X
اینستاگرام دکتر دلشاد
فرم درخواست
Loading...

در صورت نیاز به مشاوره میتوانید شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس بگیرند

چه ساعتی با شما تماس بگیریم؟

عمل لیپوماتیک بهتر است یا اسلیو معده؟

09057734032 نوبت دهی
عمل لیپوماتیک بهتر است یا اسلیو معده؟

در بین روش های بسیار زیادی که برای لاغری وجود دارد، دو روش اسلیو معده و لیپوماتیک از پرتقاضاترین جراحی در ایران محسوب می شوند. ما در این مطلب می خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که اسلیو معده بهتر است یا عمل لیپوماتیک؟ پس در ادامه با ما همراه باشید.

دکتر بلال دلشاد
دکتر بلال دلشاد

بسیاری از افراد به دنبال رسیدن به اندام دلخواه خود هستند و می‌خواهند برای سریع تر رسیدن به خواسته خود بهترین روش جراحی زیبایی کانتورینگ و لاغری را انتخاب کنند. حتماً می‌دانید که برای رسیدن به اندامی باریک و ظریف تر روش های درمانی بسیار زیادی وجود دارد که این روش ها با گذشت زمان بسیار پیشرفته تر و بهتر شده‌اند. اما نکته حائز اهمیت اینجاست که بهترین روش مناسب شما فقط با تشخیص و صلاحدید پزشک قابل تشخیص و انتخاب است.

عمل لیپوماتیک چیست؟

عمل لیپوماتیک بر خلاف عمل لیپوساکشن با دستگاهی مخصوص به منظور حذف چربی های اضافی نقاط مختلف بدن انجام می شود. افراد عمل لیپوماتیک را به منظور شکل دادن به بدن با حذف ذخایر چربی به وسیله لوله ای به نام کانولا و دستگاه وکیوم انجام می‌دهند. جراحی لیپوماتیک را برای نواحی مختلف از جمله نواحی بالای بدن، سینه، شکم، باسن، لگن، ساق پا، کاسه زانو، قسمت داخلی ساق، لگن، مچ پا، چانه، گونه ها و ناحیه گردن می‌توان انجام داد. این جراحی نوعی عمل پیکرتراشی است که توسط یکی از مطمئن ترین دستگاه های موجود انجام می‌شود که امکان حذف حجم بالا چربی را در تمام نواحی بدن فراهم کرده است. از جراحی لیپوماتیک به عنوان بهترین روش حذف چربی های زائد در جهان یاد می‌شود.

عمل لیپوماتیک چیست؟

چند ساعت پس از انجام این جراحی، می توان بدون بستری شدن به منزل برگشت اما در شرایطی ممکن است بیمار تا یک رو بستری شود. در صورتی ک چندین قسمت بدن را جراحی کنید، ممکن است برای مدت کوتاهی نیاز به استراحت و بستری شدن داشته باشید. همچنین بعد از 2 روز می توانید به راحتی استحمام کنید. عمل لیپوماتیک نیز مانند هر عمل زیبایی دیگر دارای عوارض جانبی و ریسک های مخصوص به خود است، مانند کبودی، نفخ، درد، سوزش و بی حسی که کبودی ها بعد از گذشت چند روز از بین می روند و وضعیت عمومی شما بهتر خواهد شد. برای انجام عمل لیپوماتیک بیمار تحت بی حسی موضعی قرار می‌گیرد و به دلیل ریسک و خطر جانی پایین در جراحی های ترکیبی دیگر نیز قابل انجام است.

اسلیو معده چیست؟

یکی از جراحی های زیبایی که امروزه با استقبال گسترده ای رو به رو شده و مراجعین بسیاری برای کاهش وزن این روش را انتخاب کرده‌اند، جراحی اسلیو معده یا اسلیو گاسترکتومی می‌باشد. این جراحی شامل برداشتن قسمتی از معده می شود که با کوچک تر شدن فضای معده به مراتب اشتها کم شده و کاهش وزن چشمگیری خواهید داشت. به طور کلی پس از جراحی اسلیو معده، فرد پس از خوردن مقدار کمی غذا احساس سیری می کند. با کوچک تر شدن معده هورمون گرلین که مرتبط با گرسنگی می‌باشد به مقدار کمتری ترشح شده و فرد به سرعت اشتهای خود را از دست می‌دهد.

عمل اسلیو معده چیست؟

اگر قصد جراحی اسلیو معده را دارید، باید آزمایش ‌های مختلفی بدهید تا پزشک بعد از بررسی مطمئن شود که جراحی اسلیو معده برای شما مناسب است. برای انجام این عمل، پزشک درباره داروها و تغییراتی که باید چند روز قبل از عمل ایجاد کنید و همچنین نحوه رعایت رژیم غذایی بعد از جراحی توضیحات لازم را به شما می‌دهد. همچنین شما باید یک شب قبل از جراحی، هیچ خوراکی و نوشیدنی میل نکنید.

این نوع جراحی تحت بیهوشی عمومی انجام می شود و در ادامه جراح برای انجام جراحی اسلیو معده از یک دستگاه منگنه مانند برای ایجاد یک لوله کوچک یا اسلیو در معده استفاده می کند و بقیه معده را خارج می کند. در واقع حجم معده بعد از جراحی تبدیل به یک پنجم حجم اولیه آن می‌شود. عمل جراحی اسلیو معده معمولاً یک روش بی خطر است اما بعضاً افراد دچار خونریزی یا نشت مایع از معده می‌شوند و یا در طولانی مدت نیز معده ممکن است به مرور تغییر سایز داده و مقداری از وزن از دست رفته دوباره باز گردد. در این مطلب با این دو روش جراحی آشنا شدیم، بنابراین بهتر است به این موضوع بپردازیم که عمل لیپوماتیک بهتر است یا اسلیو معده؟

عمل لیپوماتیک بهتر است یا اسلیو معده؟

جراحی لیپوماتیک بیشتر بر روی شکل دادن به بدن تمرکز می‌کند اما اسلیو معده، اندازه معده را کاهش می‌دهد و بسیار مصرف غذای شما را پایین می‌آورد. اگر جزء دسته افراد چاق نیستید و فقط چربی های سرسخت در قسمت های مختلف بدن خود دارید، عمل زیبایی لیپوماتیک می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد که باز هم نظر پزشک بسیار مهم است. اما اگر غالباً چاقی مفرط شما باعث ایجاد چربی های سر سخت می‌شود، عمل اسلیو معده انتخاب بهتری خواهد بود. 

یک فرد چاق که دارای اضافه وزن زیاد می‌باشد، می‌تواند عمل لیپوماتیک انجام دهد، اما بدون تغییر در سبک زندگی، و تغییر در رژیم غذایی بعد از عمل لیپوماتیک اغلب چربی اضافی که در لیپوماتیک خارج شده مجدداً به بدن او باز می‌گردد. به طور کلی باید توجه داشت که جراحی لیپوماتیک با عمل اسلیو معده بسیار متفاوت است و برای انتخاب مناسب ترین روش باید ابتدا وضعیت جسمانی خود را در نظر گرفت و سپس این دور وش را مقایسه کرد.

تفاوت عمل لیپوماتیک با اسلیو معده

همانطور که گفته شد عمل اسلیو معده یک روش محدود کننده است که با کاهش اندازه معده عمل می‌کند. در این روش حدود 80 درصد معده شما برداشته شده و معده به شکل لوله باقی می‌ماند. این موضوع باعث می‌شود که مقدار غذای شما کم شده و وزنتان در طی 12 تا 24 ماه کاهش یابد. این روش درمان چاقی کاملا دائمی است زیرا قسمتی که از معده شما برداشته شده دیگر قابل بازگرداندن نیست. از سوی دیگر عمل لیپوماتیک روشی است که با خارج کردن چربی اضافی، نواحی خاصی از بدن شما را دچار تغییر می‌کند. لازم به ذکر است که حتی با داشتن فعالیت های ورزشی و رژیم مناسب، ممکن است برخی افراد دارای خطوط چربی نامناسب و نامتقارن بر روی بدن خود باشند که با انجام این جراحی سبک می‌توانند این نواقص را برطرف کنند. عمل لیپوماتیک می تواند چربی سرسخت و اضافی بدن شما را کاملا از بین ببرد و خارج کند.

تفاوت عمل لیپوماتیک و اسلیو معده

این جراحی زیبایی به عنوان یک درمان مستقل یا در ترکیب با دیگر روش‌های جراحی پلاستیک مانند ماموپلاستی در کرج، لیفت سینه در کرج، پروتز سینه در کرج و لیفت صورت انجام می‌شود. اگر تصمیم به انجام عمل لیپوماتیک در کرج را دارید می‌توانید بهترین فوق تخصص جراحی های زیبایی در کرج را برای انجام این جراحی مهم انتخاب کنید.

در ادامه به برخی فاکتور های برتری این دو جراحی بر یکدیگر اشاره می‌کنیم:

  • ماندگاری

عمل لیپوماتیک یک راه حل دائمی برای کاهش وزن نیست. به عبارتی دیگر این عمل علت اضافه وزن را درمان نمیکند و فقط نتایج را تغییر می‌دهد. این به این معنی است که اگر شیوه زندگی خود را تغییر ندهید، احتمال اینکه بعد از چند سال دوباره اضافه وزن داشته باشید و چربی های سخت مجدداً ظاهر شوند، بسیار زیاد است. اما عمل اسلیو معده مشکل را از ریشه حل می کند و به کاهش وزن بسیار کمک می کند،بنابراین می توان نتیجه گرفت که اسلیو معده از لحاظ ماندگاری بهتر از عمل لیپوماتیک است.

  • افتادگی پوست

 شل شدن، آویزان شدن یا افتادگی پوست پس از عمل لیپوماتیک بسیار کم اتفاق می افتد اما در عمل اسلیو معده کاهش وزن بسیار کندتر اتفاق می‌افتد که به اجازه منقبض شدن با کاهش وزن را می‌دهد. بنابراین در این مورد هر دو با هم برابر هستند.البته در مطلبی جدا درمان شل شدن پوست بعد از جراحی لاغری را به طور کامل بررسی کرده‌ایم که مطالعه آن خالی از لطف نیست.

  • سرعت

همانطور که گفته شد جراحی لیپوماتیک چربی را با استفاده از لوله ای مکیده و خارج می‌کند اما اسلیو معده با محدود کردن غذای مصرفی شما عمل می کند. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که عمل لیپوماتیک بسیار سریع تر از اسلیو معده جواب می‌دهد اما ممکن است برای سفت کردن پوست نیاز به جراحی دومی هم باشد.



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید