوتاه مدت شروع کنید تا بهبودی کامل حاصل شود. بعد از بهبودی باز هم به یک باره شروع ورزش های سنگین درست نیست. بهتر است در تمام این مراحل از پزشک خود راهنمایی و توصیه های لازم را دریافت کنید.

ورزش بعد از پروتز سینه

ورزش در هفته اول بعد از پروتز سینه

انجام فعالیت های ورزشی بعد از عمل پروتز سینه منجر به تسریع در بهبودی سریع فرد و افزایش گردش خون در بدن می‌شوند. یکی از نکاتی که بسیار باید آن را رعایت کنید، نماندن در بستر بعد از جراحی پروتز سینه می‌باشد چرا که زیاد از حد ماندن در بستر دوره نقاهت روند بهبودی را بسیار کند و ضعیف تر می‌کند.

در هفته اول و دوم جراحی زیبایی سینه بهترین ورزش، انجام فعالیت های سبک مانند پیاده روی و نرمش های بسیار آرام است. انجام این فعالیت ها علاوه بر این که عضلات ساق پا را بسیار قوی می‌کنند و باعث تحلیل رفتن عضلات نمی‌شوند، بلکه به گردش خون نیز کمک بسیاری می‌کنند.

ورزش در هفته اول بعد از پروتز سینه

از دیگر مزایای ورزش کردن بعد از پروتز سینه می‌توان به ترشح اندورفین اشاره کرد که باعث می‌شود روحیه شما بعد از جراحی بسیار قوی تر شود و دوره نقاهت راحت تری را پشت سر بگذارید.

اگر می‌خواهید عضلات بالاتنه شما قوی تر شود و بعد از مدتی احساس سفتی نکنید، حتما نرمش های مخصوص بازو را انجام دهید و تمام نکات های ذکر شده توسط پزشک را رعایت کنید.

هفته های ابتدایی بعد از جراحی پروتز سینه به هیچ عنوان ورزش های سنگین انجام ندهید و فقط فعالیت های کم و نرم داشته باشید چرا که هرچه سریع تر از بستر بلند شوید به همان میزان زودتر بهبود خواهید یافت.

ورزش در هفته دوم بعد از پروتز سینه

در هفته دوم بعد از عمل پروتز سینه حال بیمار بهتر است و از این رو می‌تواند فعالیت های مناسب تری آغاز کند اما همچنان تمام فعالیت های او باید تحت نظر پزشک باشد. در طول انجام تمام فعالیت های لازم باید گن های مخصوص پروتز سینه استفاده شود و فقط برای حمام و دستشویی از تن خارج شود. بهتر است همچنان تمرینات بازو را انجام دهید تا عضلات بالاتنه شما سفت نشود.

ورزش در هفته دوم بعد از پروتز سینه

همچنان در هفته دوم جراحی نمی‌توانید فعالیت های ورزشی سنگین انجام دهید چرا که محل جراحی نه کاملا خوب شده است و نه کاملا تازه و آسیب پذیر است.

انجام ورزش یک ماه بعد از پروتز سینه

بیمار در این یک ماه حدود 80 درصد بهبود یافته و تقریبا می‌توان گفت که کاملاً خوب شده است. بعد از معاینه پزشک مشخص می‌شود که آیا صلاح است که ورزش های سنگین را شروع کنید یا نه. در صورتی که مانعی برای شروع ورزش های سنگین نباشد می‌توانید ورزش کردن را شروع کنید و به مراتب به درجه سختی آن اضافه کنید. اما اگر همچنان نیاز به مراقبت های بعد از عمل پروتز سینه داشته باشید، نمی‌توانید ورزش های سنگین را شروع کنید.

همچنن بهتر است در هنگام ورزش از گن های مخصوص استفاده کنید چرا که از وارد شدن فشارهای خارجی و ضربات جلوگیری می‌کند.

ورزش یک ماه بعد از پروتز سینه

عوارض ورزش سنگین بعد از پروتز سینه

انجام ورزش های سخت و سنگین می‌تواند عوارض بسیاری برای فرد به همراه داشته باشد که از مهم ترین آن ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بروز درد طولانی مدت
  • وارد شدن فشار به قفسه سینه
  • تورم و قرمزی
  • بی حسی در نوک سینه
  • نیاز به انجام جراحی ترمیمی
  • تعویض پروتز در صورت پارگی
  • باقی ماندن اسکار های ناشی از جراحی پروتز سینه
  • جمع شدن پروتز زیر پوست
  • خونریزی بیش از حد
  • جمع شدن مایع زیر پوست

بهتر است برای انجام جراحی پروتز سینه در کرج نزد دکتر بلال دلشاد وقت معاینه رزرو کنید و همچنین می‌توانید بعد از جراحی نیز برای معاینات بیشتر وقت رزرو کنید. برای رزرو نوبت با شماره تماس مندرج در سایت تماس بگیرید.



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید