X
اینستاگرام دکتر دلشاد
فرم درخواست
Loading...

در صورت نیاز به مشاوره میتوانید شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس بگیرند

چه ساعتی با شما تماس بگیریم؟

دلایل افتادگی سینه بعد از عمل پروتز سینه چیست؟

09057734032 نوبت دهی
دلایل افتادگی سینه بعد از عمل پروتز سینه چیست؟

عمل پروتز سینه، مانند بسیاری از جراحی‌های زیبایی دیگر، نیازمند مراقبت است و در مواردی ممکن است دچار پارگی پروتز، افتادگی و کوچک شدن بعد از پروتز سینه نیز شوید. بنابراین رعایت مراقبت های پس از پروتز سینه اهمیت بسیار زیادی دارد. در ادامه به بررسی دلایل کوچک شدن و افتادگی سینه بعد از پروتز سینه می‌پردازیم.

دکتر بلال دلشاد
دکتر بلال دلشاد

علت افتادگی و کوچک شدن سینه بعد از عمل پروتز سینه چیست؟

در برخی از بانوان به دلیل بارداری، زایمان و شیردهی فرم سینه ها تغییر پیدا می کند و به حالت شل و آویزان در می‌آید که همین امر موجب کاهش اعتماد به نفس در آن ها می شود. به همین دلیل در راستای دستیابی به اندازه و فرم سینه دلخواه، جراحی پروتز سینه انجام می‌شود. در طی جراحی پروتز سینه، پروتز پشت بافت طبیعی پستان بیماران قرار می‌گیرد. پروتز ها یا ایمپلنت ها دارای انواع مختلفی هستند که با ژل سیلیکون یا آب نمک پر شده اند. از این پروتزها برای بهبود ظاهر پستان و افزایش حجم سینه استفاده می‌شود.

علت افتادگی و کوچک شدن سینه بعد از عمل پروتز

جراحی پروتز سینه چگونه انجام می‌شود؟

در طی انجام جراحی پروتز سینه، با توجه به انتخاب بیمار و جراح یک پروتز یا ایمپلنت در داخل سینه (روی عضله قفسه سینه) جهت برجسته شدن، بزرگ كردن و فرم دادن به سینه قرار می‌گیرد. یکی از جراحی های پرطرفداری که امروزه با استقبال زیادی مواجه شده است، عمل پروتز سینه می‌باشد. كسانی كه این جراحی را نزد یک جراح حاذق و تیم پزشکی حرفه ای انجام داده اند از نتایج آن بسیار راضی هستند.

جراحی پروتز سینه برای چه کسانی مناسب است؟

  1. افرادی که به دلیل دچار شدن به بیماری ‌هایی مانند سرطان، تمام و یا قسمتی از سینه خود را تخلیه و از دست داده اند.
  2. کسانی که به صورت مادرزادی سینه هایی با شکل غیر طبیعی و نامتقارن دارند.
  3. افرادی که می‌خواهند حجم سینه های خود را افزایش دهند.
  4. افرادی که به دلایل هورمونی سینه های بیش از حد کوچکی دارند.
  5. خانم هایی که به دلایل مختلف دچار افتادگی سینه شده اند و سینه های شل و آویزانی دارند.

چرا پروتز‌ ها بعد از کاشت و جایگذاری فرم غیر طبیعی دارند؟

ممکن است تا مدتی بعد از جراحی بیمار احساس غیر طبیعی در سینه های خود داشته باشد و یا پروتز بیش از اندازه سفت باشد. حتی بعضاً پروتز باعث ایجاد التهاب، تورم و سفت شدن عضلات نیز در بدن بیمار می‌شود که یکی از عوارض جراحی پروتز سینه نیز می‌باشد. یکی دیگر از اتفاقاتی که ممکن است فرد بعد از پروتز سینه تجربه کند، احساس کوچک شدن پروتز سینه بعد از چند روز می‌باشد. تمام این مشکلات می‌تواند به دلیل انقباض عضلات و واکنش بدن به ایمپلنت باشد که بعد از مدتی از بین می‌رود. پروتز ها بعد از گذشت مدتی با بافت بدن سازگاری پیدا می‌کنند و سینه ‌ها فرم طبیعی به خود می‌گیرد.

چرا پروتز‌ ها بعد از کاشت فرم غیر طبیعی دارند؟

علت کوچک شدن پروتز سینه بعد از کاشت پروتز چیست؟

با ورود پروتزها به دلیل وارد شدن یک بافت جدید بدن از خود واکنش هایی نشان می‌دهد. البته پروتز های جدید ضد حساسیت هستند و معمولا واکنش ‌های التهابی و حساسیتی ندارند. اکثر بیماران تا قبل از سازگاری بدن و پروتز، اندازه سینه ‌هایشان تغییری نمی‌کند. اگر قبل از انجام جراحی با جراح خود به صورت کامل مشورت کرده‌ باشید و اندازه مورد نظر سینه را مشخص کرده باشید، دیگر نگران کوچک شدن پروتز سینه یا نداشتن شکل دلخواه خود در هفته ‌های اول بعد از عمل جراحی کاشت پروتز را نداشته باشید.

علت‌ های کوچک شدن پروتز سینه

  • ایجاد مشکل برای پروتز سینه در بدن
  • پارگی پروتز سینه
  • وارد شدن فشار یا ضربه به پروتز و آسیب دیدن آن
  • تغییر بافت پروتز در اثر گذر زمان و در صورت عدم کیفیت

بنابراین اگر پروتز در سینه بعد از طی شدن دوران نقاهت و مراقبت های بعد از پروتز سینه ، دچار مشکلاتی چون کوچک شدن، تغییر فرم، درد و… شد، حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید و تست‌ هایی چون MRI یا ماموگرافی انجام دهید تا از سالم بودن پروتز ها اطمینان حاصل کنید. اگر پروتز ها مشکلی داشته باشند باید نسبت به تعویض پروتز سینه خود اقدام نمایید.

آیا کوچک شدن پروتز سینه به نوع آن بستگی دارد؟

همانطور که گفته شد از انواع پروتز در جراحی پروتز سینه استفاده می‌شود. پروتز های سیلیکونی یکی از نمونه‌ های پرکاربرد به شمار می ‌روند. نمونه‌ های سالینی یا آب نمکی نیز مدل دیگری هستند که بسیار استفاده می ‌شوند.
ویژگی ‌های ایمپلنت کاشته شده، ارتباط زیادی با کوچک شدن پروتز سینه ندارد. پروتزها در هر نوع و شکلی که باشند یک بافت اضافی در بدن شما هستند. اگر از بهترین نوع نباشند عوارض بسیاری ایجاد می‌کنند و ناچار باید در مدت کوتاهی نسبت به تعویض آن اقدام کنید.
دلایل افتادگی سینه بعد از پروتز سینه می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • بارداری
  • یائسگی
  • شیردهی
  • تغییرات وزن
  • سرطان سینه
  • مصرف الکل و سیگار
  • عدم مراقبت از سینه ها
  • جاذبه زمین و افزایش سن

آیا بعد از پروتز هم افتادگی سینه ایجاد می شود؟

وزنی که روی عضله سینه قرار می‌گیرد بسیار در این زمینه مهم است. در هر صورت اگر وزن ایمپلنت ها بسیار زیاد باشد می‌ تواند عضلات سینه را شل کند و افتادگی سینه ایجاد شود. البته افتادگی سینه بعد از ایمپلنت سینه، بسیار کم اتفاق می‌افتد زیرا اگر از یک ایمپلنت خوب و عمل جراحی استاندارد استفاده کنید، قطعاً احتمال افتادگی ‌سینه نیز به مراتب کاهش خواهد یافت.

چگونه از افتادگی سینه می‌توان پیشگیری کرد؟

انتخاب صحیح نوع پروتز، قبل از انجام جراحی زیبایی سینه یکی از کارهایی است که از افتادگی سینه بعد از پروتز پیشگیری می‌کند. در صورتی که سایز پروتز انتخابی زیاد بزرگ نباشد و وزن آن موجب افتادگی سینه نشود، هیچ گاه افتادگی سینه بعد از پروتز سینه را تجربه نخواهید کرد.

همچنین اگر بعد از جراحی پروتز سینه یک رژیم غذایی مناسب داشته باشید و تغذیه شما سالم باشد، هیچ کاهش وزن و افزایش وزنی نخواهید داشت. هر چه میزان وزن شما افزایش یابد، احتمال افتادگی سینه های شما بیشتر خواهد بود.

در صورتی‌که بعد از عمل پروتز سینه باردار شوید و وارد دوران شیردهی شوید، میزان رشد پستان و تورم آن‌ها افزایش خواهد یافت و افتادگی سینه بعد از پروتز را تجربه خواهید کرد.

اگر می‌خواهید نزد دکتر بلال دلشاد عمل پروتز سینه در کرج انجام دهید و یا با مشاوره حضوری تصمیم به انجام و مراقبت های لازم را بگیرید می‌توانید با شماره تماس درج شده در سایت تماس بگیرید.



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید