X
اینستاگرام دکتر دلشاد
فرم درخواست
Loading...

در صورت نیاز به مشاوره میتوانید شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس بگیرند

چه ساعتی با شما تماس بگیریم؟

مراقبت های بعد از عمل لیپوماتیک

09057734032 نوبت دهی
مراقبت های بعد از عمل لیپوماتیک

لیپوماتیک یک روش کاربردی برای فرم دهی به اندام و قسمت های مختلف بدن می‌باشد که به کمک آن فرد می تواند، چربی های اضافه در نواحی مختلف بدن خود را تخلیه کرده و از بین ببرد. مراقبت های بعد از عمل لیپوماتیک بسیار مهم بوده که می تواند به روند بهبودی فرد کمک شایانی کند.

دکتر بلال دلشاد
دکتر بلال دلشاد

مراقبت های بعد از عمل لیپوماتیک

برای به دست آوردن اندامی ایده‌آل تر می‌توانید از روش های جراحی پیکرتراشی متعددی استفاده نمایید. از بین تمامی روش های جراحی لاغری، جراحی لیپوماتیک از محبوب ترین روش های دستیابی به ظاهر مورد نظر است. با بهره‌گیری از تکنولوژی و فناوری روز دنیا و همچنین با استفاده از دستگاه های جدید همچون لیزر لیپولیز، امواج اولتراسوند و دستگاه پال می‌توان به چندین روش عمل لیپوماتیک را انجام داد. همانطور که نحوه جراحی و مهارت در این روش بسیار در نتایج تاثیرگذار است، مراقبت های بعد از عمل لیپوماتیک نیز به مراتب برای رسیدن به نتیجه مطلوب بسیار حائز اهمیت است.

مراقبت های بعد از جراحی لیپوماتیک

اگر می‌خواهید همان نتیجه ای را دریافت کنید که پیش از جراحی در ذهن خود تصور می‌کردید، باید به تمامی دستورالعمل های جراح به طور دقیق گوش دهید و تمامی نکات را کاملاً صحیح و به موقع انجام دهید. در ادامه به برخی از مراقبت های مهم در طول دوره نقاهت بعد از عمل لیپوماتیک اشاره می‌کنیم.

پوشیدن گن طبی بعد از عمل لیپوماتیک

کاملاً طبیعی است که بعد از جراحی مخصوصاً در روزهای ابتدایی، بدنتان دچار تورم شدید شود به طوری که احساس کنید هیچ سایز و وزنی کم نکرده‌اید اما در طی گذشت دو هفته با پوشیدن گن طبی و فشرده مخصوص عمل لیپوماتیک تورم کمتر شده و بدن به حالت طبیعی باز می‌گردد. حدود 70 درصد تورم در دو ماه ابتدایی جراحی و حدود 90 درصد آن در شش ماه بعدی کاهش می‌یابد. پوشیدن گن طبی مخصوص عمل لیپوماتیک به مدت دو ماه ابتدای جراحی کاملاً ضروری است و باید به مدت 18 الی 20 ساعت از این گن استفاده شود. برای مشاهده نتایج نباید عجله کنید زیرا تورم ناشی از عوارض جراحی باید به صورت کامل برطرف شود تا بتوانید نتیجه واقعی را مشاهده کنید.

گن مخصوص عمل لیپوماتیک

تخلیه مایعات و ترشحات 

در بخش ریکاوری برای خروج مایعات اضافی بافت ها از لوله ای بنام کانولا استفاده می‌شود که پس از خروج آن از بدن به مدت 24 تا 48 ساعت از قسمت بخیه شده، خروج مایعات به صورت خونابه مشاهده می‌شود. حفظ پاکیزگی این نواحی به بهبود سریع زخم و به عدم درگیری با عفونت و باکتری بسیار کمک می‌کند. باید به طور مرتب پانسمان این نواحی تعویض شده و زخم با دستور پزشک شست و شو شود.

نحوه خوابیدن پس از عمل لیپوماتیک

نحوه خوابیدن پس از عمل لیپوماتیک بسیار مهم است زیرا خوابیدن غلط باعث برگشت مایعات و گردش خون ناصحیح در بدن می‌شود. برای مثال اگر فرد عمل لیپوماتیک شکم و پهلو را انجام داده بهتر است به صورت طاق باز بخوابد یا اگر لیپوماتیک پهلو و کمر انجام داده است، طریقه خوابیدن فرد باید به شکم باشد زیرا راحتی فرد از همه چیز مهم تر بوده و نباید به محل جراحی کوچک ترین فشاری وارد شود.

رژیم غذایی بعد از عمل لیپوماتیک

تغذیه پس از جراحی لیپوماتیک بسیار مهم است زیرا فردی که این جراحی مهم را انجام می‌دهد باید کالری و مواد مغذی کافی دریافت کند تا بدن بتواند خود را ترمیم کرده و به حالت اولیه برگردد. رعایت رژیم غذایی بعد از عمل لیپوماتیک به صورت صحیح و اصولی می‌تواند نتایج جراحی شما را حفظ کرده و فرم ایده‌آلی به اندام شما ببخشد.

رژیم غذایی بعد از لیپوماتیک

 فیبروز بعد از عمل لیپوماتیک

به دلیل اینکه در بافت های بدن تغییراتی حاصل شده است، فیبروز و سفتی پس از جراحی مشاهده خواهند شد. این سفتی حدود شش ماه طول می‌کشد تا نرم شده و به حالت طبیعی باز گردد. در شرایطی ممکن است عمل لیپوماتیک به صورت صحیح و یکنواخت انجام نشده باشد که در این صورت پس از رفع شدن تورم شاهد ایجاد پستی بلندی هایی در ناحیه جراحی شده خواهید بود که اصلاح آن بسیار امری دشوار است. ممکن است در صورت نداشتن تغذیه مناسب چربی های بدن شما بازگردد که برخی افراد تجمع این چربی را سفتی و فیبروز پنداشته و توجه به آن نمی‌کنند. حتما به صورت مرتب نزد پزشک خود بررسی ها و معاینات لازم را انجام دهید.

آیا می‌توان بعد از جراحی لیپوماتیک ورزش کرد؟

شما می‌توانید بعد از گذشت دو الی سه هفته بعد از جراحی لیپوماتیک شروع به ورزش کنید. در صورتی که تصمیم به انجام ورزش بعد از عمل لیپوماتیک دارید، بهتر است از ورزش های سبک شروع کرده و ورزش های سنگین را به دو ماه بعد از جراحی موکول کنید تا بدن بهبودی لازم را به دست آورد.

ورزش بعد از عمل لیپوماتیک

چه زمانی برای رانندگی بعد از جراحی لیپوماتیک مناسب است؟

به طور معمول پس از هفته دوم به مدت کوتاه می‌توانید رانندگی کنید. افرادی که لیپوماتیک ران انجام داده‌اند به دلیل آویزان ماندن پاها در حین رانندگی نمی‌توانند مدت زیادی رانندگی کنند. بعد از گذشت پنج ماه از جراحی می‌توانید مانند گذشته تایم های طولانی ای رانندگی کنید اما در صورت مشاهده هرگونه تورم حتما به پزشک مراجعه کنید.

اسکار و جای زخم جراحی لیپوماتیک

به دلیل التهاب پیدا نکردن محل اسکار لیپوماتیک، حمام کردن بعد از عمل لیپوماتیک به مدت 48 ساعت ممنوع است. اسکار پس از جراحی لیپوماتیک بسیار وخیم نخواهد بود زیرا تنها با ایجاد تعدادی سوراخ های کوچک در حدود نیم سانت در قسمت مورد نظر انجام می شود و بعد از بخیه زدن پس از ده روز می‌توان اقدام به کشیدن بخیه ها کرد. در صورت تمایل فرد می تواند از پمادهای ترمیم کننده جای زخم جهت از بین رفتن اسکار بخیه ها استفاده نماید.

محل اسکار عمل لیپوماتیک

دکتر بلال دلشاد فوق تخصص جراح زیبایی و فلوشیپ در کرج می‌تواند بهترین انتخاب برای انجام عمل لیپوماتیک در کرج باشد. چنانچه تصمیم به انجام جراحی پروتز سینه در کرج، ماموپلاستی در کرج، ابدومینوپلاستی در کرج، لیفت سینه در کرج و... دارید می‌توانید برای دریافت مشاوره و معاینات لازم با شماره تماس درج شده در سایت تماس بگیرید. 



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید